"המקור": מדובב משטרתי בכיר חושף מה באמת קורה בחדרי החקירות

האיש, שפענח מאות פשעים במשך עשור ואף את ניסיון החיסול של אלי טביב, תיאר את סיפורו האישי, שכולל התנערות מצד המשטרה וחיים ברחוב, והציג את הפגמים בשיטת הדיבוב. "אין לי יותר מה להפסיד"

זמן צפייה: 01:02:42

האיש שנחשב לאחד המדובבים הבכירים של המשטרה ואחראי על פענוח של מאות פשעים בעשור האחרון - הציג הערב (חמישי) בתוכנית "המקור" את סיפורו האישי וטען כי המשטרה מתנערת ממנו, דבר שהוביל אותו למגורים ברחוב. כמו כן, הוא סיפר על לא מעט פגמים מבניים שקיימים בשיטת הדיבוב. "נגמר הסרט שלי - אין לי יותר מה להפסיד", סיפר.

אחת ההצלחות הגדולות של המדובב, שהיה נשלח לתאי מעצר ומנסה להפליל עבריינים, הייתה פיצוח ניסיון ההתנקשות באיש העסקים אלי טביב, הבעלים לשעבר של קבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים, שב-2015 רוכבי אופנוע פתחו לעברו באש, פצעו אותו באורח קל ונמלטו מהמקום.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

לאחר 36 שנה: מידע חדש התקבל על רצח מאיה זינגר ביער ירושלים

מחר: הנשים הטוענות כי הן בוחרות לעסוק בזנות מדברות על הכול

לאחר קיצור עונשו: עופר מקסימוב ישוחרר בתום 17 שנות מאסר

מדובב משטרתי המספר את סיפורו בתוכנית ''המקור''
מדובב משטרתי המספר את סיפורו בתוכנית ''המקור'' | צילום: חדשות 13

המדובב סיפר על הדיבוב המוצלח: "נשלחתי לתא המעצר. הביאו לי בחור שהיה חלק מהאנשים שהיו מעורבים במקרה. שמתי לב שהאדם היה לחוץ ופחד שידובבו אותו. הוא הסתכל לצדדים ולתקרה ודיבר בחצאי משפטים".

בסופו של דבר, הודה החשוד בפני המדובב במעורבותו בניסיון החיסול של טביב. המדובב סיפר בכתבה על השיחה שהובילה לפיצוח התיק: "האיש שדובבתי ניסה להרשים אותי. הוא גולל את כל הסיפור של התרחשות האירועים. איך נעשה ניסיון ההתנקשות מההתחלה ועד הסוף".

אלי טביב לאחר נסיון ההתנקשות בו
אלי טביב לאחר נסיון ההתנקשות בו | צילום: חדשות 10

תגובת המשטרה לתחקיר:

במסגרת המאבק הנחוש והמתמשך של רשויות האכיפה בפשיעה החמורה והמאורגנת נעשה שימוש במגוון רחב מאוד של כלים, בהם ביצוע פעולות דיבוב. לא בכדי הניב מאבק זה תוצרים חסרי תקדים והביא לחשיפת עבירות חמורות ומניעתן, חשיפת עבריינים וביסוס הראיות נגדם, ולפגיעה בתשתית הכלכלית המאפשרת את הפעילות העבריינית. כל פעולות חקירה מעין אלו, מבוצעות על פי חוק, באופן מפוקח ומבוקר בהתאם לנהלים מחמירים ואמות מידה מקצועיות, תוך שבתי המשפט מכירים בחיוניותן ובמעמדן החוקי".

תוצרי החקירה ובהם פעילות הדיבוב נבחנים לעומק על ידי בתי המשפט במסגרת ההליך הפלילי והוא אשר קובע את משקלם ומהימנותם. באשר לנשוא פנייתך נדגיש כי הפעלתו הופסקה לאלתר לפני מספר חודשים על ידי משטרת ישראל בשל מחדל חמור שביצע ביוזמתו ושהיה עלול, באם לא היתה מופסקת ההפעלה, להביא אף לחשיפתו ולסיכון חייו.

בשל החשש לחשיפת המדובב ולחשיפת שיטות ואמצעים, אנו מנועים מלהרחיב בנושא אך נציין כי חלקים רבים מהטענות שהועלו בפנייתכם חוטאות לאמת, מציגות תמונה מעוותות ואין בהן ממש. בנוגע לתנאי ההעסקה נדגיש מבלי להתייחס למקרה ספציפי כזה או אחר, כי משטרת ישראל פועלת בסוגיה זו באופן מוקפד וסדור, הצד השני מודע להתחייבויותיו המוסברות לו ומעוגנות באופן ברור בהסכם עליו הוא חותם  מרצונו החופשי בכל הפעלה מחדש.

ראוי להדגיש בשל החשיבות שמיחסת המשטרה לנושא זה על כלל היבטיו, בשנים האחרונות מקיימת המשטרה הליך משמעותי של בחינה, עדכון, וחידוד נהלים והפקת לקחים בעניין זה, בין היתר כתוצאה מפסיקות מעודכנות של בנושא ומהפקת לקחים שוטפת. ככל שיעלה כי נפל פגם בהתנהגות כזאת או אחרת שיש בה לפגוע בכבודו של נשוא פנייתכם יופקו הלקחים והנושא יטופל בהתאם.