סנגור נתניהו האשים: "הושמדו ראיות", קליין: "לא מוחקת הודעות"

לאחר שלושה ימי עדות, החלה החקירה הנגדית של העוזרת האישית לשעבר של מילצ'ן. עו"ד עמית חדד, הטיח בקליין: "יש לך אינטרס להשחיר את בני הזוג נתניהו". קליין השיבה: "נו באמת"

זמן צפייה: 04:04

החקירה הנגדית החלה: בבית המשפט המחוזי בירושלים נפתח הבוקר (שלישי) שלב החקירה הנגדית של הדס קליין, העוזרת האישית של ארנון מילצ'ן, בתיק 1000. סנגור נתניהו, עו"ד עמית חדד, הטיח בקליין: "יש לך אינטרס להשחיר את בני הזוג נתניהו". קליין השיבה: "נו באמת"

עו"ד עמית חדד, סנגורו של נתניהו, פתח את הדיון כשטען כי דבריה של קליין בחקירה הראשית לא היו דברי אמת. קליין אמרה: "הטלטלה שאני עוברת פה כולל מי שהגשתי נגדו תלונה שנמצא פה באולם היא חלק מהמסע".

הדס קליין בבית המשפט היום
הדס קליין בבית המשפט היום | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

חדד שאל את קליין על יחסיה עם שרה נתניהו. "הייתי מאוד נעימה גם לשרה ולגם לנתניהו. היו ימים של צרחות והיו ימים של נעים. אני כמו מוכר נעליים שיחייך ללקוחות", היא סיפרה וחדד השיב: "אני אומר לך שמדי פעם ניתנו מתנות ממילצ'ן לשרה ולנתניהו, אבל ההיקפים והצורה שאת תיארת הם לא נכונים".

קליין סיפרה: "הגעתי לתת עדות במשטרה וביקשו ממני לכמת את כמות המשקאות ובהתחלה נתתי אחוז יותר גבוה לבקבוקי שמפניה. לא הכנתי מראש. ניסיתי לכמת. התייעצתי אחר כך עם עורך הדין שלי ואמרתי שאולי אמרתי אחוז גבוה מדי. בחקירה הבאה אמרתי שאולי עשיתי עוול למישהו ולכן הורדתי קצת את האחוזים ".

בנימין ושרה נתניהו
בנימין ושרה נתניהו | צילום: רויטרס

בשלב הזה האשים עו"ד חדד: "אני אומר לך שראיות קריטיות שיכלו להוכיח את הפיקטיביות של הסיפור שסיפרת - הושמדו או לא נאספו במכוון". קליין המשיכה בעדותה לשאלה אם הייתה חברות עמוקה בינה לבין שרה נתניהו. "לא מסכימה. היא ביקשה ממני תצהיר חברות ואני סירבתי. אמרתי לה שאנחנו לא חברות. ארנון היה חבר טוב, אבל הגיחוכים שלו על מה הם עושים עם כל הכמויות האלה, שביום שאחרי הם יפתחו חנות".

חדד שאל את קליין האם מילצ'ן הציע מתנה לנתניהו לקראת יום ההולדת שלו בשנת 2015 וקליין השיבה שאינה יודעת. אז חדד שאל האם היא הייתה מודעת ששרה נתניהו רכשה מתנות שוות ערך למילצ'ן ולפאקר וקליין השיבה כי אינה יודעת. היא הוסיפה כי ברור שקיבלה מתנות ממילצ'ן ומפאקר משום שעבדה אצלם. "זה לא עניינך מה קיבלתי מהם ומה לא קיבלתי", אמרה.

מילצ'ן ומשפחת נתניהו (פלאש 90 אבי אוחיון)
מילצ'ן ומשפחת נתניהו | צילום: אבי אוחיון, פלאש 90

קליין סיפרה כי באחת החקירות ביקשו ממנה לבוא עם הטלפון הנייד שלה ולבצע בו חיפוש לפי מילים. "בעצת עורך דיני התקשרתי לחוקרים וביצעתי את זה בעצמי", אמרה קליין. "לא מצאתי דברים לפי מילות החיפוש". חדד הטיח בה:  "או שאת משקרת או שאין לזה זכר בחומרי חקירה", והציג צו חיפוש לנייד ולמחשב של קליין". תאשרי לי שלא בוצע שום חיפוש?" ביקש ממנה חדד וקליין אישרה.

קליין אמרה כי עורך דינה בועז בנצור אמר לה שלא להגיע לחקירות עם טלפון, חדד אמר על כך: "אני לא מכיר נחקר שמגיע בלי טלפון. רק מי שיש לו מה להסתיר". קליין השיבה: "ממש אין לי מה להסתיר". חדד הציג קטע מחקירתה של קליין שבו היא מספרת על הודעה ששרה שלחה לה בנוגע לשמפניות ושאל: "היו עוד הודעות ביניכן?", קליין השיבה: :"זוכרת עוד הודעות שלה בקשר לתיקים ולסוג שהיא רוצה". חדד שאל: "ואת לא זוכרת עוד הודעות שלא קשורות לתיקים?. קליין השיבה: "לא זוכרת. אני זכרתי הודעה בחקירה בקשר לשמפניות שעל זה היה נושא החקירה".

לאחר מכן סיפרה קליין בקול רועד מדוע מידי פעם לקחה עימה את הנייד לחקירה: "יש לי אמא חולה ורק עלייה אני חושבת.  אם אבא שלי היה בחיים והיה יודע שנחקרתי ב-433 הוא לא היה ישן". על החקירה באזהרה של מילצ'ן אמרה קליין: " ארנון היה מופתע ונפלו עליו השמיים. הוא אמר שהוא לא שיחד אף אחד. המילה שוחד זעזעה אותו. הוא לא ישן בלילה".

טרם מסר עדות. ג'יימס פאקר
ג'יימס פאקר | צילום: רויטרס

קליין סיפרה כי החליפה כמה ניידים במהלך השנים לאחר שנשברו, וחדד האשים אותה כי החליפה ניידים בכוונה. קליין סיפרה על פאקר: "היינו קונים כל יומיים אייפדים מהפחדים שלו. הוא היה בטוח שיש כל מיני דברים והיה משליך לבריכה". חדד שאל על התמונות של הזוג נתניהו בבית ינאי, וקליין השיבה: "בוודאי. לפני שהזוג היה מגיע, מילצ׳ן ביקש מהר מהר להחליף את התמונות של שמעון פרס עם התמונות של נתניהו".

חדד הציג חדד מציג הודעה של שרה נתניהו לקליין: "יום טוב הדס. נשיקות. ד״ש חם ונשיקות לארנון ואמנדה. מתי הם מגיעים?",  קליין השיבה לה אז: " תודה רבה שרה היקרה, אמסור. הם בארגנטינה כעת, אבדוק תאריכים ואעדכן בהקדם. יום נפלא". חדד הקשה ואמר: "נראה שיש ביניכם יחסים חמים", וקליין השיבה לו: "לא אמרתי אחרת".

התכתבות בין קליין לשרה נתניהו בה היא שיתפה את שיעורי הבית של בנו של מילצ'ן
התכתבות בין קליין לשרה נתניהו בה היא שיתפה את שיעורי הבית של בנו של מילצ'ן

התכתבות בין קליין לשרה נתניהו בה היא שיתפה את שיעורי הבית של בנו של מילצ'ן
התכתבות בין קליין לשרה נתניהו בה היא שיתפה את שיעורי הבית של בנו של מילצ'ן

‏קליין המשיכה ואמרה לחדד: "אתה מיתמם. המילים האלה נכתבו כי זה חלק מההתנהלות שלנו מול משפחת נתניהו וגם מול אנשים נוספים שאני לא מתה עליהם. זו הפרנסה שלי".

התכתבות בין שרה נתניהו להדס קליין
התכתבות בין שרה נתניהו להדס קליין