המשטרה: "החשוד ברצח ספיר אמר שלא עשה זאת - ושיקר בפוליגרף"

בית משפט השלום בעכו האריך את וולאא רובין חלאילה, החשוד המרכזי ברצח ספיר נחום ז"ל מעכו, בחמישה ימים נוספים. הוא טען כי "רודפים אותו בגלל הסרטונים מהטיקטוק". נציג המשטרה בדיון, רב-פקד ביאן מולא, אמר כי החשוד עבר פוליגרף שבו נשאל אם רצח את ספיר נחום: "הוא ענה בשלילה ונמצא דובר שקר"

ספיר נחום ו-ולאא חלאילה, בן זוגה לשעבר החשוד במעורבות בהיעלמותה

בית משפט השלום בעכו האריך היום (ראשון) את מעצרו של וולאא רובין חלאילה, החשוד המרכזי ברצח ספיר נחום ז"ל מעכו, בחמישה ימים נוספים. הוא טען כי "רודפים אותו בגלל הסרטונים מהטיקטוק". נציג המשטרה בדיון, רב-פקד ביאן מולא, אמר כי החשוד עבר פוליגרף שבו נשאל אם רצח את ספיר נחום: "הוא ענה בשלילה ונמצא דובר שקר".

11 ימים נעדרה ספיר נחום בת ה-24 מעכו, ובשבוע שעבר זוהתה גופתה, שנמצאה סמוך ליישוב אבטין שבצפון. הגופה נמצאה, בין היתר, בעקבות מידע מודיעיני שהגיע אתמול למשטרת מחוז חוף, מה שגרם למיקוד החיפושים באזור שבו נמצאה הגופה. במשך כל אותם הימים פעלו במשטרה לאיתורה של נחום, שיצאה מביתה ב-2 ביוני ולא נראתה מאז. ההערכה במשטרה היא כי נחום נרצחה בין היתר בגלל דרישתה מבן זוגה לשעבר לכספי מזונות.

עדן נחום, אחותה של ספיר נחום ז''ל
עדן נחום, אחותה של ספיר נחום ז''ל

עדן נחום, אחותה של ספיר ז"ל אמרה בתום דיון הארכת המעצר: "הייתי היום בדיון וזה לא פשוט. אני בשוק מזה שהוא מגיב לסיפור הזה בתמימות. אנחנו מאוד כואבים וכועסים. אני רוצה שיהיה כבר כתב אישום. הזמן הולך ואוזל. אני סומכת על המערכת. אני מאמינה שהם עושים את עבודתם כמו שצריך. אני רוצה שכתב האישום יפורסם. שכולם יידעו".

עדן הוסיפה: "איך בן אדם יכול לעמוד ככה ולהמשיך להכחיש אחרי סיטואציה כזאת. אנחנו במצב מאוד קשה בבית. הילדים שואלים איפה אמא שלהם. היא חסרה להם. איפה המציאות הריאלית של המצב הזה. במהלך הדיון עינינו נפגשו. אני לא מאמינה שהוא העז לעמוד מולי ולחייך לי בפנים".

עו"ד עמיחי בן שלוש המייצג את משפחת נחום הוסיף: "עדן, אחות של ספיר נחום ז"ל, הגיעה היום לדיון בפעם הראשונה. היה לה מאוד קשה לראות את זה ולהיות במקום הזה. היה לה קשה לשמוע את הדברים שאמרו שם - זה עשה לה לא טוב. היא הייתה בסערת רגשות מאוד קשה. אנחנו עדיין אומרים, יש הארכת מעצר, יש צו איסור פרסום. קשה מאוד למשפחה מאז השתחרר האח. אנחנו נחכה ליום חמישי".

עו''ד אביעד חן, מייצג את ולאא חלאילה
עו''ד אביעד חן, מייצג את וולאא חלאילה

עו"ד אביעד חן, המייצג את ולאא חלאילה אמר בתום הדיון: "השופט אמר שהראיות נסיבתיות בלבד, שאין התקדמות בחקירה ואין עיבוי ראיות מיום מעצרו של החשוד – לפני 23 ימים. אותן ראיות נסיבתיות שהיו בהתחלה עדיין עומדות ואני לא רואה מצב שבו היחידה החוקרת מצליחה לאתר ראיות נוספות. שמענו דבר מדאיג, שנבדק חשד רק לגבי חשוד אחד, וזה חורה, שלא רוצים להגיע לחקר האמת".

"אני מקווה שהיחידה החוקרת תעשה איזה שהוא 'ריסטארט' ותבדוק את הדברים כמו שצריך, כי החשוד שאני מייצג לא קשור לאירוע הזה. הגרסה שלו היא אותה גרסה מן היום הראשון של החקירה, והיא לא תשתנה ויהי מה. הגרסה של אחיו הייתה זהה ולכן הוא שוחרר ביום חמישי", הוסיף.

לדבריו: "פוליגרף זו ראייה שקיימת בתיק מן היום הראשון. היא לא מקדמת את הראיות נגד החשוד שלי, להפך. אני לא יודע מה השאלות הוא נשאל בפוליגרף – מה אורכן ומה אופיין. חורה לי שבפרוטוקול שהוצג היום התייחסו רק לגבי שאלה אחת. הרי יש שאלה נוספת. צריך להבין מה הייתה השאלה הנוספת, מה הייתה התשובה והאם הלקוח שלי יצא דובר אמת. לאחרונה, התחילו להציג לחשוד ראיות נסיבתיות וראיות כלליות כדי להבין בכלל על מה מדובר. על פי שאני יודע הראיות האלו מזכות אותו. אני לא יכול להרחיב בגלל שישי צו איסור פרסום".

האחים החשודים בחטיפתה ורציחתה של ספיר נחום
האחים החשודים בחטיפתה ורציחתה של ספיר נחום, ולאא ועלאא חלאילה

יצוין כי ביום חמישי האחרון, עלאא חלאילה, אחיו של ולאא חלאילה, בן זוגה לשעבר של ספיר נחום החשוד בחטיפתה וברציחתה, שוחרר למעצר בית. בית המשפט האריך את מעצרו בפעם השנייה ביום ראשון האחרון למשך חמישה ימים, והיום כאמור בית משפט השלום בעכו שחרר אותו, לאחר שהמשטרה לא הצליחה להוכיח את הקשר שלו לפרשה.

עורך דינו של עלאא טען שהוא היה עם אזיק אלקטרוני באותו הזמן, ושהוא חולה דיאליזה ונמצא במכון דיאליזה באותו הזמן. באחד מן הדיונים הקודמים, ביקש התובע להוכיח זאת, ולבקש מהמכון את האישורים שהוא נמצא שם - ובעקבות מסמכים אלה, הוא שוחרר למעצר בית.