פרשת חכרוש: מ"מ המפכ"ל ידע בזמן אמת על המקרה - ועל התיעוד

ועדת אקסול מונתה על ידי המפכ"ל לבדיקת המקרה בו תועד ניצב חכרוש עוזב זירת רצח. הוועדה עוד לא הגישה את מסקנותיה אך כבר בשלב זה ישנה הבנה כי ניצב מוטי כהן, שעמד בראשות המשטרה באותה עת, ידע על המקרה וסביר להניח כי התיעוד הגיע לידיו בזמן אמת

זמן צפייה: 01:16

ועדת אקסול, שהוקמה לבחינת האירוע בו תועד ניצב ג'מאל חכרוש עוזב זירת רצח, הגיעה ככל הנראה למסקנה כי מ"מ המפכ"ל, ניצב מוטי כהן, ידע בזמן אמת על המקרה וסביר כי אף ידע על התיעוד - כך פורסם הערב (שישי) בחדשות 13.

הוועדה, שהוקמה בהוראת המפכ"ל קובי שבתאי ובראשה עומד ניצב בדימוס אהרן אקסול, צפוי להגיש את מסקנותיה ביום שלישי הקרוב. זאת, על אף עזיבתו של ניצב חכרוש את המשטרה בעקבות חשיפת המקרה. הוועדה ממשיכה לבדוק מי מבכירי המשטרה באותה העת ידע על המקרה.

Jfruae
ניצב ג'מאל חכרוש

כאמור, הוועדה הבינה כבר בשלב זה של החקירה כי מי שעמד שראשות המשטרה בזמן האירוע, מ"מ המפכ"ל מוטי כהן, ידע שחכרוש היה נוכח בזירת הרצח בכפר כנא, ידע שהייתה קלטת ואף סביר להניח שהתיעוד הגיע לידיו. הוועדה תבדוק האם נעשו צעדים בנושא מצדו של כהן או בכירים נוספים.

כזכור, ניצב ג'מאל חכרוש, לשעבר ראש אגף "סיף" לסיכול פשיעה בחברה הערבית, פנה ביום שני האחרון למפכ"ל בבקשה לפרוש מהמשטרה, לאחר 44 שנות שירות. המפכ"ל כיבד את בקשתו והודה לו על שירותו. תנ"צ ירון מטס, סגן ראש אגף סי"ף, ימשיך ככל הנראה בתקופה הקרובה לפקד על היחידה.