גנץ על מינוי אורלי בן ארי: הממשלה צריכה לפעול מתוך התייעצות

יו"ר כחול לבן התייחס להקפאת מינוייה של אורלי בן ארי לתפקיד מ"מ פרקליט המדינה, ואמר: "איני מכיר את המועמדת, אין לי דבר רע להגיד עליה"

זמן צפייה: 01:45

יו"ר כחול לבן בני גנץ התייחס היום (רביעי) להקפאת מינויה של אורלי בן ארי לתפקיד ממלאת מקום פרקליט המדינה בעת סיור באזור הגולן, ואמר: "אני חושב שממשלת ישראל חייבת להיות מגה שמרנית בכל מה שהיא עושה. כל פעולה שלה חייבת לנבוע מתוך סמכות והתייעצות. כל ניסיון לערער את העניין הזה הוא לא טוב".

עוד הוסיף גנץ ואמר: "איני מכיר את המועמדת לתפקיד, אין לי דבר רע להגיד עליה. אך אני חושב שצריכים להיות מאוד שמרניים".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

העליון הקפיא את מינוי אורלי בן ארי; אוחנה: "עוד תשמעו עליה"

"אורלי בן ארי קראה בעבר לשי ניצן 'היטלר' ו'אל-קאעידה'"

אחרי הודעת אוחנה: לחץ בפרקליטות על בן ארי להסיר את מועמדותה

השר יריב לוין
השר יריב לוין | צילום: חדשות 13

בתוך כך, שר התיירות יריב לוין הגיב אף הוא להקפאת מינויה של בן ארי ואמר: "כמה שזה לא מפתיע, כך זה מקומם. אני מגבה את חברי השר אמיר אוחנה שעשה שימוש בסמכותו כשר המשפטים, וביצע מינוי שבכל מדינה אחרת היה מתקבל כמובן מאליו. אלא שאצלנו, התנהלות תקינה במשטר דמוקרטי היא כבר מזמן לא מובנת מאליה. עורכת הדין בן ארי היא פרקליטה מנוסה בעלת ידע מקצועי המכשיר אותה למלא את התפקיד. אבל יש לה בעיה אחת - היא לא שייכת לחבורה הנכונה, היא לא שייכת לאותה קליקה מצומצמת ששולטת במערכת המשפט שלנו ובאמצעותה - שולטת במדינה".

עוד הוסיף לוין שיש לשנות את השיטה מהשורש, ואמר: "המקרה הזה מלמד פעם נוספת שנדרש שינוי יסודי ועמוק במערכת המשפט. אי אפשר להסתפק במינוי כזה או אחר, אלא צריך לשנות את כל שיטת המינויים מהיסוד. צריך להוציא את השליטה והכוח מידי השופטים, צריך להחזיר את יכולת המשילות לכנסת ולשרים הנבחרים".

מוקדם יותר היום, בתגובה לעתירת התנועה לאיכות השלטון הוציא בית המשפט העליון צו ארעי נגד מינויה של בן ארי לתפקיד מ"מ פרקליט המדינה. זאת, דקות לפני תחילת טקס הפרידה מפרקליט המדינה היוצא שי ניצן.

"לא תשמעו היום מאורלי בן ארי, אבל אני מבטיח שעוד תשמעו ממנה". אמר שר המשפטים אמיר אוחנה בטקס הפרידה מניצן. "ראיתי חשיבות רבה בהליך המינוי. לא בקלות החלטתי עליה, התעקשתי לפגוש ולראיין מספר מועמדים. כולם בעלי רקע עשיר ומוכשרים, התרשמתי מאוד מכולם, כל אחד ומעלותיו. אורלי מכהנת 28 שנים בפרקליטות והיא בעלת ניסיון רב ועשיר ותארים בהצטיינות במשפטים. היא דמות צנועה שלא זכתה לחשיפה תקשורתית כנראה בגלל האופי העניו שלה".

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, התייחס אף הוא לסוגייה בטקס ואמר: "הצעתי מספר מועמדים לתפקיד ממלא מקום פרקליט המדינה. העניין לא הסתייע. מדובר בתפיסה מערכתית. לא אוותר על עמדתי". מנדלבליט התייחס גם למאבק נגד רשויות החוק. "בתקופה האחרונה מצאנו את עצמנו במתקפה חסרת תקדים. מתקפות אלה לא הסיתו או אותו מדרכנו".