חפץ: "נתניהו היה מעורב בגיוס אדלסון כדי לחסל את ידיעות אחרונות"

בבית המשפט המחוזי בירושלים נמשכת עדותו של עד המדינה שהיה יועץ התקשורת של רה"מ לשעבר. "נתן אשל סיפר לי שאיים על מוזס שאם לא יתיישר יוקם עיתון על ידי אדלסון", העיד חפץ, והגדיר את טענתו של נתניהו לפיה מוזס סוחט אותו כ"צביעות"

ניר חפץ, בנימין נתניהו
ניר חפץ, בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

משפט נתניהו: בבית המשפט המחוזי בירושלים נמשכת היום (שלישי) עדותו של עד המדינה ניר חפץ, שהיה יועץ התקשורת של רה"מ לשעבר בנימין נתניהו ואחד המקורבים ביותר למשפחתו. אתמול החלה חקירתו הנגדית של חפץ בתיק 1,000, הידוע כתיק המתנות, ובתיק 2,000, העוסק ביחסים בין רה"מ לשעבר נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס.

"חשבתי שחוק ישראל היום הוא שימוש של מוזס במחוקק במסגרת התחרות בין העיתונים", העיד חפץ, והשיב בשלילה כשנשאל על ידי עו"ד ניב סבג, פרקליטו של מוזס, האם זה מהלך לגיטימי. "נתן אשל תיאר לי בגאווה שהוא איים בפגישה עם מוזס שאם לא יתיישר יוקם עיתון על ידי שלדון אדלסון", הוסיף חפץ, "אני לא יודע אם להאמין כי האמינות של נתן אשל מאד בעייתית, אבל זה מה שהוא סיפר לי".

בהמשך עדותו אמר חפץ: "בנימין נתניהו היה מעורב בגיוס שלדון אדלסון להקים עיתון שיחסל את ידיעות אחרונות, ולכן כשנתניהו אמר שמוזס סוחט אותו זו צביעות".

שלדון אדלסון ובנימין נתניהו
שלדון אדלסון ובנימין נתניהו | צילום: אפי צפריר / פלאש 90 / רויטרס

אתמול במהלך עדותו בתיק 1,000, נשאל חפץ על ידי עו"ד חדד האם ראה שראש הממשלה לשעבר קיבל מתנות מאיש העסקים האוסטרלי ג'יימס פאקר, והשיב: "לא. חוץ מעשרה כרטיסים להופעה של מריה קארי". בהמשך אמר חפץ כי "היה זה עניין מקצועי לחלוטין לא לצלם את נתניהו מעשן סיגרים או אוכל, הייתה על זה הקפדה יתרה".

בעדותו על תיק 2,000 חפץ אמר אתמול: "האיבה מהצד של נתניהו פי אלף יותר גדולה. מימדים מפלצתיים. צד אחד סולד, אולי מתעב את נתניהו, הצד השני הוא בעוצמות שקשה להעביר אותן במילים. זר לא יבין זאת. כשנתניהו מדבר על נוני מוזס זה כמו ד"ר ג'קיל ומיסטר הייד. הייתי יוצא מהחדר כדי לא להיות נוכח".

"נתניהו רצה שאעביר איומים על מוזס, פשוט לאיים שלא כדאי להתעסק עם ראש הממשלה", העיד חפץ, והוסיף כי נתניהו אמר לו: "תגיד שיש הרבה דברים שראש ממשלה יכול לעשות", אך ציין כי מעולם לא העביר את האיומים הללו. לאחר מכן, לשאלת חדד, הבהיר חפץ כי נתניהו לא ביקש ממנו, אך הוא הבין ממנו שזה מה שהוא רוצה שיעביר.