המשטרה ממליצה להעמיד לדין את ראש העיר קריית מוצקין בגין שוחד

המשטרה סיימה את החקירות נגד חיים צורי, החשוד בביצוע עבירות מתחום טוהר המידות, שחיתות ציבורית, ועבירות לפי חוק הגנת הפרטיות. "נעשה שימוש במאגר המידע על התושבים"

ראש עיריית קריית מוצקין חיים צורי
ראש עיריית קריית מוצקין חיים צורי | צילום: פייסבוק

משטרת ישראל הודיעה היום (שני) על סיום החקירות נגד ראש עיריית קריית מוצקין חיים צורי ואחרים, בגין חשד לביצוע עבירות מתחום טוהר המידות, שחיתות ציבורית ועבירות לפי חוק הגנת הפרטיות. החקירה כללה מספר פרשיות במהלכן נחקרו מספר רב של מעורבים, חלקם באזהרה, לרבות חיים צורי.

בחקירה נחשף כי במשך מספר שנים נעשה שימוש במאגר המידע על תושבי קריית מוצקין, אשר מנוהל בעירייה וכולל מידע על כל תושבי העיר, במטרה לקדם את מערכות הבחירות של ראש העיר. כמו כן, על פי החשד, נעשה שימוש בכספי ציבור לשדרג את מאגר המידע העירוני לצרכיו הפוליטיים של צורי.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

נתניהו בנתב"ג: "עובדים על טיסות ישירות לאמירויות מעל סעודיה"

עוד חדשות רעות לכלכלה: שיעור האבטלה עלה ל-12.4% בסוף יולי

יותר מ-50 אלף מתו בהודו מקורונה; ניו-זילנד דחתה את הבחירות

בניין עיריית קריית מוצקין
בניין עיריית קריית מוצקין | צילום: חדשות 13

בנוסף, עלה החשד כי נאסף מידע אודות העמדות הפוליטיות של תושבי העיר במאגר המידע המשמש את העיריה, ובכך הופרה זכותם של תושבי העיר לפרטיות.

מחקירה נוספת עלה כי טרם מועד בחירות 2018 לראשות העיר, פנה ראש העירייה לפעיל בקמפיין הבחירות של מתמודד אחר שביקש להיבחר לתפקיד ראש העיר, ובתמורה למתן טובות הנאה שוות כסף קיבל לידיו מידע פוליטי בעל ערך רב ממטה הבחירות של המועמד האחר.