נשיאת העליון: השופטת שהציעה לברלנד לקחת מנטוס - תזומן לבירור

חיות הנחתה את מנהל בתי המשפט ונשיא השלום לזמן את שרון לארי בבלי לשיחה. זאת, לאחר שבתגובה לתלונת פרקליטי החשוד על מצבו הבריאותי אמרה בציניות "תנו לו מנטוס" - תוך רמיזה לתחקיר הצינור

זמן צפייה: 01:29

פרשת ברלנדהנשיאה חיות הודיעה היום (ראשון) למנהל בתי המשפט ולשופט אביטל חן, נשיא בית משפט השלום שבירושלים, לקיים בירור לגבי אמירותיה של שופטת המעצרים שרון לארי בבלי במהלך הדיון בהארכת מעצרו של הרב אליעזר ברלנד. זאת, לאחר שהשופטת אמרה מספר דברים בעייתים במהלך הדיון, בהם - היא הזכירה את המקרה שפורסם בתחקיר "הצינור" שבו הרב נתן לאדם חולה סוכריות תוך אמירה שמדובר בתרופה, ואמר שבזה הוא יבריא. בתגובה לדברי עורך דינו על מצבו הרפואי אמרה השופטת: "תנו לו מנטוס".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

"התחזקו הראיות שדרש את הכסף בעצמו": הוארך מעצרו של הרב ברלנד

תלמידי ישיבה מקהילת ברלנד: "מי שפרסם הכתבה, שיבדוק את הכרית"

"אני ערב לך, אל תלכי לרופא": תיעוד חדש – כך פעל הרב ברלנד

Whatsapp Image 2019 12 05 At 1
נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות

כזכור, בית משפט השלום בתל אביב האריך ביום חמישי האחרון בשמונה ימים את מעצרו של הרב אליעזר ברלנד, שנעצר בחשד לעבירות עושק, הלבנת הון וקבלת דבר במרמה של מאות מיליוני שקלים, במסגרת הפרשה שנחשפה בעקבות תחקיר חדשות 13. המשטרה טענה בדיון כי התחזקו הראיות לכך שראש קהילת "שובו בנים" דרש בעצמו את הכספים שגבה. בזמן הדיון כמאה אנשים הפגינו מחוץ לבית המשפט במחאה על מעצרו.

בשבוע שעבר האריך בית המשפט את מעצרו בחמישה ימים. השופט ביאלין מסר כי "עיון במסמכים ובהודאות הנלוות מלמד כי הרב ויתר הקושרים שימשו כמסחטת כספים". במהלך הדיון, התפרעו חסידי הרב מחוץ לבית המשפט.

הרב ברלנד בבית המשפט
הרב ברלנד בבית המשפט | צילום: חדשות 13

עוד הוסיף השופט כי המסמכים שהוגשו מבססים "חשד סביר" לגבי חלק מהתלונות. "נראה כי ברלנד קשר עם אחרים לקבל כספים בסכומים של עשרות אלפים וזאת לאורך תקופה. בעקבות אותן תרומות לכאורה, הגיעו לחשבונות הבנק בין היתר של אשת המשיב, סכומים בהיקף של עשרות מיליונים".

נציג המשטרה אמר בדיון כי תחקיר חדשות 13 "פתח תיבת פנדורה", וכי החקירה שנפתחה בעקבותיו עוררה את החשדות לעבירות המס נגד הרב. לדבריו, ישנם יותר מ-200 עדים נגד ברלנד, וכי מדובר ביותר מ-20 תיקי חקירה.