לאחר חשיפת תיעוד האלימות ב"גן הזוועות": מאות הורים הפגינו

המוחים חסמו כבישים בת"א בדרישה להחמיר בענישה על ההתעללות בילדי הגן ברמלה • ביקורת במשטרה על השופטת שהחליטה על שחרור מנהלת הגן, שגם חשודה בהתעללות בפעוטות: לא הבינה את התיק

זמן צפייה: 01:18

מאות הורים הפגינו הערב (רביעי) בתל אביב, בעקבות חשיפת תיעוד האלימות מ"גן הזוועות" ברמלה. המוחים חסמו את צומת עזריאלי ודרשו להחמיר את הענישה נגד הגננת והסייעות, שהתעללו בפעוטות בגן. כמו כן, המפגינים ביקשו להגביר את הפיקוח של המדינה על הגנים כדי למנוע מקרים דומים. הפרשה נחשפה לראשונה בחדשות 13.

בתוך כך, במשטרה מתחו ביקורת על החלטת השופטת לשחרר את מנהלת הגן, ליטל ברסי, שגם חשודה בהתעללות בפעוטות. לטענת המשטרה, השופטת לא הבינה את התיק ואת עצם מעורבותה של ברסי בפרשה. לדברי גורמים במשטרה, הגננת היא זו שהנחתה להרביץ ולהתאכזר לילדים, ולכן היא חייבת להישאר במעצר. המשטרה תגיש ערעור על החלטת השופטת.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בועטת בראש הפעוט ומכה עם מגב: התיעוד מגן הזוועות ברמלה נחשף

פרשת "גן הזוועות" ברמלה: הגננת ליטל ברסי תשוחרר למעצר בית

החוק נגד נתניהו נפל בכנסת; עימות חריף בין רה"מ ללפיד

תיעוד ההתעללות ב''גן הזוועות'' ברמלה
תיעוד ההתעללות ב''גן הזוועות'' ברמלה

מוקדם יותר היום התיר בית משפט השלום בראשון לציון את פרסום הסרטונים ממצלמת האבטחה בגן ברמלה, שבו על פי החשד הצוות התעלל באופן תדיר בפעוטות. מהתיעוד עולות תמונות קשות של מקרי אלימות חוזרים ונשנים כלפי הפעוטות. בד בבד, הצהרת תובע הוגשה נגד הגננת, בעלה וכמה סייעות בגן.

באחד הסרטונים נראית אחת הסייעות בועטת בראשו של פעוט, בתיעוד אחר הסייעת מכה פעוט באמצעות מגב. מהסרטונים עולה כי בהזדמנויות שונות נשות הצוות נהגו כלפי הילדים באגרסיביות, סטרו להם, גררו אותם על הרצפה, הטיחו אותם במזרונים, וזרקו חפצים לעבר ראשם.

מאות הורים מפגינים בדרישה לחהמיר את הענישה, בעקבות חשיפה התיעוד מהגן ברמלה
מאות הורים מפגינים בדרישה לחהמיר את הענישה, בעקבות חשיפה התיעוד מהגן ברמלה | צילום: חדשות 13

כמו כן, באחד מהסרטונים מתועדת תחרות מזעזעת בין הסייעות - במסגרתה הן זורקות מגבונים על ראשיהם של הילדים וצוחקות תוך כדי המעשה. כל אחת מהן בתורה זרקה חבילת מגבונים לעבר ראש של אחד הפעוטות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לסרטונים ואמר כי "התמונות על ההתעללות בפעוטות מזעזעות כל אדם נורמלי, לכן אני תומך בהצעת החוק של ח"כ אופיר כץ להחמיר בעונשים ולא לאפשר עבודות שירות, וגם להתקין את התקנת המצלמות. אלה דברים שאני אתייצב מאחריהם בכל הכוח".