הגננת המתעללת כרמל מעודה נכנסה לכלא לרצות 9.5 שנות מאסר

לאחר שפרשת ההתעללות נחשפה בחדשות 13, וכשלושה חודשים לאחר שנגזר עונשה, הגננת שהורשעה בעשרות מקרי התעללות בפעוטות בגן שניהלה החלה לרצות את עונשה

זמן צפייה: 02:19

כרמל מעודה, הגננת שהורשעה בעשרות מקרי התעללות בפעוטות בגן שניהלה, נכנסה הבוקר (חמישי) לכלא נווה תרצה ברמלה והחלה לרצות את עונשה. על מעודה נגזרו 9.5 שנות מאסר בפועל, העונש החמור ביותר שנגזר בישראל על גננת שהורשעה בהתעללות.

מחוץ לשערי הכלא חיכו ההורים של הילדים בהם פגעה, ואיתם חברי מטה המאבק שקם בעקבות הפרשה. מעודה הגיעה ברכב פרטי מלווה באיש שב"ס, ועם כניסתה לכלא פתחו חברי המטה בקבוקי שמפניה וחגגו את מאסרה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

התאונה בצפון: במשטרה מעריכים כי האוטובוס הוא זה שסטה מהנתיב

בשל תסמונת נדירה של מחלימי קורונה – בן 5 מאושפז במצב אנוש

המדריך לתו הירוק החדש – כל מה שאתם צריכים לדעת

כרמל מעודה
הגננת כרמל מעודה

יוסי, אחד ההורים שבתו חוותה התעללות על ידי מעודה, אמר בשיחה עם חדשות 13: "מדובר ביום חג עבור כל ההורים במדינת ישראל שחיכו במשך שנתיים וחצי לראות את המתעללת הכי גדולה בתולדות המדינה נכנסת לכלא". עוד הוסיף לומר: "9.5 זה עונש לא מספק, לדעתי שום עונש לא יספק אותי".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-crime-law-law-part-2109301019' autoplay='0' credit='' desc='ח"כ אופיר כץ מגיב לכניסה של מעודה לכלא' poster='' kid='1_z3pdq2tm' duration='28']

ח"כ אופיר כץ (הליכוד), שהגיש את הצעת החוק להחמרת הענישה למתעללות בפעוטות, אמר היום: "אני נלחם לצד ההורים כבר שנתיים וחצי, הורים שלא ישנו לילה שלם אחד מאז מה שהיא עשתה לילדיהם ולהם. הצדק נעשה, אבל קיימים עוד אין ספור ליקויים במערכת, אני נחשף אליהם יום יום".

"התחייבתי, ואעמוד בכך, לא אפסיק להאבק", הוסיף כץ, "אעביר את הצעת החוק שלי להחמרת ענישה למתעללות, אמשיך לטפל בליקויים של מערכות אכיפת החוק בתחום ואציף את הנושא בכל עת. אנחנו חייבים למנוע את כרמל מעודה הבאה".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-crime-law-law-part-2109300650' autoplay='0' credit='' desc='כרמל מעודה מגיעה לכלא נווה תרצה' poster='' kid='1_72lkv7cz' duration='36']

ארגון הגננות מסר בתגובה לכניסה של מעודה לכלא: "מעשיה של מעודה מעוררים חלחלה וזעזוע. אישה האחראית על נפשות הילדים חייבת להיות כזו המוכשרת ומוסכמת לכך מפני שאת התוצאות הקשות ראינו כולנו. אנו תפילה כי אף אדם לא יחווה כאב כמו שחוו הילדים וההורים במקרה כרמל מעודה. כדי למנוע הישנות מקרה כזה יש לחייב כל אדם העובד עם ילדינו בהכשרה ראויה לכך ולהסדיר את מעמד הגננת מגיל לידה כפי שדרשנו וביקשנו פעמים רבות. ראוי להזכיר ביום הזה כי גננות ישראל המוכשרות והמוסמכות הינן נשות חיל העושות עבודת קודש. דווקא בתוך החושך ניתן לראות המון אור".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-crime-law-law-part-2109300652' autoplay='0' credit='' desc='הורים פותחים בקבוקי שמפניה מחוץ לכלא ' poster='' kid='1_0yb17kmf' duration='19']

בסוף השנה שעברה הורשעה מעודה במספר רב של התעללות בפעוטות ובתקיפת חסרי ישע. השופט עמי קובו ציין כי "הנאשמת הייתה אמונה על שלומם ורווחתם של התינוקות בגילי שלושה חודשים עד שלוש שנים, ביצעה במהלך התקופה פעם אחר פעם מעשי תקיפה והתעללות".

"מעודה", תיאר השופט, "לקחה פעוט בן שנה וחצי והרימה אותו מחולצתו. הוא צרח מכאבים אבל היא השאירה אותו קשור ובוכה על הרצפה. הייתה זו פעוטה בגן שהתירה את ידיו של הפעוט, שהיה קשור 35 דקות. פעוט אחר מעודה קשרה במשך 54 דקות והאכילה בכפייה".