מת מפצעיו עיסא בן ה-12 שנפגע אנושות בהצתת חנות בחורה

עיסא נאג'ח אבו אלקעיאן נפגע אנושות בהצתת חנות למוצרי סלולר בחורה לפני כחודשיים. שלושה צעירים נעצרו בגין ההצתה וכעת מסתמן שהפרקליטות תחמיר את סעיפי האישום נגדם

זמן צפייה: 00:27

בבית החולים שיבא בתל השומר נקבע הלילה (חמישי) מותו של עיסא נאג'ח אבו אלקיעאן, בן 12 מחורה, שנפגע אנושות בשריפת חנות ביישוב חורה שבנגב לפני כחודשיים, ב-21 במאי, יום שבת, כשהגיע לחנות למוצרי סלולר כדי לתקן את הטלפון הנייד שלו. לפתע נכנסו למקום שלושה צעירים בשנות ה-20 לחייהם והציתו אותה. עיסא נפגע אנושות ופונה לבית החולים סורוקה בבאר שבע.

לאחר מכן הוא הועבר למחלקת הכוויות בשיבא ושם, כאמור, נקבע מותו. הפרקליטות צפויה להחמיר את סעיפי האישום נגד שלושת החשודים. במהלך החקירה עלה כי מדובר בהצתה מכוונת של חנות ביישוב כחלק מסכסוך בין משפחות.

נג'אח אבואלקיעין אביו של עיסא שמותו נקבע אמש סיפר: "הבן שלי נפל קורבן. עצוב, זה הרס משפחה. הרס משפחה אנחנו בעולם אכזרי. לא יעלה על דעת מה שקורה במגזר הבדואי. אנחנו במערב פרוע. זה לא מפסיק. מישהו צריך לקחת אחריות. כולם אשמים גם התושבים גם המדינה. כיום אבדה התרבות הבדואית כבר אין כבוד".

מבית החולים ספרא לילדים בשיבא נמסר: "הנער אשר נפצע אנושות בשריפה בחנות סלולר במועצה המקומית חורה לפני כחודשיים נפטר הלילה מפצעיו. הנער הועבר מביה"ח סורוקה, ליחידת הכוויות הלאומית לילדים בביה"ח ספרא לפני כחודשיים במצב קריטי כאשר הוא סובל מ-98 אחוזי כוויה. למרות מלחמה עיקשת של הצוות הרפואי במשך ימים ארוכים נפטר הנער הבוקר כתוצאה מהפגיעה הקשה. צוות בית החולים ספרא כולו משתתפף בצערה של המשפחה".

[brightcove_iframe video_id='news-video-news-flash-part-2205211626' autoplay='0' credit='' desc='דודו של הנער: "חיים באי-ודאות, דורשים אכיפה"' poster='' kid='1_b4bsp37e' duration='102']

בחודש שעבר, המשטרה הגישה כתב אישום נגד שלושה צעירים מחורה שבנגב, בשנות ה-20 לחייהם, בגין ההצתה שבה נפצע אנוש ילד בן 12. הילד, עיסא נאג'ח אבו-אלקיעאן. בסוף החודש שעבר, נעצר חשוד רביעי במעשה, צעיר תושב חורה. במהלך החקירה עלה כי מדובר בהצתה מכוונת של חנות ביישוב כחלק מסכסוך בין משפחות.

דודו של הנער, ראאד אבו אל-קיעאן, סיפר כי הנער "יצא עם אביו לעבודה באזור התעשייה, ושם הוא ביקש ממנו כסף לתקן את הטלפון שלו. זה מרחק של זה מרחק של 120 מטר מהעסק שלו. לאחר שנכנס - הגיעו כמה רעולי פנים חמושים שששרפו ופוצצו את בית העסק. כמעט 90% מגופו עם כוויות בדרגה 3. איפה המשטרה? אנחנו דורשים אכיפה. לא יכול להיות שאנחנו חיים באי-ודאות, בלי ביטחון לנו ולילדינו. אנחנו לא יכולים לזוז ביישובים שלנו".

לפי החשד, באותו היום הגיעו החשודים, שפכו בחנות חומר דליק והציתו אותו כשהילד, שהגיע לחנות כדי לתקן את הטלפון הנייד שלו, נמצאה בתוכה ומסתתר. הרקע ככל הנראה הוא סכסוך בתוך המשפחה. תחילה הנער הובא למרפאה מקומית ביישוב, ולאחר מכן פונה לבית החולים סורוקה על ידי צוותי מד"א.