עדות חפץ: "נתניהו גורס הכול, אפילו רשימות מכולת"

עד המדינה התייחס למחיקת ההתכתבויות בינו לאלוביץ': "שאול אמר שצריך להחליף טלפון כי הודעות שנמחקו אפשר לשחזר". על עסקת "בזק-יס": "נתניהו לא היה חותם עליה לפני הבחירות - הוא רצה שאלוביץ' ירדוף אחריו"

ניר חפץ, בנימין נתניהו
ניר חפץ, בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

החקירה הנגדית של עד המדינה ניר חפץ במשפט נתניהו נמשכת היום (שלישי) בבית המשפט המחוזי בירושלים. חפץ, יועץ התקשורת ששימש כדובר משפחתו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, והיה נחשב לאחד המקורבים ביותר למשפחתו, מעיד בתיק 4000, הידוע גם כתיק "בזק-וואלה", זה היום התשיעי.

פרקליטו של שאול אלוביץ', ז'ק חן, התייחס לגריסת מסמכים ושאל את חפץ: "נתניהו גורס הכול, נכון?". חפץ העיד: "נתניהו גורס הכול, אפילו רשימות מכולת". חן הזכיר לחפץ כי הוא העיד במשטרה שנהג למחוק התכתבויות בטלפון באופן קבוע, וחפץ אישר את הדברים. "מה שאני אומר לא נועד להפחית מהאשמה והאחריות שאני לוקח על עצמי בעניין הזה", אמר חפץ, "שלא יישמע שאני רוצה לצאת פה צדיק".

"הבהלה הזו הייתה כי ברגע שאני מזומן ל-433 ומצולם אני מאבד את כל הלקחות שלי", הוסיף חפץ, "אסור לי לדבר עם נתניהו, מספיק שאזומן לחקירה ואאבד את פרנסתי. גם חייתי בעולם בו אין לי שום אמון בחקירה, האמנתי שהיא לא צריכה לבוא לעולם, זה המקור לבהלתי. אז הלכתי לאלוביץ', ידוע שחציתי קו אדום. באופן קבוע כל מה שיכולה להיות כותרת באיזשהו כלי תקשורת מיד נמחק, גם עם עיתונאים אני מוחק".

חן הציג התכתבות מתחילת אוגוסט 2016, לפני שחפץ ידע שיש חקירה, ובה חפץ כתב לישועה "תעשה מחיקה של ההתכתבויות שלנו", וחפץ הסביר כי הוא נוהג לבקש מאנשים למחוק את ההתכתבות. "שאול העלה את הנושא שצריך להחליף טלפון", העיד חפץ, "אני זוכר שמר אלוביץ' אמר לי שלמחוק את ההודעות זה לא דבר יעיל כי אפשר לשחזר כל דבר".

עוד אמר חפץ בעדותו כי נתניהו נתן לו מסלול VIP לאלוביץ', וכשחן אמר לו שזו רק עמדתו, ענה לו חפץ: "אלה העובדות", והוסיף כי "כל הפגישות שקיימתי עם אלוביץ' היו ביוזמת נתניהו. נתניהו רצה שאיש הקשר שלי יהיה אלוביץ׳ בעצמו".

"היה לי ברור שנתניהו לא יחתום על אישור עסקת בזק יס לפני הבחירות", העיד חפץ, "גם כי הוא היה עסוק אבל גם כי הוא רצה שאלוביץ ירדוף אחריו בתקופה הזאת".

ניר חפץ ושאול אלוביץ'
ניר חפץ ושאול אלוביץ'

אתמול אמר חפץ בבית המשפט כי "אין שום סיכוי ששרה נתניהו לא היתה מעורבת במינוי פילבר לתפקיד מנכל משרד התקשורת". חפץ המשיך ואמר: "כשאני יושב עם אלוביץ' ואז הוא שולח אותי להגיד לנתניהו. אז במקום ללכת לנתניהו אני הולך למומו פילבר. יכול להיות שבאותה פגישה בשוליים עולים עניינים אישיים". עוד הוסיף חפץ: "היה לי חשוב שאסתדר מצויין עם פילבר כי מנכ"ל משרד התקשורת היה חשוב לנתניהו ומשפחתו".