מאסרו של שושן ברבי שדרס למוות והפקיר 3 נשים לא יקוצר

ועדת השחרורים קיבלה את עמדת הפרקליטות, וקבעה כי האסיר שנידון ל-11 שנות מאסר בגין גרימת מוות ברשלנות, לא ראוי לשחרור מוקדם: "גילה חוסר אכפתיות, רשלנות גבוהה וחוסר אמפתיה לקורבנותיו"

שושן ברבי, שהורשע בדריסה של שלוש נשים בנתניה
שושן ברבי, שהורשע בדריסה של שלוש נשים בנתניה | צילום: חדשות 13

ועדת השחרורים קיבלה היום (שלישי) את עמדת הפרקליטות, וקבעה כי האסיר שושן ברבי שנידון ב-2014 לעונש של 11 שנות מאסר בגין גרימת מוות ברשלנות והפקרתן של שלוש נשים בנתניה, אינו ראוי לשחרור מוקדם.

הוועדה קבעה כי שחרורו של ברבי יפגע פגיעה חמורה באמון הציבור במערכת המשפט ואכיפת החוק, ואף נתנה משקל לעמדת משפחתן של ההרוגות סבטלנה יגודייב, בתה שושנה וקרובת משפחתן אלכסנדרה רובינוב, שהתנגדה לקיצור המאסר.

בהחלטת הוועדה צוין, כי "מדובר במקרה שבו ישנן נסיבות מיוחדות של עבר פלילי חמור שבו גילה האסיר חוסר אכפתיות, רשלנות גבוהה וחוסר אמפתיה לקורבנותיו, וכן סיכן פעם אחר פעם במעשיו את הציבור על רקע של עבירות אותן ביצע בעבר. הרי שמדובר במי שעבירות שביצע וחומרתן רבה והיא גוברת על כל ההליך השיקומי שאותו עבר האסיר. הוועדה סבורה כי לא ניתן לומר בפה באופן מלא כי מדובר במי שמסוכנותו לציבור פגה".

עוד בחדשות 13:

הקטל בדרכים: בת 50 נהרגה בתאונה עם משאית בעוטף עזה

חשד: נסע עם הרכב לאחור – ודרס למוות את בתו הפעוטה בתל שבע

הקטל בדרכים: רוכב אופנוע בן 34 נהרג בכביש 4 סמוך לאשדוד

שושן ברבי וזירת התאונה בנתניה
שושן ברבי וזירת התאונה בנתניה | צילום: חדשות 13

בגזר הדין שניתן ב-2014 נכתב כי "יש למצות עם הנאשם את הדין ולהטיל עליו עונש כבד ומרתיע אשר יהלום את הנסיבות החמורות של מעשיו ויהווה אות ואזהרה לציבור". השופטת הדגישה כי מדובר בתאונה שאירעה כתוצאה מרשלנות גבוהה של הנאשם, שהפקיר נפגעים וניסה לטשטש עקבות, להימלט מנטילת אחריות, לשבש הליכי חקירה ולהדיח עד למתן עדות כוזבת.

"מעשי הנאשם נפשעים, מכוערים ומקוממים. עולם הפשע אינו זר לנאשם. מרבית חייו הבוגרים עברו עליו בביצוע עבירות". השופטת הוסיפה כי יש לייחס חומרת יתר לעבירות שבהן הורשע ברבי כשנתיים לפני התאונה בגין נהיגה רשלנית ועבירות נוספות. "הנאשם חטא, לא רק לחוק אלא, ולא פחות, לערכי מוסר וכבוד הדדי".