החוקרת הראשית לשעבר: "תיק האלכוהול לא היה צריך להיסגר"

פקד שלי היאט, מי שעמדה בראש צוות החקירה שבדק את פרשת הכדורגלנים והקטינות, הופתעה מאוד מסגירת התיק, ובמיוחד מסיבת הסגירה - חוסר עניין לציבור: "עבירות כאלה של אספקת אלכוהול הן בדרך כלל עבירות שמועברות לתביעות, אני חושבת שזה לא תקין והיינו צריכים להתנהל בתוך זה"

זמן צפייה: 02:03

חשיפת חדשות 13 שהציגה את חילופי ההודעות בין שני הכדורגלנים הבכירים: עומר אצילי ודור מיכה, בימים שלפני המפגש עם הנערות הובילה לתגובות רבות. עד היום, המשטרה הקפידה לשמור על שקט לגבי החקירה הזו, חרף הביקורת הציבורית הגוברת, אך הערב (חמישי) נחשף במהדורה המרכזית כי מי שעמדה בראש החקירה הזו, פקד שלי היאט, שלאחרונה עזבה את המשטרה, הופתעה מהאופן שבו נסגר הסיפור הזה.

במשטרה התייחסו לפרשה בחומרה, ובהתאם העבירו אותה ליחידת הדגל - ימ"ר מרכז שחקרה את הפרשה. בעוד שהתיק על עבירות המין נסגר, אין חולק על כך שאותן הקטינות "הושקו" באלכוהול. השחקנים ידעו שהן קטינות ומתחת לגיל 18, ובכל זאת, סיפקו להן אלכוהול.

פרשת הכדורגלנים והקטינות: עומר אצילי ודור מיכה
פרשת הכדורגלנים והקטינות: עומר אצילי ודור מיכה | צילום: אורן בן חקון, פלאש 90

בעוד שאת הסיבה לסגירת התיק המשטרתי על עבירות המין קיבלו במשטרה בהבנה, פקד היאט הופתעה מאוד מסגירת התיק בנושא האלכוהול, ובמיוחד מסיבת הסגירה - חוסר עניין לציבור.

לדבריה של היאט, "אני חושבת שאין חולק שניתן שם אלכוהול ולגבי האלכוהול, עבירות כאלה של אספקת אלכוהול הן בדרך כלל עבירות שמועברות לתביעות והפתרון שלהן הוא לפי חוק הסדר מותנה. זאת אומרת שהתיק ייסגר בתמורה לאיזושהי, נניח מכתב התנצלות, פיצוי, משהו מהדברים האלה, טיפול של החשוד, אבל גם זה לא היה כאן, וזה חבל".

"מספיק היה שהם היו באים ומתנצלים ואומרים שהם היו צריכים לוודא שלא יהיה אפילו אלכוהול בבית כשמארחים נערות. גם אם הם סברו שהן בנות 17, או בנות 17 וחצי, הלחצים הם לחצים שהופעלו מכל מיני גורמים, שרצו לגזור את 'השנקל' שלהם על הגב של החקירה הזאת. אני חושבת שזה לא תקין והיינו צריכים להתנהל בתוך זה".