"כדי ללמד אותו לקח": קצין ושוטר מואשמים בתקיפת אזרח בירושלים

קצין הבילוש שי עזרא אליהו ושוטר הבילוש יותם גרגיר מואשים כי תקפו באלימות את חיים מזרחי, במהלך הפגנה של הציבור החרדי בשכונת גאולה בירושלים. בעקבות התקיפה נזקק מזרחי לטיפול רפואי ונפשי, הקצין מואשם גם בשיבוש הליכי משפט

שלט המחלקה לחקירות שוטרים

כתב אישום הוגש היום (שני) נגד קצין הבילוש שי עזרא אליהו ושוטר הבילוש יותם גרגיר, בגין תקיפת האזרח חיים מזרחי בחודש שעבר בשכונת גאולה בירושלים. הקצין מואשם בנוסף בעבירה של שיבוש הליכי משפט, בגין כתיבת דו"ח פעולה כוזב.

לפי כתב האישום, שהגישה המחלקה לחקירות שוטרים לבית משפט השלום בירושלים, במהלך הפגנה של הציבור החרדי יצא מזרחי מהחנות בה הועסק ועמד על המדרכה הסמוכה, כשניידת "סמויה" שהייתה בדרכה לאזור ההפגנה חלפה שם, ובה נהג קצין הבילוש אשר לידי ישבה שוטרת, שניהם בבגדים אזרחיים וללא כל סימני זיהוי העמידים כי הם שוטרים בתפקיד.

בעקבות פקק תנועה שנוצר ברחוב, עקף הקצין את המכוניות שלפניו ופגע ברכב אחר שעמד בפקק. מזרחי, שהבחין בפגיעה, ניגש לניידת הסמויה ואמר לקצין כי הוא פגע ברכב. בתגובה יצא הקצין מהרכב, והדף את המתלונן אחורנית. לאחר שהמתלונן התרחק מעט והביע מורת רוח מהתנהלותו של הקצין, עצר הקצין את הרכב, ניגש למתלונן, חנק אותו ונתן לו אגרוף בראשו, וזאת מתוך רצון "ללמד אותו לקח".

שוטרים נוספים שהבחינו במתרחש, ביניהם שוטר הבילוש, ניגשו למקום וסייעו לקצין להכניס את מזרחי למושב האחורי של הניידת, ובעוד הוא שכוב עם בטנו על המושב האחורי התיישב עליו השוטר. במהלך הנסיעה, ולמרות שמזרחי היה אזורק, המשיך השוטר לשבת עליו ואף הכה בו באמצעות מספר אגרופים, בעוד מזרחי זועק ואומר כי לא עשה דבר. גם בעת שמזרחי הובל לתא המעצר, הכה בו השוטר בגבו.

על סמך הדיווח של קצין הבילוש, שחלקו היה כוזב, נחקר מזרחי בתחנת המשטרה ואף הוחלט להמשיך את מעצרו למשך הלילה. למחרת היום, עם הבאתו בפני שופט, הורה בית המשפט לשחררו ללא תנאים. כתוצאה מאלימות השוטרים נזקק מזרחי לטיפול רפואי, ובעת שפנה לבית החולים איבד את הכרתו. בנוסף נזקק מזרחי לטיפול נפשי, כתוצאה מהתנהגותם של השוטרים כלפיו.

ממשטרת ישראל נמסר: "עם פתיחת החקירה ולאחר בחינת חומר הראיות במחלקת משמעת, הוחלט כי הקצין יורחק מעבודה עם קהל, והשוטרים המעורבים באירוע, ישובו לעבודה. כתב האישום הוגש היום טרם התקבל במחלקת משמעת. מיד עם קבלתו יוזמנו הקצין והשוטר הנוסף לשימוע לצורך שקילת המשך שירותם בחיל, כמקובל במקרים בהם שוטר מועמד לדין".