יומני ניר חפץ: "קיבלתי משרה הוראות מדוקדקות מה לומר לנוני"

תיעוד ששמר יועצו לשעבר של ראש הממשלה, שהועבר לידי חוקרי תיק 2000, חושף את מעורבותה לכאורה של אשת רה"מ: "אמרה לי להגיד לנוני שהם יכולים לבקש מאדלסון להפחית את תפוצת העיתון בסופ"ש"

זמן צפייה: 03:12

פרסום ראשון: יומני ניר חפץ, יועצו לשעבר של ראש הממשלה בנימין נתניהו, נחשפים – ושופכים אור על מעורבותה לכאורה של אשת ראש הממשלה בתיק 2000.

"קיבלתי משרה הוראות מדוקדקות, מה לומר לנוני (מוזס)", כתב חפץ לפני כעשור. "הסברתי לה שאני לא רוצה לשחק במגרש הזה, אבל אני כן מוכן ללכת בשליחות שלהם. היא אמרה שאני אגיד לנוני שהם יכולים לבקש משלדון (אדלסון) להפחית את התפוצה בסוף השבוע".

"רשמתי על נייר ונסעתי לביבי, כשהגעתי הוא נבהל ואמר שלא אגיד לנוני מה שאמרה שרה. הוא גרס את הנייר ואמר לי להגיד לנוני שהוא (נתניהו) רוצה לפעול אצל שלדון להחזרת המצב הקודם, ושידבר איתו כשיגיע לארץ".

עוד בחדשות 13:

רה"מ: בשמאל מבינים שעדות חפץ הלכה, אז מחפשים את עד המפתח הבא

מהמעצר עד לחתימת הסכם עד מדינה: המסע שעבר ניר חפץ

לאחר נאומו של אוחנה: ניר חפץ צפוי להגיש נגדו תביעה אזרחית

Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu And His Wife, Sara Attend A State Memorial Ceremony At The Tomb Of The Patriarchs, A Shrine Holy To Jews And Muslims, In Hebron
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה | צילום: רויטרס

בתוך כך, נמשכים בפרקליטות הדיונים בתיק, והדעות לגביו ממשיכות להיות חלוקות, כאשר חלק מהגורמים בתביעה, בהם המשנה ליועץ המשפטי לממשלה רז ניזרי, טוענים כי יש לסגור את התיק. בסופו של דבר יצטרך היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, להסתמך בהחלטתו על דעות חזקות בקרב הפרקליטות – אך ההחלטה הסופית תהיה שלו, והוא לא מחויב לדעת הרוב.

מוקדם יותר היום (שבת) התייחס ראש הממשלה נתניהו לפרשת עדות חפץ, והצהיר בסרטון שהעלה לעמוד הפייסבוק שלו: "כשניר חפץ חתם על הסכם עד המדינה הארץ רעשה – אמרו שהוא עד מפתח, לא הפסיקו להגיד שמצאו את ראיית הזהב נגדי. בשבוע שעבר נחשף שאין כלום בעדות של חפץ, אבל לגורמי השמאל זה לא מפריע – הם מבינים שהעדות של חפץ הלכה להם אז הם מחפשים את עד המפתח הבא".

עוד אמר נתניהו: "אילצו אותו לחתום על הסכם עד המדינה תחת סחיטה ואיומים. העדות שלו מלאה בכל כך הרבה סתירות, גרסאות וחורים, שאי אפשר לבסס עליה כלום – אני מתפלא שהוא לא הודה גם ברצח ארלוזורוב".

ניר חפץ, ראש מטה ההסברה בליכוד
ניר חפץ, ראש מטה ההסברה בליכוד | צילום: חדשות 13

אתמול פורסם כי הדמות שהובאה לעדות בפרשת ניר חפץ שכרה עורכת דין - וככל הנראה בכוונתה לתבוע את שר המשפטים אמיר אוחנה ואת המדינה. אותה אישה, שזהותה אסורה בפרסום, צפויה לטעון שאוחנה הפר את צו איסור הפרסום וגרם לה לעוגמת נפש, וגם המדינה – בעצם העובדה שלא הטילה צו קודם והעבירה חומרים שלא הייתה צריכה.

בסביבתה של הדמות אומרים שהיא עוברת ימים קשים בעקבות הפרסום וחשה מוטרדת. בפרקליטות לא התכוונו להעביר את עדותה לפרקליטי ראש הממשלה ואומרים שלא מדובר בליבת החומר – והחומרים, ככל הנראה, הועברו בטעות.

במשרד המשפטים סבורים שהזמנת האישה לעדות הייתה במקום - אותה עדות קשורה לחפץ, והמשטרה חשדה שאולי הוא מסתיר במחשב שלה דברים. על אף שבחקירה עצמה נאמרו דברים שלא היו צריכים להיאמר, יש להבין כי הפרשה כולה לא ממוטטת את העדות של חפץ. בפרקליטות לא מתייחסים לכך כדבר שיכול למוטט את תיק 4000, וגם חפץ עצמו אומר שזה לא מה שגרם לו לחתום על הסכם עד מדינה.