סוכן סמוי הפליל עשרות חשודים בסחר במטעני חבלה ונשק

פרסום ראשון: עבריין ש"חצה את הקווים" והפך לסוכן סמוי הופעל ל-ידי ימ"ר תל אביב והצליח להפליל כ-40 חשודים בסחר במטעני חבלה ונשק, בהם קצין פלסטיני ש"ביקש לוודא שהנשק יימכר לפגיעה ביהודים"

ניידת משטרה
ניידת משטרה (ארכיון) | צילום: שאטרסטוק

סוכן סמוי שהופעל על-ידי ימ"ר תל אביב הפליל עשרות חשודים בסחר במטעני חבלה. כך נודע היום (שני) לחדשות 13. מדובר בעבריין ש"חצה את הקווים" והפך להיות סוכן סמוי, ובמסגרת הפעלתו ובשל קרבתו לעבריינים אחרים הוא הצליח להביא למעצרם של החשודים.

בין העצורים - קצין במנגנוני הרשות הפלסטינית שמכר לסוכן אמצעי לחימה וביקש לוודא שהנשק יימכר לפגיעה ביהודים. הבוקר, עם הבשלת השלב הסמוי של המבצע, יצאו מאות שוטרים ולוחמי מג"ב לביצוע גל מעצרים וחיפושים נרחב ברחבי הארץ, במהלכו נעצרו למעלה מ-30 חשודים, בהם דמויות משפיעות בעולם הפשיעה מיפו, לוד, רמלה, חיפה, כפר קאסם, קרית ביאליק, קריית מוצקין, תל שבע, ברטעה וסג'ור.

במהלך ההפעלה נחשף "מחירון" אמצעי הלחימה המקובל בקרב גורמי הפשיעה:רובה סער מסוג M-16 עולה בין 80 ל-110 אלף שקלים, רובה סער מסוג קלצ'ניקוב 35-70 אלף שקלים,  רובה M-16 איירסופט המוסב לנשק קטלני 30-50 אלף שקלים, תת מקלע מאולתר "קרלו"- 5-12 אלף שקלים, אקדח 35-60 אלף שקלים, תלוי בסוג הדגם, מטען חבלה חמשת אלפים שקלים, לבנת חבלה עם נפץ שמונת אלפים שקלים.

"הסוכן אותר כמועמד להפעלה מודיעינית על ידי שוטרי מפלג המודיעין בימ"ר ת"א, ולאחר תהליך בחינה נחתם עמו הסכם הפעלה. במהלך הפעלת הסוכן, הוא שוגר לביצוע עשרות עסקאות נשק, מטעני חבלה וסמים, מול דמויות המוכרות לו היטב מעולם הפשיעה לאחר שנים רבות של פעילות פלילית ושנות ריצוי מאסרים בבתי הכלא.

"היכרותו רבת השנים עם עולם הפשיעה, אפשרה לסוכן ביצוע עסקאות בחתך ארצי, עם דמויות מהתארגנויות פשיעה שונות ברחבי הארץ, בצפון, במרכז, ובדרום, ובייחוד דמויות משפיעות בעולם הפשיעה ביפו.

"במהלך ביצוע עסקה של רכישת רובה סער בצפון הארץ, פגש הסוכן קצין במנגנוני הרשות הפלשתינית שנכח במקום, ובהמשך רכש ממנו רובה סער מסוג M-16 ,תתי מקלע מאולתרים מסוג "קרלו" ואקדחים. על פי החשד, במהלך העסקה עם הקצין מהרשות הפלסטינית, הוא ביקש לוודא עם הסוכן כי מדובר בנשק שיישמש לפגיעה ביהודים.

"הבוקר, במקביל לביצוע גל המעצרים, נערך במטה משטרת מחוז תל אביב טקס קצר במעמד השר לביטחון הפנים עמר בר לב, מפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי, מפקד מחוז תל אביב ניצב עמיחי אשד, ראש אגף סיכול פשיעה ניצב נתן בוזנה ומפקד הימ"ר ניצב משנה אסף צור.

"בטקס אמר השר בר לב: 'יש כאן רגע של נחת שעבורו אתם עובדים שנים, עסקתי בנושאי מודיעין, אני מכיר את העבודה הקשה, הזמן, הסביבה הקרובה שלא מודעת לעבודה הקשה שאתם מבצעים, עבודה שרובה מאחורי הקלעים... אין ספק שההכרזה שאנחנו הולכים לבלום ולצמצם את הפשיעה בחברה הערבית, אתם יכולים לעמוד בגאון מאחוריה".

"מפכ"ל המשטרה אמר בטקס: 'אחרי למעלה משנה של מאמץ משטרתי עילאי שבו לא חסכנו בשום אמצעי או משאב, אנו יכולים לומר בבירור , ארגוני הפשיעה בחברה הערבית ספגו ועדין סופגים מהלומות קשות שלא ידעו כמוהן שנים רבות, וייקח להם עוד שנים קדימה להתאושש מהן, אם בכלל. הכרזנו מלחמה על תופעת הנשק הבלתי חוקי. הכרזנו מלחמה על תופעת הירי. הכרזנו מלחמה על גלגול הכסף השחור. הכרזנו מלחמה על העבריינים הכבדים שפוגעים קשות באזרחי ישראל. ובמלחמה הזו אני יכול להתחייב בפניכם, אנחנו ננצח".

מפקד מחוז תל אביב ניצב אשד אמר כי "ימ"ר תל אביב בהפעלה היצירתית הזאת, הביאה לידי ביטוי מירבי את יעדי משְטרת ישרָאל והמשְרד לביטחון פנים בתחום עבירות הנשק הבלתי חוּקי בחברה הערבית, היא חלק מתנופת המסלול הבטוח, ששינתה את המשוואה מול החברה הערבית. בהפעלה הזֹאת, שמתם את היד על כלי הנשק, וגם על היד הסוחרת בו. נגעתם בקְצה הפירָמידה, באלה הסוחרים בדם, עבריינים שהפשיעה עבורם היא דרך חיים. הושטתם יד ארוכה לעבר הרוֹבד העברייני המְניעַ את תעשיית הנשק הבלתי חוקי והסמים הקָשים בּמדינת ישראל, תעשייה שלמה, של פשע של מוות של, של אלימות, של עבריינות"

במהלך היום יבואו החשודים לדיון בעניינם בבימ"ש השלום בת"א.