עדות ניר חפץ: "יאיר ושרה ביקשו שאלוביץ' תמחק את ההתכתבויות"

תיק 4000: יועצו לשעבר של נתניהו העיד בחקירתו כי רעייתו ובנו של רה"מ זימנו אותו לפגישה דחופה שבה ניסו לכאורה לגרום לו לשבש את החקירה. "יאיר היה ממש בסטרס, על סף רעד" • בלעדי

זמן צפייה: 01:26

תיק 4000: ניר חפץ, עד המדינה שהיה אחד האנשים הקרובים ביותר למשפחת נתניהו, העיד בחקירה כי רעייתו ובנו של ראש הממשלה, שרה ויאיר, הזמינו אותו לפגישה שבה ניסו, לכאורה, לשבש את החקירה בתיק 4000 – כך פורסם אמש (רביעי) בחדשות 13.

חפץ אמר לחוקרים כי "במחצית 2017 שרה ויאיר זימנו אותי בדחיפות לבלפור בלחץ גדול. יאיר היה ממש בסטרס, ממש על סף רעד. הם ביקשו ממני לצאת בדחיפות לאיריס אלוביץ', ולדאוג שהיא מוחקת את כל ההתכתבויות ביניהם. לעמוד לידה ולוודא שהיא מוחקת את כל ההתכתבויות ביניהם".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

עדות ניר חפץ: אחורי הקלעים של פגישת נתניהו-אלוביץ' • בלעדי

"איוב, השתגעת?": הקלטות נתניהו – כך התערב רה"מ בשוק התקשורת

פרקליטי אלוביץ': "ניסה לרצות את נתניהו – אך לא היה שוחד"

שרה נתניהו, ניר חפץ, יאיר נתניהו
שרה נתניהו, ניר חפץ, יאיר נתניהו | צילום: חדשות 13

נגד שרה ויאיר נתניהו לא הוגש כתב אישום בגין שיבוש הליכי חקירה, אבל היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, וכל הבכירים בפרקליטות, סברו שהעדות של חפץ בעניין זה היא אמינה. הבעיה היא שלא קיימת עדות מסייעת, ונוסף לכך ישנה בעיה להגיש כתב אישום אך ורק על שיבוש הליכי משפט.

אמש פורסם בחדשות 13 עדות נוספת של של חפץ, שתיווך בקביעת הפגישה בין ראש הממשלה לבין בעל השליטה בבזק, שאול אלוביץ', בנושא מיזוג בזק-יס. בעדותו ניתנת הצצה לאחורי הקלעים של אותה פגישה.

ראש הממשלה מסר בתגובה: "לקחת מניר חפץ עדות על טוהר מידות זאת בדיחה. עדויות חפץ הן לא יותר מרכילות צהובה של עד מדינה שנתפס על דברים שביצע, ועשה הכול כדי למלט את עצמו מאימת הדין - וכך בדיוק יש להתייחס אליהן".

נתניהו ויעץ התקשורת ניר חפץ
נתניהו ויעץ התקשורת ניר חפץ | צילום: חדשות עשר

במארס 2014 הממונה על ההגבלים העסקיים אישר את עסקת בזק-יס תוך הצבת תנאים. מלבד אישור הממונה היה נחוץ אישור של משרד התקשורת. חברת יס פנתה ביולי 2014  למשרד התקשורת, אז תחת הנהגת גלעד ארדן, כדי לקבל את האישור. בחודש נובמבר התמנה נתניהו לשר התקשורת. שלושה שבועות לאחר מכן, כאשר האישור טרם ניתן, נענה חפץ לבקשת אלוביץ' וסידר לו פגישה דחופה עם ראש הממשלה.

חפץ סיפר לחוקרי המשטרה כי ב-2014 ביקש ממנו אלוביץ' להיפגש בדחיפות עם נתניהו, ואף העביר לו מסמך שבו הוא מתאר את לוחות הזמנים ואת הנחיצות שבמהירות אישור המיזוג. "יצא לי לפגוש את ביבי לא יותר מ-48 שעות אחרי הפגישה עם שאול. נכנסתי לחדר העבודה של נתניהו והוא ידע שאני בא לפגוש אותו בענייני בחירות", אמר לחוקרים. "כשאני עם הנייר הזה, התיישבתי מולו מהצד השני של השולחן, סיפרתי לו ששאול קרא לי והיה בלחץ  עצום. הסברתי לו בקווים כלליים לגבי גלעד ארדן ומנכ"ל משרד התקשורת, ששאול טוען שסוחטים אותו. אמרתי לו ששאול ביקש שאני אעביר לו את המסמך הזה ונתתי לו אותו ואמרתי לו ששאול מבקש להיפגש איתו בדחיפות בנושא המסמך הזה".

ניר חפץ
ניר חפץ | צילום: ללא קרדיט

"אמרתי לנתניהו מאוד בקצרה, בשניים או בשלושה משפטים פרפרזה של טענות שאול כלפי שעון החול שאוזל באשמת ברגר וארדן, ובזדון, לטענתו של שאול".

יומיים לאחר פגישתו עם אלוביץ', נפגש חפץ עם נתניהו, והעביר לו את המסרים. על השיחה עם ראש הממשלה סיפר לחוקרים: "נתניהו מהיר תפיסה ולא צריך להסביר לו פעמיים. הוא אף פעם לא עונה. איך יודעים אם יעשה או לא יעשה? הוא רושם את הדברים על פתק A4 או מבצע אותם מייד. אם הוא לא עושה אחד משניהם - שיהיה לך בהצלחה. הוא עיין במסמך הזה ביסודיות, עבר על החומרים, קרא את המסמך וניכר שהבין אותו".

יאיר נתניהו
יאיר נתניהו | צילום: חדשות עשר

לפני כחודש, פורסם בחדשות 13 כי חפץ, העיד בפני חוקריו כי יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, צרח בעת ישיבה בבית ראש הממשלה כי שאול אלוביץ' "אינו מספק את הסחורה, למרות כל ההטבות שהוא מקבל מאביו".

כזכור, התיק נגד יאיר נתניהו בנושא זה נסגר, אך מעדותו של חפץ כעת עולה כי נתניהו ידע לכאורה על העסקה שנרקמה בין אביו לבין בעלי בזק שאול אלוביץ'. לדברי חפץ, נתניהו הבן צרח וצרח עד שעורך הדין יוסי כהן, המייצג את יאיר ושרה נתניהו, הוציאו מהחדר. בחקירתו עומת יאיר נתניהו עם דבריו של חפץ, והוא ענה: "יוסי כהן, הנכה הזה. לוקח לו עשר דקות לקום, נראה לכם שהוא יכול להוציא אותי מהחדר?".

תיק 4000: יוצעו לשעבר של ראש הממשלה העיד בחקירתו כי רעייתו ובנו של רה"מ זימנו אותו לפגישה דחופה שבה ניסו לכאורה לגרום לו לשבש את החקירה. "רצו שאדאג שאיריס אלוביץ' תמחק התכתבויות"