הרג 4 בתאונה - והואשם בגרימת מוות ברשלנות בלבד

בחודש מאי האחרון סטה גוני דיב לנתיב הנסיעה הנגדי בכביש 90 סמוך לפארן בערבה והתנגש חזיתית ברכב אחר שבו נסעה הנערה מאיה קדוש ז"ל. שלושה בני אדם שנסעו עמו נהרגו גם כן, בהם שני ילדים

זמן צפייה: 01:06

פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (חמישי) לבית המשפט לתעבורה בבאר שבע כתב אישום נגד הנאשם גוני דיב, בן 37, בגין גרימת מותם ברשלנות של 4 בני אדם בתאונת דרכים חזיתית שאירעה בכביש 90 בסוף חודש מאי האחרון. כתוצאה מהתאונה הקטלנית, נהרגו מאיה קדוש ז"ל, וכן שלושה מנוסעי הרכב של הנאשם - מוחמד אעביד ז"ל ושני ילדים בני 5 ו-12.

לפי כתב האישום, דיב נהג בכביש 90 מכיוון צפון לדרום כשברכבו 3 נוסעים ובהם שני ילדים. באזור צומת פארן סטה דיב, שנהג ללא פוליסת ביטוח תקפה, עם רכבו לנתיב הנסיעה הנגדי. נהגים של שלושה כלי רכב, שבאותה עת נסעו אחד אחרי השני בנתיב הנגדי, הבחינו בסטייתו של הנאשם לנתיב נסיעתם, הספיקו לסטות לעבר השוליים, ובכך מנעו את ההתנגשות עם רכבו.

התאונה על גשר פארן
זירת התאונה בכביש 90 | צילום: נדב אילון מועצה אזורית ערבה תיכונה/ יחידת חילוץ ערבה

דיב  המשיך לנהוג ברכבו בנתיב הנגדי, ובסמוך לאחר שחלף את שלושת כלי הרכב, התנגש בעוצמה עם חזית רכבו ברכב המעורב, שבו נסעה מאיה קדוש, ובכך גרם לתאונה הקטלנית שבה נהרגו 4 בני אדם ונהג הרכב המעורב נפצע קשה.

בכתב האישום צוין כי התאונה על תוצאותיה הקטלניות אירעה עקב רשלנותו של הנאשם, שנהג ברכבו בקלות ראש, בחוסר זהירות וללא תשומת לב מספקת לנעשה בכביש, וכן לא נקט באמצעי זהירות מספיקים כדי למנוע את התאונה.

מאיה קדוש, נהרגה בתאונה בכביש הערבה
מאיה קדוש, נהרגה בתאונה בכביש הערבה | צילום: בהסכמת המשפחה

מלבד 4 עבירות של גרימת מוות ברשלנות, דיב מואשם גם בנהיגה ברשלנות, גרימת חבלה של ממש ונהיגה ללא פוליסת ביטוח תקפה. הפרקליטות מבקשת גם לפסול את רישיון הנהיגה שלו עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.