חפץ מעיד בתיק 2,000: "נתניהו רצה שאעביר איומים על מוזס"

בביהמ"ש המחוזי בירושלים נמשכת עדותו של עד המדינה במשפט נתניהו, ולאחר שהסתיימה חקירתו הנגדית בתיק 1,000 עבר עו"ד חדד לתיק 2,000, ולאולם הגיע מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס. חפץ העיד כי הייתה הקפדה יתרה "לא לצלם את נתניהו אוכל או מעשן סיגרים"

ניר חפץ, בנימין נתניהו
ניר חפץ, בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

בבית המשפט המחוזי בירושלים נמשכת היום (שני) עדותו של עד המדינה ניר חפץ במשפט נתניהו, והחלה חקירתו הנגדית בתיק 1,000, הידוע כתיק המתנות, ובתיק 2,000, העוסק ביחסים בין רה"מ לשעבר נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס. חפץ היה יועץ התקשורת של בנימין נתניהו ואחד המקורבים ביותר למשפחתו, ואת החקירה הנגדית מנהל עו"ד עמית חדד.

במהלך עדותו היום, נשאל חפץ על ידי חדד האם ראה שראש הממשלה לשעבר קיבל מתנות מאיש העסקים האוסטרלי ג'יימס פאקר, והשיב: "לא. חוץ מעשרה כרטיסים להופעה של מריה קארי". בהמשך אמר חפץ כי "היה זה עניין מקצועי לחלוטין לא לצלם את נתניהו מעשן סיגרים או אוכל, הייתה על זה הקפדה יתרה".

לאחר מכן עבר חדד לתיק 2,000, ולאולם נכנס גם נוני מוזס. "שמעתי מנוני מוזס שאי אפשר להאמין לשום מילה של נתניהו", העיד חפץ, "האיבה מהצד של נתניהו פי אלף יותר גדולה. מימדים מפלצתיים. צד אחד סולד, אולי מתעב את נתניהו, הצד השני הוא בעוצמות שקשה להעביר אותן במילים. זר לא יבין זאת. כשנתניהו מדבר על נוני מוזס זה כמו ד"ר ג'קיל ומיסטר הייד. הייתי יוצא מהחדר כדי לא להיות נוכח".

בנימין נתניהו ונוני מוזס
בנימין נתניהו ונוני מוזס

"נותני הטון בידיעות אחרונות היו נגד נתניהו כבר בשנת 2009", הוסיף חפץ בעדותו, "זה גם מה שבני הזוג נתניהו חשבו. זה הנרטיב שלהם. נתניהו טוען שהאופוזיציה האמיתית שלו היא נוני מוזס. כמעט כל פעולה הוא מייחס למוזס, כולל הפיטורים של השרים ציפי לבני ויאיר לפיד. בכל ידיעה של רביב דרוקר או בן כספית, נתניהו היה אומר לי שנוני משלם להם".

"נתניהו רצה שאעביר איומים על מוזס, פשוט לאיים שלא כדאי להתעסק עם ראש הממשלה", העיד חפץ, והוסיף כי נתניהו אמר לו: "תגיד שיש הרבה דברים שראש ממשלה יכול לעשות", אך ציין כי מעולם לא העביר את האיומים הללו. לאחר מכן, לשאלת חדד, הבהיר חפץ כי נתניהו לא ביקש ממנו, אך הוא הבין ממנו שזה מה שהוא רוצה שיעביר.

Benjamin Netanyahu's Corruption Trial
ניר חפץ בבית המשפט | צילום: רויטרס

בשבוע שעבר הסתיימה חקירתו הנגדית של חפץ בתיק 4,000, הידוע כתיק בזק-וואלה. לקראת סיום החקירה הסביר חפץ כי יואב גולן לא מונה לעורך וואלה כי היה מקורב לבן כספית, ובתור נציג נתניהו היה עליו לסכל את המינוי. "אני יודע שלנתניהו יש כוח מטאורי על אלוביץ'", העיד חפץ, "ברגע שאני אומר בן כספית, אני יודע שגם אם יהיה צונאמי המינוי לא יצא לעולם".