חשודה התלוננה על חוקר שקיים עמה יחסי מין - מח"ש גנזה את התיק

י', שנעצרה במסגרת פרשת טלגראס, טענה שחוקר להב 433 שביקר בביתה 3 פעמים ביצע בה עבירות מין. על אף החקירה הפתוחה נגדו, הוא שב לתפקידו ביחידה. "אני מרגישה שמטייחים את זה"

זמן צפייה: 05:43

י', צעירה בשנות ה-20 לחייה שנעצרה במסגרת פרשת טלגראס ל-15 ימים ולאחר מכן שוחררה למעצר בית, התלוננה על חוקר להב 443 בטענה שהגיע לביתה שלוש פעמים וביצע בה עבירות מין. כשביררה על מצב התלונה, נמסר לה מהמחלקה לחקירות שוטרים: "התיק הפלילי נגנז כולו, מחוסר ראיות. החלק של הפרת האמונים שבו הואשם הועבר לדין משמעתי".

בשיחה עם חדשות 13 אמרה היום (רביעי) הצעירה: "אם היה מדובר באזרח מן השורה ולא שוטר, ברגע שהיו קורים כל הדברים - גם במהלך חקירת מח"ש וגם באירוע עצמו זה לא היה נגמר בהליך משמעתי. אותו אדם לא היה מגיע לחקירה ומשתחרר באותו היום, במיוחד לאחר שהוא נתפס משקר בחקירה. הרגשתי שמטייחים את זה". עוד אמרה: "זו בושה למשטרת ישראל. הוא התנהג כמו חיה בלתי נשלטת, וניצל את מעמדו להשגת טובות מיניות".

בהתייחס להחלטת מח"ש לסגור את התיק בשל היעדר תשתית ראייתית, אמרה י': "יש ראיות חד משמעיות שהוא היה אצלי בדירה. הוא ניסה להכחיש אבל יש ראיות לכך - אפילו עימתו אותו איתן, והוא חזר בו". עוד הוסיפה: "ברוב תיקי עבירות המין אין ראיות חד משמעיות שאומרות שהיו יחסי מין שלא בהסכמה. זה מילה כנגד מילה, ובעצם ההחלטה שלהם הם אומרים שהם מאמינים לו, ולא לי".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

שלושה נעצרו בחשד שצרכו שירותי מין מקטינים שהכירו באפליקציה

מאמן כדוריד הורשע בביצוע עבירות מין ב-57 קטינות דרך האינטרנט

שנתיים וחצי מאסר לרופא שהורשע בתקיפות מיניות בקטינים ברשת

מח''ש
מח''ש | צילום: חדשות 13

הקשר ביניהם החל כשהיא נעצרה, סיפרה. "זה התחיל במעצר שלי, לא בטוחה באיזה שלב הוא התחיל לדבר איתי, אבל מהר מאוד הוא נורא התקרב אליי. הוא בילה איתי את רוב הזמן שלא הייתי תחת חקירה. הוא דיבר עם נאשמים אחרים בתיק הזה עליי, המליץ לאותם אנשים שלא להיות בקשר איתי". לקראת שחרורה ממעצר, סיפרה, הוא עשה צעד. "הוא הודיע לי שאני משתחררת למעצר בית, ושאם אני רוצה לשמור איתו על קשר, כי הוא מאוד ישמח, אז הוא השאיר את המספר שלו בדברים שלי שהיו בחדר החקירות".

לאחר מכן, סיפרה שיצרה עימו קשר. "חודשיים אחרי שהשתחררתי, הייתי במצב לא טוב, ורציתי לדבר עם מישהו שיכול להבין להיות את המצב שלי, ומה עברתי. הוא הגיע אליי באותו הערב, הוא שתה אצלי אלכוהול. אני קצת נמנעתי מאלכוהול כי אני לא באמת מסוגלת לשתות יותר מדי. הוא כל הזמן התעקש ללכת לחדר שלי, כי לא נעים לו שחברה שלי שנמצאת בדירה תראה אותו וזה יכול לו ולי לבעיות. אז הסכמתי בסופו של דבר והלכתי איתו לחדר".

על אף התלונה שהגישה, החוקר חזר לתפקידו ביחידה - חרף החקירה הפתוחה נגדו במח"ש. בשיחתה עם נציגת מח"ש, נמסר לה: "יעמידו אותה לדין שם ויש להם מגוון סמכויות. פיטורים לדוגמה, שזה משמעותי. קנס, הורדה בדרגה, פגיעה בפנסיה - יש להם שלל דברים שהם יכולים לעשות".

תגובת המחלקה לחקירת שוטרים: "לאחר שחרורה של המתלוננת למעצר בית, הגיע החשוד לביתה והיה עימה בקשר טלפוני, הכל ללא כל הסבר והצדקה לכך, מבלי שדיווח לממונים עליו. , מח"ש המליצה על העמדתו של החשוד לדין משמעתי. עם זאת, בתום חקירה מאומצת הגיעה מח"ש למסקנה כי לא התבססה תשתית ראייתית מספקת לטענות בדבר עבירות מין".

תגובת המשטרה: "עד כה טרם התקבלו במשטרה ממצאי החקירה ממח"ש. לכשיתקבלו החומרים ממח"ש בצירוף המלצתם, ישקל המשך הטיפול בעניין".