סחיטות, דירות וירי: אישום נגד עבריינים מארגונו של חרירי

כתב אישום הוגש נגד ארבעה מחברי הארגון בגין עבירות סחיטה, קשירת קשר לביצוע פשע, עבירות כלכליות ועוד. על פי כתב האישום, העבריינים סחטו באיומים את המתלוננים שנקלעו לחובות - וקיבלו מהם במרמה סכומים בסך כולל של עשרות מיליוני שקלים

.אזיקים - אילוסטרציה
אזיקים (אילוסטרציה) | צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

כתב אישום הוגש היום (שני) כנגד ארבעה עבריינים מארגונו של חרירי, בהם אחד מראשי הארגון נאסר חרירי אגבאריה בן ה-40 מאום אל-פחם, בלאל דבור בן ה-42 מנצרת, עכרמה חאג' יחיא בן ה-34 מטייבה, קאסם חמאדן בן ה-26 מנצרת וכמו כן כנגד שתי חברות שבבעלותו של חרירי אגבאריה וחברה נוספת שבבעלותו של חמאדן בגין עבירות סחיטה קשירת קשר לביצוע פשע עבירות כלכליות ועוד. זאת לאחר שבין היתר סחטו באיומים אנשים אשר היו חייבים להם כספים.

על פי כתב האישום שהוגש, לאדם המכונה א.ס היה חוב לדבור, בהוראתו של חרירי הנאשמים סחטו באיומים ובכח את א.ס, והניעו אותו להעביר לידם כסף וזכויות שוות כסף, בסכום כולל של מעל ל-12 מיליון שקלים. לצורך ביצוע הסחיטה עשו הנאשמים שימוש במוניטין האלים של חרירי תוך שהם מאיימים עליו.

Uensje
אזיקים מעצר (אילוסטרציה) | צילום: דוברות המשטרה

עוד מוסיף כתב האישום, כי סחיטת המתלונן לא מוצתה באיומים מילוליים, ומשלא עמד המתלונן בדרישת התשלומים שדרשו הנאשמים, בוצע ירי לעבר ביתם של קרובי משפחתו ושותפו של המתלונן. ולאחר אף איימו עליו כי :"זאת רק ההתחלה וזה עדיין חימום, תצפה לגרוע והרע ביותר. מתחילים לחסל לך את המשפחה אחד אחד – אמא שלך, אבא שלך, אחים שלך, אחיינים שלך, ילדים שלך ואתה נשאר בסוף, אתה תצפה ותראה הכל ובסוף תשלם את הכסף".

לצורך הסתרת דמי הסחיטה והלבנת הכספים, דרשו הנאשמים כי המתלונן יחתום על הסכם חוב כוזב, לפיו הוא חייב לארגון כספים בגין עבודות בניה, יתקשר בשמו בהסכמי ליסינג להשכרת רכבי יוקרה אותם העביר לידי הנאשמים, וימחה עבורם חובות של לקוחות. במעשיהם אלה השמיטו חרירי ודבור הכנסה החייבת במס בגובה של כחמישה מיליון שקלים.

אזיקים
אזיקים | צילום: רויטרס

אישום נוסף מייחס לדבור כי הוציא מידי אדם המכונה בכתב האישום מ.ר סכומי כסף המסתכמים במיליוני שקלים, לאחר שקיבל ממנו במרמה את הסכמתו לויתור על חובו של אחר בסך 600 אלף שקלים, ומתוכם גנב כ-120 אלף. בהמשך קיבל במרמה את "אישורו" של מ.ר כי הוא חייב לדבור סך של 1.8 מיליון שקלים.

משלא עמד מ.ר בהחזרים שדרש דבור, טוען כתב האישום, החלו דבור וחאג' יחיא, לסחוט את מ.ר. בתוך כך, בשל חששו, מכר מ.ר את דירת מגוריו תמורת שבעה מיליון שקלים, מתוכם מסר סך של 1.8 מיליון לידי דבור. בהמשך משלא חדלו מדרישותיהם העביר לידם בית מגורים נוסף. דבור דאג לרשום את בית המגורים הנוסף על שם אחר על מנת להסתיר את מקורו של הרכוש. במעשיו אלה השמיט דבור הכנסה החייבת במס בגובה של כ-5 מיליון שקלים.

בנוסף, מיוחסת לדבור רכישה של חמש דירות שחלקן לא רשומות על שמו על מנת להתחמק מתשלום מס. בבקשת המעצר שהוגשה במקביל צוין כי "עיון בחומר הראיות, חושף התנהלות עבריינית כדפוס פעילות קבוע של המשיבים, אשר כאמור באירוע הראשון, פעלו כקבוצה עבריינית אחת, בראשותם של משיבים 1 ו-2, וביצעו עבירות של סחיטה באיומים ובכח לצד עבירות כלכליות, תוך שימוש במוניטין האלים שיצא להם".