הדס קליין מעידה: מילצ'ן פחד למרות ששרה אמרה שיש אישור משפטי

ביום העדות האחרון של העוזרת האישית של ארנון מילצ'ן לפני יציאת בתי המשפט לפגרת הקיץ, היא סיפרה כי מילצ'ן חשש ממתן התכשיטים למרות שנתניהו אישר ורעייתו שרה אמרה שהתייעצו משפטית. השופטים הקשו על התביעה ביחס לסכום שהוציא מילצ'ן על שמפניות למשפחת נתניהו: "אפשר לומר שאנחנו נמצאים בערפל לגבי החלוקה"

הדס קליין בבית המשפט
הדס קליין בבית המשפט | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

משפט נתניהו: יום העדות האחרון בחקירה הנגדית של הדס קליין, העוזרת האישית ואשת סודו של המיליארדר ארנון מילצ'ן, החל הבוקר (שלישי) בבית המשפט המחוזי בירושלים במסגרת תיק 1000. במהלך הדיון הקשו השופטים על התביעה בניסיון להבין איך הגיעו לסכום אותו הוציא מילצ'ן על שמפניות לשרה נתניהו, והתובע אלון גילדין הודה שבנושא הזה כתב האישום נשען רק על עדותה של קליין במשטרה.

"מה כתב האישום משקף?", שאל השופט עודד שחם, וגילדין ענה כי "ביחס לשמפניות שקנה מילצ'ן הוא משקף כי 65% מהשמפניות שנקנו הלכו לנתניהו". השופט משה בר-עם המשיך להקשות ושאל אם זה מבוסס רק על עדותה של קליין, וגילדין ענה כי "זה מבוסס על עדותה אבל הדברים לא נגמרו בחקירה הראשונית הזאת, היא מתייחסת לזה גם בעדויות מאוחרות יותר". השופט בר-עם שאל: "אפשר לומר שאנחנו נמצאים בערפל לגבי החלוקה?", ועל כך גילדין השיב כי "ביחס ל-65% כתב האישום נשען על עדותה של הגברת הדס קליין".

הדס קליין בבית המשפט
הדס קליין בבית המשפט | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

מוקדם יותר היום הקריא עו"ד חדד מחקירתה של קליין במשטרה, בה היא אמרה כי קודמתה בתפקיד, אתי קנר, היא שאמרה לה כי נותנים סיגרים ושמפניות למשפחת נתניהו. קליין השיבה: "נכון. רק שהכמויות מאז עלו מאוד".

חדד המשיך ואמר: "הגשת קלסר לחוקרים בדצמבר 2016 ויש שם חשבוניות של י.ד עסקים משנת 2008, שם רואים על רכישה של 72 בקבוקי שמפניות", קליין השיבה: "2007, ב-2008 עברנו לרוזה". מטרתו של חדד היא להציג כי המתנות למשפחת נתניהו ניתנו במשך שנים, ללא זיקה לתפקידו כראש הממשלה (א"ג).

חדד ציטט קטע מתוך החקירה בו קליין אמרה כי מילצ'ן לא היה זקוק לנתניהו, על כך קליין אמרה: "מה שארנון היה צריך מנתניהו היה את הכוח להתקשר אליו ולהגיד לו שהוא צריך דברים. כמו במקרה הוויזה".

בנימין נתניהו עם ארנון מילצ'ן
בנימין נתניהו עם ארנון מילצ'ן | צילום: חדשות 13

קליין הוסיפה: "כמובן שארנון לא ציפה שנתניהו יעזור לו במיזמים. הכוונה שלי שחייתי וראיתי, ואתן דוגמה - לקראת 2016 ארנון בחן מיזם בקפריסין. מגיע אלינו לארץ רואה חשבון לפגישה וארנון מחבר את נתניהו ומבקש לדבר איתו כי הוא שמע שראש ממשלת קפריסין נמצא שם ולכן ביקש שאשיג אותו מיד. סירבתי להתקשר. ארנון הרגיש שבלחיצת כפתור הוא יכול להתקשר. חשבתי שזה לא שוחד. ארנון הרגיש שהוא יכול להוציא את נתניהו מפגישות. וזו הייתה כוונתי".

לאחר מכן אמר חדד: "שמעת מנתניהו ובעיקר משרה שהם קיבלו לא פעם ייעוץ משפטי שמותר לקבל מתנות מחברים. וגם שמעת את זה ממילצ'ן שהם אמרו לו", וקליין השיבה: "נכון". חדד שאל: "הם אמרו לך שדירה לא אבל מוצרים מתכלים כן?".

קליין השיבה: "נכון, אבל לגבי התכשיטים ארנון פחד ולא רצה. הגברת נתניהו מאוד כעסה עליי ואמרה לי שמר נתניהו אישר את זה ויש אור ירוק. התקשרתי לארנון והוא אמר לי שהיא צודקת ושנתניהו אישר. למרות שהיא אמרה לנו שיש ייעוץ משפטי שמותר, ארנון פחד".

"ארנון ביקש שאבדוק מי זה הייעוץ המשפטי שאישר לנתניהו",, הוסיפה קליין, "אמר לי לשים פתק בכספת על מה שהיא אמרה. מילצ'ן אמר לי: 'בואי נתקשר למולכו ונבדוק'. אמרתי לו: 'אולי ביבי יכעס עלינו למה אנחנו מבררים'. כשהחלו כמויות השמפניות להיערם נסעתי עם שמפניות לשרה והיא ביקשה כמויות גדולות ארנון אמר לי שהרו"ח שואל  למה מזמינים כמויות גדולות כשהוא לא נמצא. אז אמרתי לארנון אולי זה עו"ד יעקב וינרוט (שנתן את הייעוץ המשפטי) אמרתי למה להגדיל את המעגל ולהביך את ביבי".

לאחר מכן הוקרנה חקירתו של עו"ד וינרוט מוקרן במשטרה: "הוא שאל אותי אם מותר לו לקחת ארוחות מחברים, סיגרים, בקבוקי יין. אמרתי לו תראה ביבי אם זה מחבר וזה נעשה מתוקף מעמדך כחבר ולא איש ציבור ולא כרה"מ אז אתה לא חייב לדווח על זה. הוא סיפר לי באיזשהו שלב שהוא מכיר את מילצ'ן והוא מכיר אותו שנים רבות ואמר לי שההיכרות ביניהם החלה אחרי שהוא ירד מהשלטון בפעם הראשונה".

"הם הפכו ממש להיות חברים", המשיך וינרוט בעדותו, "ואז הוא נתן לו כשלא היה בעל תפקיד הוא היה נותן לו הרבה מאוד, נדמה לי שאמר ששילם לו על בתי מלון, מסעדות וקנה לו דברים. היחסים האלה נמשכו, והוא מקבל ממנו מפעם לפעם אם אני זוכר נכון בקבוקי יין, סיגרים וארוחות וחליפות. אני זוכר שבשנים האלו זה עלה".

בני הזוג בנימין ושרה נתניהו
יו''ר האופוזיציה בנימין נתניהו ורעייתו שרה | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

אמש במהלך הדיון עו"ד חדד דרש לפסול את החשבוניות של השמפניות בטענה שהן התקבלו בניגוד לחוק. בשלב הזה יצאה קליין מהאולם והתקיים דיון בנושא. "למה מעלים את הטענה הזו עכשיו", שאלה ראש הרכב השופטים רבקה פרידמן-פלדמן. חדד השיב: "המסמכים הושגו במרמה. המשטרה לא רשאית לפעול ככה, להפעיל אדם אחר ולהציג מצגי שווא".

לאורך כל העדות היום נרשם דין ודברים בין חדד לקליין. "אני לא טוען ששיקרת בזדון, אבל אני טוען שהעדות שלך נסתרת עדות מילצ'ן, נהגו, אב הבית במעון ראש הממשלה ועדים רבים נוספים", אמר חדד. "אבל אמרת משפט נבזי כלפיי", השיבה קליין. על כך ענה חדד: "כמות הדברים הנבזיים שאת אמרת יכולה למלא לא אולם אחד אלא שני אולמות. אז נהיה ענייניים".