7 יהודים חשודים בתקיפת ערבי סמוך למסגד בזמן "שומר החומות"

המשטרה ושב"כ עצרו מספר תושבי הרצליה והסביבה בגין תקיפה על רקע לאומני שאירעה בעיר: "לא ראיתי שנאה כזאת - רצו שאני אמות" • מספר תושבי לקיה נעצרו בחשד למעורבות בהתפרעויות שאירעו בדרום

זמן צפייה: 02:08

המשטרה ושב"כ עצרו לחקירה שבעה תושבי הרצליה והסביבה בחשד למעורבות בתקיפה על רקע לאומני, במהלך מבצע "שומר החומות", של גסאן חאג' יחיא תושב טייבה סמוך למסגד סידני עלי בהרצליה – כך הותר היום (חמישי) לפרסום. זאת, לאחר חקירה שנוהלה בחודש האחרון על ידי צוות חקירה מיוחד.

התקיפה אירעה ב-12 במאי, כאשר ערבי בשנות ה-60 לחייו הותקף ברכבו כשהיה כאמור סמוך למסגד בעיר. הוא נפצע בינוני ופונה לקבלת טיפול רפואי. ממצאי החקירה העלו כי "כמה רעולי פנים תקפו אותו, ריססו גז פלפל בפניו - ודקרו אותו". בימים הקרובים הפרקליטות צפויה להגיש נגדם כתב אישום.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

תקרית בג'נין: שני אנשי פת"ח ומחבל נהרגו בחילופי אש עם ימ"מ

חשד: עוזרו של ליצמן פעל להדיח חברה בוועדת סל התרופות

חשד בשירותי הכבאות: הצתה לאומנית גרמה לשריפה בהרי ירושלים

חאג' יחיא סיפר לחדשות 13 על התקרית. "רציתי לעשות הליכה על הים, זה מקום שאני נוהג ללכת אליו ופתאום הגיעו 15-10 חבר'ה בצעקות 'ערבי, ערבי, הנה ערבי'. הם היו בטירוף, הייתה להם שנאה בעיניים", תיאר והוסיף כי "הם נתנו לי מכות, שברו את הזכוכיות של הרכב, לא עזבו אותי עד שחשבו שאני מת".

בהמשך, בחור יהודי שעבר במקום עזר לחאג' יחיא והזמין לו אמבלונס. "כל הכבוד לו" אמר עליו חאג' יחיא, ועל התוקפים סיפר: "לא ראיתי שנאה כזאת. תמיד הייתה לי אמונה שזה יכול להסתדר והיום אין לי אמונה, הלכה לי האמונה. בחיים לא הזקתי לאף אחד, בחיים לא עשיתי מעשה גזעני, הם רצו שאני אמות".

בד בבד, היום יוגשו כתבי אישום נגד שישה תושבי לקיה בגין הפרות סדר אלימות שהתרחשו ב-11 במאי, במהלך מבצע "שומר החומות". החשודים נעצרו במסגרת מבצע של שב"כ ומרחב נגב של המשטרה בחודש האחרון. העצורים יידו על פי החשד אבנים סמוך לכביש 6, חסמו צירים וניסו לפגוע בנהגים יהודים שחלפו במקום.