חשד: שוטרים עצרו בדואי על שימוש בטלפון בנהיגה - ושתלו ברכבו אקדח • תיעוד

כפי שעולה מהתיעוד, אחד השוטרים שאל את הצעיר בן ה-19 מהפזורה על האקדח - כשבמקביל השוטר השני מודיע כי מצא אותו בתא הכפפות עוד בטרם ביצע חיפוש ברכב. הצעיר ששהה במעצר עקב הגשת תלונה על אחזקת הנשק שוחרר, ותלונה הוגשה במח"ש נגד השוטרים בגין הפללת חף מפשע

זמן צפייה: 03:33

בתיעוד שפורסם הערב (ראשון) בחדשות 13, נראים שוטרים בזמן שהם מפלילים לכאורה צעיר מהפזורה הבדוארית בן 19 שנצער תחילה בגין דיבור בטלפון תוך כדי נהיגה, אלא שבהמשך השוטרים קבעו כי הצעיר נשא בתוך האוטו כלי ירייה - עוד בטרם התחילו לחפש את הנשק ברכבו.

הצעיר הבדואי, שהיה עצור במשך חודש בכלא לאחר שהוגש נגדו כתב אישום בגין אחזקת נשק, נראה בתיעוד כשהוא מדבר עם אחד השוטרים ששואל אותו על האקדח, כשמקביל בצד השני עומד שוטר נוסף שעונה "בתא הכפפות" - וזאת לפני שהשוטרים ביצעו חיפוש ברכב.

האקדח שנמצא ברכבו של הבדואי שנעצר על ידי שוטרים
האקדח שנמצא ברכבו של הבדואי שנעצר על ידי שוטרים

בהמשך, השוטרים גילו כי לרכבו של החשוד אין בכלל רישיון, והם החליטו לעצור אותו ובמקביל להשבית את הרכב. מספר שניות לאחר מכן, אחד השוטרים תועד כשהוא מבצע חיפוש בתא הכפפות ומגלה את האקדח המדובר - עליו סיפר השוטר עוד לפני שנעשה החיפוש.

כאשר עורכי הדין של הצעיר ביקשו לשמוע את רשת הקשר של השוטרים, הם נדהמו לגלות שבאופן די נדיר הקלטות רשת הקשר נמחקו לחלוטין. כמו כן, בכתב האישום שהוגש נגד הנהג נכתב: "הנאשם נשא והוביל נשק מסוג אקדח אוטומטי תוצרת בלגיה אשר בכוחו להמית", אלא אז מחליט עורך דינו של החשוד להקשיב לסרטוני המעצר כפי שתועדו על ידי השוטרים עצמם ושומע את הניסיון לכאורה של השוטרים להפליל אדם חף מפשע.

בדואי שנעצר יל ידי המשטרה ולכאורה הושתל ברכבו אקדח על ידי שוטרים
בדואי שנעצר יל ידי המשטרה ולכאורה הושתל ברכבו אקדח על ידי שוטרים

כאמור, עקב כתב האישום שהוגש נגדו, הצעיר בן ה-19 שהה במעצר חודש ימים עד אתמול, אז נחשפו גם פרקליטי המחוז הדרומי והשופט נאסר אבו-טהא לחומרים, מה שבסופו של דבר הוביל לשחרורו ולהגשת תלונה במחלקה לחקירת שוטרים. לצד זאת, התיק נגד הצעיר עדיין מתנהל בבית המשפט, כשבמקביל גורם בפרקליטות מסר הערב לחדשות 13 כי "ברור שיש בעיה בהקלטות, הן מדברות בעד עצמן וחייבים לסגור את התיק".

מהפרקליטות נמסר בתגובה: "הפרקליטות העבירה את נתוני התיק לבדיקת מח"ש. לכשיתקבלו ממצאי הבדיקה, תתקבל החלטה באשר לאופן המשך הטיפול בתיק".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "במהלך פעילות משטרתית עוכב לבדיקה נהג רכב, שבמהלכה נתפס אקדח שהוחזק שלא כדין. בסיום החקירה הועבר התיק לעיון והחלטת הפרקליטות שהגישה כתב אישום כנגד החשוד. ככל שעולות טענות ראוי שהדבר יבדק על ידי הגורמים המוסמכים לכך. באשר לסוגיות הקשורות למחלקה לחקירות שוטרים יש לפנות אליהם לקבלת מענה".