"הרמתי יד": שיחת החשוד ברצח למשטרה - כשתקף את אשתו לפני כשנה

מנדפרו אלאזה, שהודה שרצח את אשתו מסטאוול בחולון, השתחרר לא מזמן ממאסר לאחר שבאוגוסט האחרון תקף אותה. בשיחת הטלפון למשטרה הוא נשמע אומר כי "זה לא הלך יפה" • האזינו

זמן צפייה: 02:35

בכיסוי ראש הובל היום (חמישי) מנדפרו אלאזה לדירה שברחוב הערבה 9 שבחולון לשחזר בפני החוקרים כיצד רצח לכאורה את אשתו מסטאוול. אך היום נחשפת לראשונה שיחת טלפון שלו למוקד המשטרה בפעם הקודמת שבה תקף אותה לפני שנשלח למאסר - שלא מנע בסופו של דבר את הרצח.

במהלך השחזור, השכנים שצפו במתרחש לא הצליחו לשמור על קור רוח וסיננו קללות לעברו בעקבות הרצח המזעזע שביצע על פי החשד. מנדפרו השתחרר לאחרונה מהכלא לאחר שהורשע בתקיפת אשתו, ובהקלטה מאוגוסט 2019 הוא נשמע מתקשר למוקד 100 ומתוודה בתקיפה: "רבתי עם אשתי, אשתי התקשרה למשטרה, אני רוצה שתבואו לקחת אותי. היה ריב בינינו, זה לא הלך יפה, אני הרמתי יד", סיפר למוקדנית.

מנדפרו נעצר מיד לאחר השיחה הזאת. במשך חודשים הוא היה עצור והמתין לגזר דינו שהתקבל לפני חודשיים. בכל הזמן הזה הוא לא קיבל טיפול, זאת כיוון שהיה עצור ולא אסיר. הוא השתחרר ממאסר לא יעיל במיוחד וחזר לסורו אלא שהפעם, למרבה הצער, זה נגמר בטרגדיה. עו"ד תמי ארליך שייצגה בעבר את החשוד: "נגזרו עליו 10 חודשי מאסר. העונש שנגזר עליו הוא עונש סביר בהתאם לעבירה שבה הוא הורשע. אני בהלם מהמקרה".

מנדפרו אלאזה החשוד ברצח אשתו בחולון
מנדפרו אלאזה החשוד ברצח אשתו בחולון | צילום: חדשות 13

את הרצח הזה אפשר היה למנוע. מסטאוול אמנם ביקשה לעזוב את המקלט לנשים מוכות והצהירה שאינה חוששת מבעלה, אבל האם זו הנקודה שבה הרשויות צריכות להרים ידיים? כנראה שלא. עו"ד לאה בירק, מומחית למשפט פלילי, ציינה כי "יש פה מקרה של בן אדם, בדומה למקרים אחרים, שהיה ברור שצריך טיפול ויש לו בעיה. הוא מסיים את המאסר, חוזר לבית, שום דבר לא השתנה ואז יש הסלמה".

פרופ' ארנון אדלשטיין, מרצה לקרימינולוגיה במכללה האקדמית אשקלון, ציין כי "המאסר לפעמים מעלה זעם וכעס אצל האסיר הגבר, וכשהוא ישתחרר מהכלא הוא ירצח את בת זוגו. לכן חשוב יותר הטיפול והתקציב הממשלתי שהובטח לטיפולים בגברים אלימים ולא מגיע לצערי - הוא הפתרון הנכון לבעיה ולאי הישנות המקרים האלה".