הסדרי טיעון עם הנאשמים בתאונת הפגע וברח שבה נהרג בן 11 בי-ם

לפי ההסדר, נתנאל סנדורסי, הנאשם שהפקיר את הילד בנימין ביגלאייזן לאחר שדרס אותו, ירצה שבעה חודשי מאסר. 15 חודשי מאסר למאיר גמליאל, שהואשם כי סייע לו לברוח מהזירה. הורי הילד יפוצו

נתנאל סנדרוסי ומאיר גמליאל בבית המשפט
נתנאל סנדרוסי ומאיר גמליאל בבית המשפט | צילום: חדשות 13

הפרקליטות הגיעה הערב (שני) להסדר טיעון עם הנאשמים בתאונת הפגע וברח בירושלים באפריל 2019. לפי ההסדר, מאיר גמליאל הודה כי נהג ברכב שפגע בבנימין ביגלאייזן בן ה-11 ויורשע בהפקרתו בזירה. במסגרת ההסר הוא ירצה עונש מאסר של 15 חודשים. חברו, נתנאל סנדרוסי, שסייע לו לברוח מהזירה ירצה שבעה חודשי מאסר בפועל.

לפני כחצי שנה מת מפצעיו בן ה-11 שנפצע אנוש מפגיעת הרכב כמה חודשים לפני כן בשדרות גולדה מאיר שבירושלים. לפי כתב האישום שהוגש נגד סנדרוסי וגמליאל, ב-21 באפריל 2019 בשעות הערב, נסעו השניים ברכב במהירות גבוהה. באותה עת, חצה את הצומת בן ה-11 באור אדום. סנדרוסי נהג אל תוך הצומת במהירות - ופגע בעוצמה בילד שהיה על מעבר החצייה, אך בהסדר הטיעון תוקנו האישומים וגמליאל הודה כי הוא נהג.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

חשד לחיסול: גבר נורה למוות מרכב חולף בהוד השרון

דיווח בירדן: תכנן פיגוע בשגרירות ישראל – ונשפט ל-8 שנות מאסר

הצעיר שנפגע מברק – לוחם בגולני: "בחור נפלא"; חל שיפור במצבו

נתי סנדרוסי, החשוד בתאונת הפגע וברח בירושלים, בדיון בהארכת מעצרו
נתי סנדרוסי, החשוד בתאונת הפגע וברח בירושלים, בדיון בהארכת מעצרו | צילום: החדשות 13

במהלך חקירתו, אמר סנדרוסי לחוקריו כי הוא כלל לא נהג ברכב בעת התאונה. לטענתו, הוא שכר את הרכב מאדם חרדי המשכיר את מכוניתו בציבור החרדי, ובתום ההשכרה השאיר את הרכב במקום שסוכם עם השוכר. מאז, לדבריו, הוא לא יודע מי נהג בו.

השניים, שהבחינו בפגיעה, עצרו את הרכב בסמוך לאחר הצומת, ולאחר מכן התיישב גמליאל בכיסא הנהג ועזב את הצומת במהירות גבוהה. זאת, מבלי שהושיטו עזרה לנפגע, מבלי להזעיק עזרה ומבלי שהתייצבו בפני שירותי ההצלה או החקירה והציגו את עצמם כמי שהיו מעורבים בתאונה.

נתי סנדרוסי בבית המשפט
נתי סנדרוסי בבית המשפט | צילום: נתי סנדרוסי
כאמור, בחודש אפריל פגעו השניים עם רכבם בביגלאייזן ופצעו אותו באורח אנוש. לאחר המקרה, בצעד חריג, המשטרה ביקשה את סיוע הציבור באיתורו של סנדרוסי ולאחר אזרחים רבים פנו לסנדרוסי דרך הרשתות החברתיות בבקשה שיסגיר את עצמו - והוא עשה זאת כעבור כמה ימים. תחילה, בית המשפט הורה להאריך את מעצרו ברקע הכחשת מעורבותו באירוע – כך פורסם לראשונה בחדשות 13.