סנגורו של נתניהו דורש: "לפסול את חשבוניות השמפניות"

הבוקר מתקיים יום נוסף של חקירתה הנגדית של הדס קליין, העוזרת האישית של ארנון מילצ'ן, במסגרת עדותה בתיק 1000. עו"ד עמית חדד דרש מבית המשפט לפסול את החשבוניות של השמפניות שניתנו לבני הזוג נתניהו וטען כי המשטרה פעלה במרמה. קליין מצידה העידה: "עו"ד בן צור תפס את הראש כשראה את הכמויות"

זמן צפייה: 01:03

יום נוסף בחקירה הנגדית של הדס קליין, העוזרת האישית ואשת סודו של ארנון מילצ'ן, החל הבוקר (שני) בבית המשפט המחוזי בירושלים במסגרת תיק 1000. במהלך הדיון דרש סנגורו של בנימין נתניהו, עו"ד עמית חדד, לפסול את החשבוניות של השמפניות בטענה שהן התקבלו בניגוד לחוק.

בשלב הזה יצאה קליין מהאולם והתקיים דיון בנושא. "למה מעלים את הטענה הזו עכשיו", שאלה ראש הרכב השופטים רבקה פרידמן-פלדמן". חדד השיב: "המסמכים הושגו במרמה. המשטרה לא רשאית לפעול ככה, להפעיל אדם אחר ולהציג מצגי שווא".

חדד התעכב על כך שקליין כתבה למשטרה בנוגע למסמכים שהעבירה להם ששם כתבה שהם על פי דרישתם. קליין הסבירה על דוכן העדים כי היא זו שיזמה להעביר להם את המסמכים וכתבה את הנוסח לפי מה שייעץ לה עורך דינה דאז, בעז בן צור, שמייצג כיום את נתניהו. "בן צור תפס את הראש כשהוא ראה את הכמויות", העידה קליין.

.הדס קליין בבית המשפט
הדס קליין בבית המשפט | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

בני הזוג בנימין ושרה נתניהו
יו''ר האופוזיציה בנימין נתניהו ורעייתו שרה | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

קליין סיפרה על תרומה של ג'יימס פאקר בסכום של מיליון דולר למרכז פרס לשלום. "הוא רצה לתרום 3 מיליון דולר, הוא נתן הבטחה, אני הייתי נוכחת בפגישה הזו במרכז פרס. ארנון סיפר שהוא תורם והרים טלפון לנתניהו ונתניהו כעס מאוד ושנעצור מיד את התרומה. הוא העביר פעם אחת מיליון דולר למרכז פרס לשלום אז אמרו לי בטלפון: 'היינו אומרים לך רשימה אחרת למי צריך לתרום, בטח לא למרכז פרס".

לאורך כל העדות היום נרשם דין ודברים בין חדד לקליין. "אני לא טוען ששיקרת בזדון, אבל אני טוען שהעדות שלך נסתרת עדות מילצ'ן, נהגו, אב הבית במעון ראש הממשלה ועדים רבים נוספים", אמר חדד. "אבל אמרת משפט נבזי כלפיי", השיבה קליין. על כך ענה חדד: "כמות הדברים הנבזיים שאת אמרת יכולה למלא לא אולם אחד אלא שני אולמות. אז נהיה ענייניים".

בשבוע שעבר אמרה קליין כי בחיים לא קיבלה מתנה משרה נתניהו, כשלדבריה, "אם שרה הייתה חברה, היא לא הייתה אומרת בחקירתה שגנבתי, ומאשימה אותי ואת יונתן בקונספירציות. היא לא אוייבת שלי. אף פעם לא הבנתי שהיא חושבת שהיא חברה שלי. ארנון אמר לי תמיד שאם אני לא אתן, היא לא תהיה חברה שלי, ואם היא תדע שאני מזרחית - גם לא".