פקידים, נהגים ומתווכים: נחשפה רשת של סחר בנשים בגוש דן

15 בני אדם נעצרו בחשד שעסקו בהבאת נשים לארץ לצורך זנות, תוך ביצוע עבירות הלבנת הון בהיקף של מיליוני שקלים. ע"פ החשד, בראש הרשת עמד תושב גבעתיים בן 41 ולצידו פעלו נוספים - בהם אשתו

זמן צפייה: 00:34

15 בני אדם נעצרו אמש (שני) בחשד שהפעילו רשת מסועפת שעוסקת בסחר בנשים, שהובאו לארץ לצורך עיסוק בזנות. על פי החשד, הם עסקו בסרסרות, על ידי העסקת נשים בזנות בבתי הגברים או בבתי מלון. כל זאת, תוך ביצוע עבירות של הלבנות הון בהיקפים המוערכים של מיליוני שקלים. הם יובאו היום לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בתל אביב.

על פי החשד, בראש הרשת עמד תושב גבעתיים בן 41, ולצידו פעלו אנשים נוספים, ביניהם גם אשתו, שכל אחד מהם תפקיד ותחום אחריות מוגדר.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

מרדף וירי באמצע הרחוב: תיעוד הרצח בכפר קרע

הותר לפרסום: החשוד ברצח אשתו בקריות – מקסים טל בן ה-29

ההתעללות בתינוקת באשקלון: בן זוגה של האם חשוד ברצח

Ngmrye
עצר חשוד בהפעלת רשת לסחר בנשים | צילום: דוברות המשטרה

בין החשודים נעצר מתווך דירות, שפעל, לדברי המשטרה, כדי לספק לרשת הסחר דירות שבהן יפעלו הנשים. כמו כן, נעצרו חשודים ששימשו כסדרני עבודה, ומי שהיו אחראים על פרסום השירותים בפלטפורמות שונות.

עוד נעצר גבר שסיפק בסמים למעורבים בפרשה, וכן חמישה גברים נוספים ששימשו כנהגים ברשת, והעניקו שירותי הסעה לבנות וללקוחות.

בין העצורים נמצא גם תושב ג'לג'וליה בן 36, שעל פי החשד, חבר לכמה מהחשודים ויחד הם חטפו את אחד מחברי רשת הסחר. באמצעות החטיפה, הם סחטו מאות אלפי שקלים מראש הרשת תוך איומים ומעשי אלימות כלפיו וכלפי חברי הרשת שניהל.

הנשים שנפגעו מרשת הסחר הועברו למקום בטוח, שבו תוענק להם הגנה משטרתית.

אזיקים (אילוסטרציה)
אזיקים (אילוסטרציה) | צילום: fotolia

עו"ד ניצן כהנא, מנהלת המטה למאבק בסחר בנשים ובזנות, מסרה: "קיבלנו הבוקר עדות נוספת לחזרתה במלוא העוצמה תופעת של הסחר בנשים לישראל. אנו מברכות את המשטרה על פועלם, אך מבקשות להזכיר שרק טיפול מעמיק בתופעה יביא לסיומה. תכנית ממשלתית למאבק בסחר בבני אדם אושרה כבר בינואר, אך טרם תוקצבה ע"י וועדת המנכ"לים לנושא ולכן לא מופעלת. קרבנות הסחר בנשים, כפי שנחשף גם הלילה, עוברות בישראל מסכת התעללות קשה. על מדינת ישראל להפעיל את כל האמצעים העומדים לרשותה כדי למנוע את התופעה האיומה הזו".