לקראת עדותה במשפט נתניהו: האבטחה סביב הדס קליין תוגברה

העוזרת של המיליארדר ארנון מילצ'ן צפויה לעלות מחר לדוכן העדים ועדותה נחשבת למהימנה במיוחד, קליין עתידה לפרט בפני השופטים איך פעל מנגנון קו אספקת הסיגרים והשמפניה לנתניהו ולרעייתו. היא תגיע מלווה בשוטרים בשל איומים שהיו נגדה. במקביל, חקירת יועצי נתניהו שנחשדו בהטרדת פילבר צפויה להתחדש בקרוב

זמן צפייה: 05:42

תיק 1000, תיק המתנות, נחשב לתיק היציב ביותר מבחינתו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. על פי כתב האישום - משנת 2011 ועד שנת 2016, סיפקו המיליארדרים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר בקבוקי שמפניה וסיגרים בשווי 700 אלף שקלים לבני הזוג נתניהו, על פי דרישתם. במקביל, כך על פי כתב האישום, טיפל נתניהו בבקשות שונות של חברו מילצ'ן.

מחר (שלישי) תעלה על דוכן העדים הדס קליין, העוזרת האישית ואשת סודו של מילצ'ן, ותפרט בפני השופטים איך פעל מנגנון קו אספקת הסיגרים והשמפניה לנתניהו ולרעייתו. בעקבות האיומים וההסתה שחוותה קליין ברשתות החברתיות בימים האחרונים תוגברה האבטחה סביבה ומחר היא תדיע להעיד כשהיא מלווה בשוטרים.

מילצ'ן ומשפחת נתניהו (פלאש 90 אבי אוחיון)
מילצ'ן ומשפחת נתניהו | צילום: אבי אוחיון, פלאש 90

קליין, שנחשבת לעדה אמינה במיוחד, הוזמנה להעיד במשטרה בדצמבר 2016. בעדותה סיפרה: "זה במינימום שישייה אחת של שמפניות בביקור. זה שהוא, ארנון מילצ'ן, במקרה עכשיו נותן ארבע זה כי הוא כבר נגעל, כבר מפחד, הוא אין לו כוח, הוא בסטרס מזה, הוא באמת לא יכול יותר".

לדבריה - מילצ'ן אמר לה כך: "'תגידי לה (לשרה) שזה לא טוב שאת קונה כמויות כאלה כשאני לא בארץ. ישאלו אותך למה זה'. זה לא ממש הזיז לה. הסיגרים האלה, ידענו שחייב שיהיה בבית (של פאקר), כי או שהולכים לבקר אותם, או שהם באים לוויקנד שלהם, הם נכנסים ולוקחים".

טרם מסר עדות. ג'יימס פאקר
ג'יימס פאקר | צילום: רויטרס

בּשנת 2013, מילצ'ן הכיר לנתניהו את המיליארדר האוסטרלי ג'יימס פּאקר, שהצטרף גם הוא לחלוקת המתנות לבני הזוג. פּאקר קנה את הבית השכן לבית משפחת נתניהו בקיסריה, ובני הזוג היו מגיעים לשם גם בהיעדרו.

על כך סיפרה קליין בעדותה: "היא (שרה) הייתה יושבת, בעלה שוחה בבריכה, והיא מבקשת שימזגו. ביבי היה לוקח את הסיגרים בעצמו". קליין סיפרה כי בני הזוג נתניהו ביקשו שבקבוקי השמפניה והסיגרים יועברו אליהם בשקיות שחורות אטומות, כדי שאף אחד לא יראה. את הסיגרים נתניהו היה מכנה בשם הקוד: "עלים". "כשנסעתי לקובה", סיפרה בעדותה קליין, "הוא (נתניהו) שאל אותי 'אם יש עלים טובים שם'. כשחזרתי קיבלתי טלפון - 'איך העלים שם?'".

"באחת הפעמים הבאתי לה שלושה בקבוקים", העידה קליין גם על השמפניה, "והיא שאלה 'למה רק שלושה? מה קרה?' ההתנהלות שלהם הייתה מגעילה ודוחה". לדבריה, שרה נתניהו חששה שהיא והנהג של מילצ'ן יספרו למשטרה את מה שקרה. "היא כל הזמן אמרה: 'נעלמתם, הייתי בטוחה שאתם בלהב'. בטח שהיא אמרה לנו את זה בפחד. היא פחדה". העדויות של קליין מגובות בעדויות נוספות ומלבד הערך המשפטי שלהן – עשויה להיות להן גם השפעה ציבורית על מצבו של נתניהו.

.נתניהו עם רעייתו שרה
נתניהו עם רעייתו שרה | צילום: אוליבייה פיטוסי, חדשות 13

במקביל, החקירה נגד יועצי נתניהו בחשד להטרדת עד המדינה שלמה פילבר צפויה להתחדש בקרוב וככל הנראה ייחקרו היועצים, עופר גולן ויונתן אוריך, שוב במשטרה וייתכן שגם גורמים נוספים שטרם נחקרו.