פרשת הטרדת פילבר: בקשה לזרז פסה"ד על החומר בניידי יועצי רה"מ

פרסום ראשון: בצעד חריג, ביקשה הפרקליטות מהעליון לקדם את קבלת ההחלטה בשאלת חוקיות תוצרי החיפוש בטלפונים של היועצים שנחקרו בחשד להטרדת עד המדינה בתיק 4000. זאת כדי להתקדם בחקירתם

יונתן אוריך, שלמה פילבר, עופר גולן
יונתן אוריך, שלמה פילבר, עופר גולן | צילום: חדשות 13

פרשת הטרדת עד המדינה שלמה פילבר: בצעד חריג, פנתה הפרקליטות לבית המשפט העליון, בבקשה לזרז את פסק הדין בשאלת חוקיות תוצרי הניידים של יועצי ראש הממשלה בנימין נתניהו. כך פורסם לראשונה היום (רביעי) בחדשות 13. זאת, כדי להתקדם בחקירת היועצים, החשודים בהטרדת עד המדינה בתיק 4000 שלמה פילבר - פרשה שנחשפה באוקטובר 2019.

עוד בחדשות 13:

שלב הניסויים של פייזר הסתיים: חיסון הקורונה יעיל ב-95%

אדלשטיין: אביא לאישור הקבינט הגדלת מספר הלקוחות בחנויות

רה"מ נגד הגידופים כלפי המשפחה השכולה מצד תומכיו: "חובה לכבד"

דובר הליכוד יונתן אוריך
דובר הליכוד יונתן אוריך | צילום: חדשות 13

בינואר הגישה המדינה ערעור לבית המשפט המחוזי בתל אביב, על החלטת בית משפט השלום לדחות את בקשת המשטרה לערוך חיפוש בטלפונים הסלולריים של יועצי ראש הממשלה יונתן אוריך, יוסי שלום וישראל איינהורן. זאת לאחר שהשלום התיר לערוך חיפוש רק במכשירו של עופר גולן, מנהל הקמפיין הליכוד.

על פי הפרקליטות, השופט עלאא מסארווה טעה כשסבר שאי אפשר לקבוע שבקשת המשטרה לצו חיפוש במכשירי שלושת היועצים אינה קשורה לממצאים שהתגלו כתוצאה מחיפוש לא חוקי. "קיים בסיס ראייתי מספיק, ממקור עצמאי ונפרד מן הראיות הפסולות, המצדיק הוצאת צווי חדירה – מתוחמים ומצומצמים באופן מוקפד - לחומרי המחשב של השלושה", נכתב בעתירת המדינה.

עופר גולן
עופר גולן | צילום: החדשות 13

השופט, כאמור, הסביר בהחלטתו כי הסיבה שבגינה ניתן לערוך חיפוש במכשירו של גולן בלבד היא שבמקרה שלו, להבדיל מהאחרים, אפשר לקבוע שבקשת המשטרה לצו חיפוש אינה קשורה לממצאים שהתגלו בחיפוש. "קיימת זיקה שאיננה ניתנת לניתוק בין תוצרי החיפוש הבלתי חוקי לבין הבקשות המאוחרות לקבלת צווי חיפוש שיפוטיים", נכתב בהחלטה, "למעט בעניינו של גולן - שבמקרה שלו ניתן לבודד את הפגמים ללא קושי".