יורחקו לצמיתות מכל תפקיד ציבורי: פורסמו הסכמי עדי המדינה בתיקי נתניהו

בעקבות בקשה שהגישו מספר ארגונים לבית המשפט, צווי איסור הפרסום על ההסכמים עליהם חתמו ניר חפץ ושלמה פילבר בתיקי האלפים נגד ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו הוסרו. בין היתר נחשף כי פילבר יועמד לדין משמעתי ורישיון עריכת הדין שלו יותלה לחמש שנים

שלמה פילבר, ניר חפץ
שלמה פילבר, ניר חפץ | צילום: ראובן קסטרו / אבשלום שושני, פלאש 90

צווי איסור הפרסום על הסכמי עד המדינה של ניר חפץ ושלמה פילבר בתיקי האלפים נגד ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו הוסרו היום (שלישי), בעקבות בקשה שהגישו מספר ארגונים לבית המשפט על ידי עו"ד אלעד מן.

הסכמי עד המדינה חושפים מספר פרטים הנוגעים לתיק 4,000, במסגרתו נאשם נתניהו בשוחד, מרמה והפרת אמונים, יחד עם המו"לים שאול ואיריס אלוביץ', לשעבר בעלי השליטה בבזק וב"וואלה", ונוני מוזס, בעל השליטה בקבוצת התקשורת "ידיעות אחרונות".

ניר חפץ בבית המשפט
ניר חפץ בבית המשפט | צילום: רויטרס

בין השאר נחשפים לראשונה המגבלות והאיסורים שקיבלו על עצמם חפץ ופילבר במסגרת ההסכמה לשמש עדי מדינה, ופרטי העבירות בהם נחשדו כמעורבים. הסרת הצווים התאפשרה לאחר קבלת הסכמת הפרקליטות לכך, ובהעדר התנגדות מצידם של חפץ ופילבר עצמם. צווי איסור פרסום אחרים הנוגעים לפרשה נותרו בתוקף.

שלמה פילבר מגיע לבית המשפט לקראת חקירתו הנגדית
שלמה פילבר בבית המשפט | צילום: ראובן קסטרו

רובם המוחלט של פרטי הסכמי עדי המדינה כבר פורסמו בעבר, אך בין הדברים שהותרו לפרסום היום ניתן למנות את הסכמתם של חפץ ופילבר להיות מורחקים לצמיתות מכל תפקיד ציבורי, כאשר פילבר אף יועמד לדין משמעתי בעניין זה, ורישיון עריכת הדין שלו יותלה לחמש שנים. בנוסף התחייב פילבר כי בת זוגו תעיד במשטרה.

מהסכמי עד המדינה של פילבר וחפץ עולה כי השניים נחשדו בביצוע עבירות על טוהר המידות, בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים בתאגיד, עבירות מנהלים ועובדים בתאגיד, שיבוש הליכי משפט, עבירות הלבנת הון וסחיטה באיומים.