5 שנות מאסר נגזרו על ששת המחבלים שנמלטו מכלא גלבוע

בית משפט השלום בנצרת גזר את העונש על השישה שברחו מהכלא בערב ראש השנה האחרון והרימו מדינה שלמה על הרגלים. בנוסף, ארבעה סייענים נשפטו לארבע שנות מאסר. סייען חמישי סירב להודות ומתנהל משפט בעניינו

דיון בבית המשפט של האסירים שברחו מכלא גלבוע

בית משפט השלום בנצרת גזר היום (ראשון) חמש שנות מאסר נוספות על ששת המחבלים שנמלטו מכלא גלבוע בערב ראש השנה, זאת בנוסף לעונשים שהושתו עליהם בעבר. האסירים הם מחמוד עארדה, מוחמד עארדה ואיהם כמאמג'י, השפוטים למאסר עולם, יעקוב קאדרי, השפוט לשני מאסרי עולם ועוד 35 שנים, זכריה זביידי והעצור מונדאל איניפעת.

כמו כן נגזר דינם של ארבעה מהסייענים שעזרו למחבלים הנמלטים לברוח. מדובר במחמוד אבו אשרין, עלי אבו בכר, מחמוד אבו בכר, איאד ג'ראדת. כל הארבעה נידונו לארבע שנות מאסר והושת עליהם קנס של 2,000 שקלים כל אחד. על הנמלטים הושת קנס בסך 5,000 שקלים כל אחד. הסייען החמישי סירב להודות ומתנהל משפט בעניינו.

עבדאללה עארדה ומוחמד קדרי, שני האסירים שנתפסו
עבדאללה עארדה ומוחמד קדרי שנמלטו מכלא גלבוע, לאחר שנתפסו

כזכור, ב-6 בספטמבר 2021, לפנות בוקר, נמלטו שישה האסירים הביטחוניים מכלא גלבוע, באמצעות מנהרה שחפרו במשך חודשים רבים. ארבעה מהנמלטים נלכדו בשטח ישראל כעבור ארבעה ימים, והשניים הנותרים נתפסו בג'נין כעבור כמעט שבועיים. בעקבות המחדל החליט השר לביטחון הפנים עמר בר-לב על הקמת ועדת בדיקה ממשלתית לבדיקת הנסיבות והכשלים שהובילו לבריחת האסירים.

פיר המנהרה ממנו יצאו האסירים מכלא גלבוע
פיר המנהרה ממנו יצאו האסירים מכלא גלבוע