חשד: צילם פרטי אשראי בעזרת משקפיו - וביצע רכישות במאות אלפי שקלים

תושב דרום כבן 30 נעצר לאחר שלפי החשד צילם באמצעות מצלמה נסתרת במשקפיו מספר רב של כרטיסי אשראי, ולאחר מכן הזין את פרטיהם באפליקציות וביצע רכישות של מוצרי חשמל ואוכל בשווי מצטבר של מאות אלפי שקלים. בביתו של הגבר נמצא רכוש רב ומשקפיים ששימשו אותו לביצוע ההונאה

משקפיים עם מצלמה נסתרת
משקפיים עם מצלמה נסתרת | צילום: דוברות המשטרה

תושב באר שבע כבן 30 נעצר היום (רביעי) בתום חקירה סמויה שנמשכה חצי שנה, לאחר שעל פי החשד במשך שנתיים בהן עבד במספר רשתות צרכנות, הוא תיעד באמצעות מצלמה נסתרת שהתקין במשקפיו, פרטי כרטיסי אשראי של עשרות לקוחות, ולאחר מכן הזין את הפרטים באפליקציות משלוחים והזמין מוצרי מזון וחשמל בשווי מאות אלפי שקלים במצטבר.

שוטרי מחוז דרום שפשטו על ביתו של החשוד, איתרו רכוש רב שעל פי החשד נקנה באמצעות כספיהם של הקורבנות, וכן את המשקפיים ששימשו אותו לביצוע ההונאות. בהמשך לכך, הגבר נחקר בחשד לעבירות קבלת דבר במרמה תוך התחזות לאחר, והוא יובא היום בפני בית משפט השלום בבאר שבע בבקשה להאריך את מעצרו. בתוך כך, משטרת ישראל מבקשת מאזרחים שחושבים שנפגעו בשיטה דומה לפנות ולהגיש תלונה ביחידת הונאה של מחוז דרום.

אזיקים
אזיקים (אילוסטרציה) | צילום: שאטרסטוק

החקירה המשטרתית החלה לפני כחצי שנה, בעקבות מידע שהתקבל על גבר תושב העיר באר שבע, שעל פי החשד כאמור עשה שימוש בפרטי כרטיסי חיוב בעשרות עסקאות שונות בהן רכש מוצרים שונים באמצעות אפליקציות ומשלוחים.

חוקרי ההונאה הצליחו להתחקות אחר זהותו של החשוד, וחשפו את דפוס הפעולה שלו לאורך השנתיים האחרונות: הגבר עבד בקופות במספר רשתות צרכנות גדולות בדרום, תוך שהוא הרכיב על עיניו משקפיים שבהן מצלמה נסתרת, וכך תיעד את פרטיהם המזהים של מאות כרטיסי חיוב של הלקוחות. לאחר שהשיג את פרטי כרטיסי האשראי, הוא נהג להזין אותם באפליקציות שונות ולבצע הזמנות של מוצרים שונים כגון מוצרי חשמל, מכשירים ניידים ואוכל.

רפ"ק רונן עמרם, מפקד יחידת הונאה דרום: "חשיפת דפוס פעולתו של החשוד ומעצרו, מהווה קריאת אזהרה לציבור, שכן דרכי הפעולה של עברייני המרמה וההונאה מתפתחות כל הזמן, והם ינקטו בשיטות שונות על מנת לשים את ידם על פרטי כרטיסי החיוב של האזרחים. על מנת להימנע מליפול קורבן לעברייני הונאה, יש להקפיד להחזיק את כרטיסי החיוב ביד ולא להעבירו לידיו של אדם אחר, להשתמש ככל הניתן בחיוב אלחוטי שמתאפשר כיום ברוב בתי העסק ולהימנע ממתן הקוד האישי בכל מצב.