16 בני אדם נעצרו בחשד לשוחד – בהם שני ראשי מועצות

להב 433 פתחה בחקירה גלויה בחשד לעבירות שחיתות ציבורית. ה-16 חשודים במעורבות בקידום מכרזים עבור טובות הנאה, וכן במרמה והפרת אמונים ובהלבנת הון. 10 בני אדם נוספים עוכבו

זמן צפייה: 00:37

16 בני אדם נעצרו היום (שני) בחשד לעבירות שחיתות ציבורית, בהם שני ראשי מועצות ועובדי ציבור ברשויות מקומיות. 10 נוספים עוכבו. בין היתר, מדובר בחשד לשוחד, מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה והלבנת הון.

על פי החשד, העצורים פעלו כדי לקדם מכרזים ברשויות מקומיות בתמורה לטובות הנאה. החקירה מתנהלת ביחידה הארצית לחקירות והונאה בלהב 433, וכאמור הפכה הבוקר לגלויה. פקיד שומה חקירות תל אביב ברשות המיסים ופרקליטות מחוז מרכז מלווים את החקירה.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

כתוצאה מסיבוך נדיר: בן 26 מת לאחר שנדבק בקורונה

פרסום ראשון: שופטת העליון ענת ברון קיבלה מכתב איום נוסף

חוסה נספה בשריפה בהוסטל ברחובות – 22 דיירים נפגעו משאיפת עשן

יחידת להב 433
יחידת להב 433 | צילום: חדשות 13

כזכור, לפני כחצי שנה המשטרה עצרה עשרה בני אדם ועכבה תשעה נוספים לחקירה, במסגרת פרשת שחיתות בשלטון המקומי. בין המעוכבים לחקירה היו שני ראשי רשויות מקומיות, עוזר של שר וקבלן מוכר. המעצרים התבצעו במסגרת פשיטה של חוקרי יחידת להב 433 על מספר לשכות ראשי ערים ומשרד עורכי דין באזור השרון.

במסגרת החקירה, נחשד בין היתר כי אישי ציבור קיבלו שוחד מקבלנים ויזמים בתמורה לעבודות תשתית באזור חיפה והקריות. בין העצורים היה גם בכיר בחברת "יפה נוף".

מהמשטרה נמסר אז כי העצורים והמעוכבים חשודים במעורבות בעבירות שוחד, קבלת דבר במרמה, הלבנת הון, עבירות על פי פקודת מס הכנסה ועבירות נוספות. "במסגרת החקירה עלה החשד כי עובדי ציבור בכירים, ביחד עם אחרים, כל אחד על פי חלקו, ביצעו לכאורה עבירות שחיתות תוך מעורבות בעלי השפעה בחברות ממשלתיות ובמוסדות שלטון", מסרה המשטרה.

"מממצאי החקירה עולה כי בעלי אינטרסים פעלו כדי לקדם את ענייניהם העסקיים, תוך ביצוע עבירות וכדי להשפיע על מקבלי ההחלטות בחברות ממשלתיות לקדם את ענייניהם", הוסיפה המשטרה. "כמו כן עלה החשד כי בעלי תפקידים בכירים ברשויות מקומיות ואף במשרדי ממשלה מעורבים לכאורה אף הם בקידום ענייניהם של בעלי האינטרסים בתמורה לשוחד או ממניעים פסולים אחרים".