המדינה על חומש: "דין המקום להיות מפונה"

בתשובת המדינה בנוגע לפינוי המאחז נאמר: "יובהר כי דין המקום להיות מפונה". עם זאת, נאמר כי בית המשפט לא צריך להתערב "בעת הזו". בנוסף, לא ננקב תאריך לפינוי

חומש
המאחז חומש | צילום: הלל מאיר, פלאש 90

המדינה הגישה היום (ראשון) את תשובתה בעניין פינוי המאחז חומש. "יובהר כי דין המקום להיות מפונה. בהתאם לכך, על פי שיקול הדעת המסור למשיבים ולגורמים המוסמכים בעניין, לרבות עמדת שר הביטחון, מבוצעות פעולות אכיפה נחושות נגד כל בניה חדשה או הפרת סדר באזור חומש".

"זאת ועוד, נוכח הניסיונות החוזרים ונשנים להקים במקום בינוי בלתי חוקי ואירועי האלימות שהיו בגזרה, הוגברה כאמור הנוכחות של כוחות הביטחון לטובת שליטה ואכיפה במקום". בהמשך נאמר כי "בית המשפט לא צריך להתערב בעת הזו". עם זאת, המדינה לא נקבה בתאריך לפינוי.

מגדל המים בחומש
מגדל המים בחומש | צילום: הלל מאייר, פלאש 90

כזכור, ביום שישי האחרון הגיעו מאות מתנחלים למאחז, ובדרכם נכנסו לאדמות הכפר הפלסטיני בורקה. הפלסטינים דיווחו כי המתנחלים יידו אבנים על בתים, עשו שימוש בירי חי והציתו את השדות באזור. כוחות צה"ל חסמו את היציאות והכניסות לכפר, ובמקום התפתחו עימותים בין הצבא לתושבים ודווח על 15 פצועים.

מתנחלים עולים לחומש
מתנחלים עולים לחומש | צילום: סדאם סלאח

בתוך כך, מוקדם יותר הגיעו למקום פעילי תנועת "שלום עכשיו" תחת הסיסמה "באים לפרק את המאחז חומש", ולא הותרו להיכנס. הפעילים ביקשו אישור מאלוף פיקוד המרכז, שהשיב להם במכתב כי ההגעה שלהם לחומש וההפגנה במקום לא חוקית ולא מאושרת.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2205281526' autoplay='0' credit='' desc='ההפגנה של "שלום עכשיו" בכיכר קדומים' poster='' kid='1_qe6c0qgp' duration='']

לקראת כניסת השבת הגיעו עשרות שוטרי מג"ב לחומש, והחרימו ציוד מאזור בית המדרש של ישיבת חומש, לרבות ציוד אישית של תלמידים ואורחים במקום. ארגון "הצלה ללא גבולות יו"ש" דיווח על יידוי אבנים לעבר רכבים ישראלים בחוארה אשר דרומית לשכם, ונמסר כי אישה אחת נפצעה באורח קל מרסיסים.