קליין העידה: "הוסבר לפאקר שלא יוכל להגיע לזוג נתניהו בידיים ריקות"

עדותה של העוזרת האישית ואשת סודו של ארנון מילצ'ן החלה הבוקר ונמשכת גם בצהריים. היא סיפרה כיצד סיפקו לראש הממשלה לשעבר סיגרים וכי הוא כעס שהביאו לו את הסיגר הלא נכון. באשר לשרה נתניהו סיפרה כיצד סיפקה לה שרשרת, טבעת ובקבוקי שמפניה: "היא אמרה שהכול מותר"

זמן צפייה: 09:00

הדס קליין, העוזרת האישית ואשת סודו של מילצ'ן, עלתה היום (שלישי) על דוכן העדים במסגרת עדותה בתיק 1000. בעקבות האיומים וההסתה שחוותה קליין ברשתות החברתיות בימים האחרונים, תוגברה האבטחה סביבה, והיא הגיעה להעיד כשהיא מלווה בשוטרים. היא הדהימה ואמרה: "מילצ'ן הסביר לפאקר שככה דברים מתנהלים. שהם (בני הזוג נתניהו) אוהבים שמפניות וסיגרים, שאי אפשר להגיע בידיים ריקות. אם תגיע בידיים ריקות, יותר לא תוכל להגיע".

במהלך עדותה בכתה קליין ואמרה: "שש שנים אני נושאת בעול הזה. אני אדם ישר והגון. הצוות הקודם שלי (הכוונה לעו"ד בעז בן צור המייצג כעת את נתניהו - א"ג) אמרו לי שאחרי שאחרי העדות שלי, יעיפו אותנו הביתה. באתי באומץ לב ואמרתי את הדברים שלי. ראיתי מה הגברת נתניהו אמרה עליי - שיונתן ואני גנבנו ביחד. לשמחתי אני רגועה. מאוד נפגעתי. לא יודעת מה יילד יום.

היא גם סיפרה על בקשותיה של שרה נתניהו לקבל בקבוקי שמפניה. "היה יום ששמעתי על פרשת המעונות ושרה דיברה איתה ושאלה אם הבאתי שמפניות. אמרתי לה שלא כי ראיתי שיש תקשורת בכל המדינה ולא רציתי להביא. במקרה אחר, באחד מחגי הפסח, היא ביקשה שוב ואמרתי שזה לא מסתדר. כשהיינו מביאים, תמיד הבאנו לפחות שני ארגנים ובכל ארגז יש שישה בקבוקים. היינו שמים בצידנית קרח שאפשר יהיה לשתות את זה", סיפרה קליין. "שרשרת וטבעת שרכשתי לשרה, נתתי לשרה בקיסריה בבריכה".

שרה נתניהו
שרה נתניהו | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

.

"יום אחד ארנון התקשר אליי מבלפור ואמר לי שנתתי לנתניהו את סוג הסיגר הלא נכון ושנתניהו כועס", סיפרה קליין. כשנסעתי לימים לקובה לא הפסקתי לחפש את סוג הסיגר שנתניהו רצה ולא מצאתי. אמרתי לבני הזוג נתניהו שאני נוסעת והוא אמר לי לחפש את אותו סוג. ולא מצאתי. כשחזרתי, נסעתי לשבעה של מאיר דגן, מר נתניהו התקשר אליי לשאול אותי אם מצאתי ואמרתי לו שלא. אי אפשר שלא להביא להם מתנות לבלפור. חטפתי על זה שלא הבאתי את הסיגר הנכון".

עוד היא סיפרה: "שרה מבקשת שמפניות. ממני, מארנון. קיבלתי ממנה טלפונים. ארנון אומר לי שביבי רוצה את הסיגרים. היינו עוצרים בכל מקום לקנות כדי שתמיד תמיד יהיה בבית. את הסיגרים היו מכנים עלים ירוקים ואת השמפניות היו מכנים ורודים". השופט ברעם שאל: כשם קוד או לנוחות? וקליין השיבה: "לא יודעת".

הדס קליין לצד המאבטח שלה בבית המשפט
הדס קליין לצד המאבטח שלה בבית המשפט | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

"כשנסעתי לשרה ביום שישי בצהריים להביא לה שני ארגזי שמפניות, לא נסעתי סתם. ארנון אמר לי זה מתחיל להיות מטורף הכמויות האלה, תגידי לה שהרואה חשבון שלנו שואל למה כשאני לא בארץ הם קונים כמויות כאלה של שמפניות, תשאלי אותה אם זה תקין. אמרתי לה והיא אמרה לי שזה לא נשמע לה הגיוני שרואה החשבון שלנו ישאל את זה. בנוסף, שרה אמרה: 'כן, קיבלנו ייעוץ משפטי, למעט אם נתן דירה אז כל הדברים הללו מותרים'".

"יש איזה ליקר בשם 'קוונטרו' שנתניהו אהב לטבול את הסיגר שלו בליקר הזה", המשיכה קליין לספר. "יום שישי בערב אני מקבלת טלפון וארנון אומר שצריך ליקר קוונטרו. צלצלתי ליונתן שיקנה בחנות ב'אם הדרך' ליד בית ינאי שפתוחה ביום שישי ותיסע לנתניהו להביא את זה. במקרה אחר התבקשנו להביא שמפניות דחוף ושלחנו את יונתן לירושלים לקנות. בממ"ד שלי בבית החזקתי שתי שישיות כי ידעת שתגיע בקשה. ואכן ביום שישי קיבלתי טלפון ממנה לתת למושיקו הנהג שלה את זה. עזבתי את כולם בבית אצל אמא שלי ונסעתי לתת למושיקו את השמפניות. היינו ערוכים לכל דבר כדי שיהיו לנו חיים יותר קלים".

"אם אני הייתי מרגישה מאכזבת שבאתי בלי, וארנון לא יכול היה לבוא בלי. הם היו חברים, אין ספק. הוא אהב לבוא לשם. הוא אהב את הכוח הזה. הוא אהב להגיד – אני חבר של ראש הממשלה. הוא היה מקבל שם דלת פתוחה. אני לא יודעת אם הוא היה משתף פעולה אם הוא לא היה מקבל את הדלת הזאת. בקטע הזה זה לא עדות שמיעה כי אני הייתי מקשרת את השיחות אז אני הייתי על הקו".

"פאקר התאהב בנתניהו, הוא בכה מרוב שהוא נלחץ מהם"

"יש לי אהבה גדולה לארנון", סיפרה קליין בתחילת עדותה. "בשש השנים האחרונות לא התראינו הרבה. היו חודשים של מתח בינינו, אבל במרבית הדברים אנחנו ביחד. אם ארנון עושה פעולה לא הגיונית ואולי מישהו השפיע עליו, אני צריכה להתריע (מבחינה כלכלית - א"ג)".

בהמשך סיפרה על הקשר בין מילצ'ן למיליארדר ג'יימס פאקר. "הוא שמר על פאקר", סיפרה קליין. הכרתי אותו ביוני 2013, כשארנון הציע להכיר לו את ישראל. פאקר איש מדהים. שני מטר גובה של טוב לב. ארנון הפגיש אותו עם בני משפחת נתניהו, עם הרצוג. פאקר התלהב מישראל, אבל היה שבור כי היה על סף גירושין. הוא הגיע המון לארץ, יותר ממילצ'ן. הוא אמר שהוא רוצה להיות יהודי".

קליין המשיכה בעדות ואמרה כי ביולי 2015 פאקר הגיע לארץ והגיע לפגישה אצל מילצ'ן. "הוא ביקש ממנו שאעבוד גם אצלו. ארנון אמר לו שאם זה ככה אז צריך גם לחלוק במשכורת. פאקר אמר שישלם כל סכום", כך קליין. במהלך עדותה אמרה קליין: "ג'יימס פאקר היה אומר לנו לא לחסוך בכלום לגבי בני הזוג נתניהו ומה שהם מבקשים לתת, ראיתי אותו בוכה כי הוא נלחץ מהם".

"אם אצל ארנון זה לעבוד 22 שעות ביממה, אז פאקר זה 26 שעות ביממה אם היו", היא מעידה. "בשלב מסוים הוא הגיע לכאן מאוד חולה, ועבדתי עם יונתן הנהג מסביב לשעון. זה היה בפברואר 2016 וגם בקיץ 2016".

טרם מסר עדות. ג'יימס פאקר
ג'יימס פאקר | צילום: רויטרס

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

קליין סיפרה על מקרה שהתרחש בתחילת שנת 2016. "נתניהו פנה למילצ'ן ואמר שיש בית צמוד אליהם למכירה ואז הוא אמר שפאקר יקנה. נתניהו התקשר אליי ואמר לי שייתן את הטלפונים של עורכי דינו (שמרון וראביליו – א"ג) כדי שיסגרו את העסקה. יונתן הנהג של פאקר אמר לו שלא יקנה את הבית כי הוא לא שווה את המחיר. ארנון התקשר לצרוח עליי שיונתן לא יתערב כי הבית צריך להירכש על ידי פאקר".

בהמשך העדות סיפרה כי בנימין ושרה נתניהו היו מגיעים לבית ינאי, אחד הבתים של מילצ'ן בישראל. "בדרך כלל במוצאי שבת ולפעמים באמצע שבוע הם היו מגיעים", היא סיפרה. "ארנון ואשתו אמנדה היו נוסעים גם לבלפור. בשלב מסוים, אמנדה קטעה את זה כי היא לא אהבה את הארוחות שם. חגגנו לשרה ימי הולדת. היו פגישות שארנון עשה בדירה בהרצליה, בלי שרה. רק עם נתניהו, כמו עם טוני בלייר ועם הרצוג".

לאחר מכן סיפרה כי "ביולי 2013, ארנון יזם ארוחת ערב בין פאקר לנתניהו. פאקר התאהב בנתניהו ואמר עליו שהוא האיש הכי מרשים בעולם. הוא מאוד העריץ אותו".

קליין סיפרה על מקרה בנוגע לבחור בשם עידן, שנתניהו היה מעוניין שימונה לאב בית אצל מילצ'ן. "אמרתי לו שארנון לא רוצה, אז הוא אמר לי שפאקר ייקח. הוא אמר גם שהוא מוכן לוותר על הסיגרים בשביל זה", היא סיפרה. "ראיתי  את נתניהו תמיד כשהגיע לבית ינאי. זה מתחיל כשלוקחים את הסיגרים בבית ינאי והוא מבקש ממני שקית או מעטפה אדומה. עובד דרך עובד שהוא מנסה לסדר לו עבודה, עובר דרך רומן חבר של יאיר נתניהו שהוא מנסה לסדר לו עבודה ועידן שעבד כאב בית, הוא ביקש שנתאם לעידן פגישה עם ארנון. ארנון פגש את עידן איתי בטרקלין מצדה בשדה התעופה בקשת נתניהו להיות אצלנו אב בית".

לאחר מכן סיפרה קליין כי שוחחה עם נתניהו לא פעם בארבע עיניים. "זה גם היה קורה באמצע הלילה. לדוגמה על נושא הוויזה. נתניהו שאל אותי למה מילצ'ן כל כך מודאג. היה לי שיח ישיר עם נתניהו ורעייתו", כך קליין.

תיק 1000, תיק המתנות, נחשב לתיק היציב ביותר מבחינת ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו. לפי כתב האישום - משנת 2011 ועד שנת 2016, סיפקו המיליארדרים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר בקבוקי שמפניה וסיגרים בשווי 700 אלף שקלים לבני הזוג נתניהו, על פי דרישתם. במקביל, כך על פי כתב האישום, טיפל נתניהו בבקשות שונות של חברו מילצ'ן.