מנהל קמפיין הליכוד הגיש תלונה נגד הטרדת עד המדינה ברשת

עופר גולן הציג בפני המשטרה 52 מקרים שבהם פורסמו דברי הסתה ואיומים כלפי מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, שלמה פילבר, אשר לטענתו לא טופלו. "ראוי כי המשטרה תפתח בבדיקת ההטרדות האמיתיות"

זמן צפייה: 01:30

כוורת רה"מ בחקירה: מנהל קמפיין הליכוד, עופר גולן, הגיש היום (ראשון) תלונה במשטרה לבדיקת הטרדות נוספות נגד עד המדינה שלמה פילבר. גולן הציג בפני השוטרים 52 מקרים בהם פורסמו ברשת דברי הסתה ואיומים כלפי מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, אשר לטענתו לא טופלו.

חלק מאותן הטרדות הוצגו בדיון בבית משפט השלום על ידי עורכי הדין של דוברי ראש הממשלה, עו"ד נועה מילשטיין ועו"ד עמית חדד, ולשאלתם השיבה המשטרה כי מקרים אלו לא נחקרו מפני שלא הוגשה לגביהם תלונה. בעת הגשת התלונה במשטרה, אמר גולן לשוטרים כי "ראוי כי המשטרה תפתח בבדיקה מיידית של ההטרדות האמיתיות נגד פילבר".

עוד בחדשות 13:

יועצי רה״מ ליועמ״ש: עצור החקירה בשל כשלי המשטרה והפרקליטות

החרמת הטלפונים של יועצי רה"מ: עופר גולן הגיש תלונה במח"ש

בידי המשטרה מסרון ששלח דוברו של נתניהו: "יש אישור לפילבר"

עופר גולן ושלמה פילבר
עופר גולן ושלמה פילבר | צילום: חדשות 13

בסוף השבוע פורסם כי במערכת החוק סבורים כי החשודים בהטרדת העד ידעו שהם מסתכנים בפלילים. מסתמן כי בידי המשטרה מספיק ראיות כדי להמליץ על כתב אישום בפרשה - עוד לפני בדיקת הטלפונים הניידים. במשטרה מחזיקים בתכתובות בין ארבעת המעורבים בפרשה, שמדברים על תשלום למבצע פעולות ההטרדה, והם יוזמנו לחקירה נוספת לאחר בדיקת הטלפונים. במערכת אכיפת החוק מקווים כי הבדיקה תעלה ראיות חדשות, ותצביע על מעורבים נוספים בפרשה.

ביום חמישי הגיש גולן תלונה במחלקה לחקירות שוטרים נגד חוקרי יחידת להב 433. זאת, לאחר שאוריך הגיש תלונה על לקיחת מכשירו הנייד לצורך החקירה. מאוחר יותר, בית המשפט קיבל את בקשת פרקליטיהם של אוריך וגולן לדחיית מועד החיפוש במכשירים הניידים עד ה-7 בנובמבר כדי שיוכלו להגיש ערעור.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס האשכבה של הנשיא העליון שמגר
ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס האשכבה של הנשיא העליון שמגר | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר בשבוע שעבר קיבל בית משפט השלום את מתווה המשטרה והפרקליטות וקבע כי ניתן לערוך חיפוש בניידים של יועצי ראש הממשלה החשודים. השופט נימק בהחלטתו מדוע הוא מקבל את עמדת המשטרה והפרקליטות: "כמה מעורבים בקשירת קשר לעבירת הטרדת עד, כאשר מדובר במספר מעורבים שחברו יחדיו לצורך מטרה זו. צווי החיפוש המבוקשים יכולים לסייע בקידום החקירה ובשפיכת אור על עומק מעורבותם של החשודים ואף על מעורבים אחרים. השתכנעתי כי אופן החיפוש שהוצע בעניין הנחיות מחלקת הסייבר לחיפוש 'מדוייק' של חומרי חקירה וראיות הקשורות לאירוע המסויים, לצד המנגנון המוצע שם, יכולים לצמצם את הפגיעה בזכויות החשודים לפרטיות".

עם זאת, השופט מתח ביקורת על התנהלות המשטרה: "נפלו מספר פגמים בהתנהלות היחידה החוקרת אל מול החשודים. חיפוש ותפיסה של מכשירי הטלפון מבלי שקדמה לכך בקשה לבית המשפט להוצאת צו שיפוטי הוא פגם משמעותי. הדברים נכונים ביתר שאת כאשר מדובר בעבירה שחלף זמן בין המועד בו עלה שמם של החשודים כמעורבים לבין מועד חקירתם. בזמן זה, ניתן היה לפנות לבית המשפט בבקשה להוצאת צו שיפוטי".