ניר חפץ הגיש תביעה נגד יאיר נתניהו בסך חצי מיליון שקלים

עד המדינה הגיש תביעה נגד בנו של ראש הממשלה בגין הפרת צו איסור פרסום ופגיעה בפרטיותו, לאחר שזה שיתף בחשבון הטוויטר שלו פרטים הנוגעים לפרשה. "הפרסומים הזדוניים בוצעו בכוונה לפגוע"

זמן צפייה: 00:26

העד המרכזי בתיק 4000ניר חפץ, הגיש היום (שני) כתב תביעה נגד בנו של ראש הממשלה יאיר נתניהו בגין הפרת צו איסור פרסום ופגיעה בפרטיותו, לאחר שנתניהו שיתף בחשבון הטוויטר שלו פרטים אסורים בפרסום מתוך הפרשה שסובבת את חקירתו של חפץ. בתביעתו טוען חפץ כי נתניהו חשף את הפרטים האסורים. חפץ אף צפוי לעדכן את התביעה בעקבות ציוצים שפרסם בנו של ראש הממשלה לאחר הגשת תביעתו.

"אין ולא יכולה להיות מחלוקת כי הפרסומים הזדוניים של הנתבע בוצעו מתוך כוונתו לפגוע בפרטיותו של התובע, לפגוע במשפחתו ולבזותו, כמו גם לקעקע את אמינות עדותו מול רשויות האכיפה ולהפעיל עליו לחצים", נכתב בכתב התביעה.

חפץ התייחס בתביעתו לנוסח שבו השתמש יאיר נתניהו כשחשף את המידע האסור, והעיר כי "מדובר במאהבת שיכולה לפרק את משפחתו של עד המדינה". על כך נטען בכתב התביעה כי "הנתבע היה מודע מלכתחילה לפגיעה הנוראה בפרטיות ובצנעת הפרט, ולנזק העצום שיכול לגרום הפרסום לתובע".

כתבות נוספות בחדשות 13 >> 

"פרסום זדוני": חפץ תבע את אוחנה וברדוגו על סך חצי מיליון שקל

חפץ התלונן במשטרה על יעקב ברדוגו: "הפיץ מידע אסור בפרסום"

הותר לפרסום: עדה נשאלה שאלות חודרניות בפרשת ניר חפץ

Gdfgdfgdfgfdg
ניר חפץ בצאתו מביהמ''ש

"מטרתם הברורה של הפרסומים הזדוניים הייתה לבזות את התובע ולהשפילו, תוך פגיעה קשה וחמורה בפרטיותו, ואגב ביצוע שורה ארוכה של עוולות נזקיות, לרבות הפרת חובות חקוקות, ובין היתר שיבוש הליכי משפט, הטרדת עד, הדחת עד וכמובן הפרה בוטה וישירה של צו איסור הפרסום".

כזכור, כבר לפני כחודש וחצי הגיש חפץ תביעה נגד שר המשפטים אמיר אוחנה והעיתונאי יעקב ברדוגו, זאת משום שהשניים חשפו, לכאורה, פרטים אסורים לפרסום מחקירתו. חפץ תובע גם כל אחד מהם על סך חצי מיליון שקלים.

עורכי הדין אילן סופר ואביב רון, באי כוחו של ניר חפץ, מסרו: "שר המשפטים ניצל באופן פסול, בזוי וזדוני את בימת הכנסת כדי לפגוע בניר חפץ ובמשפחתו ולנסות להדיח אותו מעדות האמת שמסר לרשויות האכיפה. אם מר אוחנה בונה על כך שמסך החסינות יציל אותו ממעשיו החמורים, כפי שתכנן כשהקריא את הנאום הפוגעני מן הכתב - טעות בידיו".

יאיר נתניהו
יאיר נתניהו | צילום: חדשות עשר

את שר המשפטים תובע חפץ לאחר שכזכור, בתחילת החודש בזמן שנאם בכנסת, התייחס אוחנה לחקירתו של חפץ, וחשף לכאורה פרטים שאסורים בפרסום תחת צו משפטי. זאת, במטרה להצביע על כשלים בחקירת יועצו לשעבר של נתניהו ועל הלחצים שהופעלו עליו, לטענתו, להפוך לעד מדינה. אוחנה מסר בתגובה כי לא ידע על צווי איסור הפרסום, אך כזכור, הוא התייחס אליהם ישירות בנאומו בכנסת.

"ואז מביאים אישה צעירה, שאין לה שום קשר לחקירותיו של ראש הממשלה, ושואלים אותה סדרה של שאלות חודרניות, פולשניות, על טיב הקשר בינה ובין העד", אמר אוחנה. "לאחר שסוחטים ממנה כמו מלימון את כל המידע, ואני מזכיר היא איננה חשודה בדבר, הם מפגישים ביניהם במקרה במסדרון, ואומרים לו 'ניר, אנחנו יודעים הכול, אנחנו נפיל על המשפחה שלך פצצה'".

בכתב התביעה נגד אוחנה נטען כי "מטרתו הברורה של הפרסום הזדוני הייתה לבזות את התובע ולהשפילו, תוך פגיעה קשה וחמורה בפרטיותו ותוך התעלמות מכוונת מצד שיפוטי".