פרשת הקצין המצלם: הרמטכ"ל ייפגש עם המתלוננות

עוזר הרמטכ"ל שלח מכתב לחיילות שנפגעו על ידי סא"ל דן שרוני, ובו הזמין אותן לפגישה עימו לשיח פיקודי, זאת על רקע הסדר הטיעון שעתיד שרוני לחתום עליו

סא"ל דן שרוני, הנאשם בצילום עשרות חיילות במצבים אינטימיים
סא"ל דן שרוני, הנאשם בצילום עשרות חיילות במצבים אינטימיים | צילום: פלאש 90

במכתב שנחשף הערב (רביעי) ונשלח מעוזר הרמטכ"ל, אלוף-משנה אייל כהן, נכתב כי הרמטכ"ל רואה בחומרה רבה את מעשיו של סא"ל דן שרוני, שצילם בחשאי חיילות ששהו בבידוד בבסיס שבו פיקד. עוד נכתב כי צה"ל דוגל במדיניות של אפס סובלנות כלפי הטרדות מיניות. לאור זאת, ולאחר שביקשו נפגעות סא"ל שרוני לקיים עם הרמטכ"ל שיח פיקודי, הרמטכ"ל נענה לבקשתן והזמין אותן להיפגש עימו.

עוד נכתב כי "מרגע חשיפת המעשים החמורים, פעלו גורמי האכיפה באופן נחרץ ובלתי מתפשר לחקירת האירועים". אל"ם כהן ביקש להדגיש כי במהלך החקירה הושעה שרוני מתפקידו ומאוחר יותר אף הודח מתפקיד זה, בהתאם לתפיסה העקרונית בצה"ל, כך לדבריו. אל"ם כהן אף ציין בדבריו את כתב האישום שהוגש כנגד שרוני, שכולל בתוכו עשרות סעיפי אישום, בין היתר בגין עבירות מין ופגיעה בפרטיות.

הרמטכ''ל אביב כוכבי
הרמטכ''ל אביב כוכבי | צילום: דובר צה''ל

בחודש שעבר הוצג הסדר טיעון מול סא"ל שרוני, במסגרתו הוא צפוי להודות בכ-70 עבירות חמורות של מעשים מגונים, פגיעה בפרטיות, חדירה לחומר מחשב ועבירות נוספות. בכפוף לאישורו של בית הדין המיוחד, שרוני יורד לדרגת טוראי וישלם פיצוי כספי לנפגעות העבירה בסך כולל של כרבע מיליון שקלים. התביעה דורשת עונש מאסר בפועל בן כמה שנים, שיבטא את חומרת מעשיו. המתלוננות נגד שרוני פתחו במיזם מימון המונים, על מנת לעתור לבג"ץ נגד ההסכם.

הסדר הטיעון אינו כולל הסכמה לעניין תשלום קצבת הפרישה. החלטה בנוגע לתשלום קצבת פרישה לשרוני תתקבל על ידי הרמטכ"ל ובאישור שר הביטחון, במועד הרלוונטי. עמדת הרמטכ"ל היא שבמקרה מסוג זה, יש לשלול מהנאשם את הזכות לגימלה בשל מעשיו החמורים. לצד זאת, בדומה למקרים קודמים יוכלו בני משפחתו הגרעינית של שרוני לבקש גימלת חסד, שתשולם להם בלבד, ובאופן ישיר, מבלי שהנאשם יזכה לקבלה.

סגן אלוף דן שרוני, מפקד בית הספר לנהיגה צבאית, הציע לחיילות חדר לשהות בו בעת בידודן בתקופת הקורונה, והשתמש בו כדי לצלם אותן ללא ידיעתן, כך כפי שפורסם לראשונה בחדשות 13.