חפץ: "כשהבקשות של שרה היו מופרכות - השתמשתי בשם של ביבי"

במהלך החקירה הנגדית של יועץ התקשורת, הוא העיד על טיב הקשר שלו עם רעיית רה"מ לשעבר ועל התערבותו של נתניהו: "הוא היה מודע וגם ניסח הודעות עבורה". על ההתערבות בתקופת הבחירות: "לא חשבנו שזה פלילי"

שרה נתניהו וניר חפץ

בבית המשפט המחוזי בירושלים המשיך היום (רביעי) משפטו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, ובמרכזו החקירה הנגדית של יועצו לשעבר ניר חפץ. עד המדינה סיפר על המקרים שבהם נתבקש לפנות לאילן ישועה, ואמר: "לעיתים השתמשתי בשם של נתניהו כמבקש, כשהבקשות של הגברת (שרה נתניהו) היו מופרכות - כדי שלא יסרבו לבקשה. לא סמכתי על ישועה. כשהבקשות הועברו לאלוביץ, אמרתי בדיוק ממי הבקשה".

בנוסף, חפץ התייחס לקשר שלו עם שרה נתניהו, ואמר כי "הקושי הרגשי הכי גדול לחתום על הסכם עד המדינה, חוץ ממשפחתי, זו שרה נתניהו". השופט בר-עם שאל אותו עד כמה נתניהו היה מודע לעיסוק של חפץ למען שרה נתניהו, ועד המדינה השיב כי "הוא היה מאוד מודע וגם ניסח את ההודעות עבורה אבל לא בשבילו, אלא בשל התחושה שפוגעים בה בגללו. וגם משום שהוא באמת אוהב אותה, בשונה מכל האגדות".

נתניהו בביהמ''ש
נתניהו בביהמ''ש | צילום: אורן בן חקון

עד המדינה הוסיף כי לא חשב שחרג מתפקידו כדובר. לדבריו, "במהלך מערכת הבחירות לא חשבתי ולא הייתי מודע שיש או שאני חוצה קו אדום. ynet היה כל כך איום נגדנו, אי אפשר היה להיות יותר עוין, וחשבתי שאם הם נגדנו אז שוואלה יהיה בעדנו". בעת מערכת הבחירות, הוסיף, "לא נתניהו ולא אני חשבנו שאנחנו עוסקים במשהו פלילי".

חפץ העיד על התפיסה של נתניהו בנוגע לתקשורת וסיפר: "הוא האמין שמשתמשים במתקפות על משפחתו כדי להפיל אותו מהשלטון. זה בער בו. הוא עסק רבות בניסיונות לאזן, להכניס גורמים ימניים לתקשורת, הוא עוסק בזה שנים, זה אינטנסיבי ובא מתחושת רדיפה".

כזכור, חפץ הוא עד מדינה שאמור לעזור להגנה להוכיח, בין היתר, כי אתר וואלה העניק לנתניהו סיקור מוטה.