גנץ על פרשת הממד החמישי: "רגוע לחלוטין - סומך על מערכת החוק"

יו"ר כחול לבן התייחס בריאיון לגל"צ לפרסום חדשות 13 על החקירה המסתמנת אודות הקשרים בין החברה לעומד בראשה, ואמר: "לחץ פוליטי מעלה דברים לסדר היום. אני לא מכיר בדיקה או חקירה"

זמן צפייה: 01:23

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, התייחס היום בריאיון לגלי צה"ל (חמישי) לפרסום חדשות 13 אודות הקשרים בין המשטרה לחברת "הממד החמישי" שבראשה עמד בני גנץ, ואמר: "אני רגוע לחלוטין. הנושא הזה נבדק בעבר ולא נמצא בו שום חשד לפלילים". "אני לא מכיר בדיקה או חקירה בנושא", הוסיף גנץ ואמר: "זה הכול נשמע לי כמו לחץ פוליטי שמעלה דברים לסדר היום".

שר העלייה והקליטה, יואב גלנט, התייחס לדברים בריאיון בכאן ב', ואמר: "אני יודע וזוכר היטב מה היה לפני עשור בפרשת הרפז. אחרי שיוסר צו איסור הפרסום תהיה רעידת אדמה במדינת ישראל בכל הנוגע לאשכנזי כרמטכ"ל. הרבה אימהות ישאלו האם זה הרמטכ"ל אשר בידיו הפקדנו גורל בנינו? זה חמור וצריך לחשוף ההקלטות. אשכנזי לא ראוי וצריך לפרוש מהחיים הציבוריים בישראל. מדובר באיש שהפיץ מסמך מזוייף, עקב אחרי שר הביטחון וקצינים ומכר מידע מדיני לגורמים בלתי מוסמכים".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

מסתמן: תיפתח חקירה בפרשת הממד החמישי; גנץ אינו חשוד

גנץ דוחה את הזמנת נתניהו לעימות: "לא אשתף פעולה עם ספינים"

גנץ מניח שהוא מוביל – ולכן מעדיף להימנע מעימות • פרשנות

יו''ר כחול לבן בני גנץ
יו''ר כחול לבן בני גנץ | צילום: חדשות 13

כזכור, אתמול פורסם בחדשות 13 כי הפרקליטות מסיימת בימים אלו את בדיקת הקשרים בין המשטרה לחברת "הממד החמישי" שבראשה עמד בני גנץ, ומסתמן כי תמליץ ליועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה פלילית. גנץ עצמו אינו חשוד בפרשה, ולא צפוי להיחקר באזהרה. החקירה תעסוק בגורמים אחרים בתוך החברה, שהציגו, לכאורה, מצגי שווא בפני המשטרה - וייבחן אם היחסים נופלים תחת סעיף "קבלת דבר במרמה".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיב אתמול לפרסום חדשות 13: "זהו ערב עצוב למדינת ישראל", ואילו מהפרקליטות נמסר בתגובה כי "כפי שמסרנו בעבר, הפניות בנושא וכן המסמכים שהתקבלו בפרקליטות המדינה מאת משרד המבקר - נבחנים".

כזכור, בחודש מארס 2019 הגיש מבקר המדינה לשעבר, יוסף שפירא, דוח ביקורת המפרט את הליקויים שנמצאו בהליכי הרכש שביצעה המשטרה בשנים האחרונות, שעלותו עומדת על כ-2.9 מיליארד שקלים בשנה. במהלך הביקורת, הועבר ליועץ המשפטי לממשלה מידע על חשש לביצוע מעשה פלילי במסגרת ביצוע הליכי הרכש. היועמ"ש בתגובה הורה להעביר את המידע לחקירת המחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים. כמו כן הועברה ביקורת על התנהלות הארגון מול החברה שבראשה עמד בעבר יו"ר כחול לבן, בני גנץ.

על פי הדוח, מכלול הכשלים שנמצאו מצביע על כך שחלק מהליכי הרכש של המשטרה בשנים האחרונות בוצעו שלא בהתאם לחוק חובת המכרזים ולעקרונות המשפט המנהלי. מבקר המדינה הדגיש כי תיקון הליקויים מחייב את המשטרה ואת המשרד לביטחון הפנים לקיים תהליכי שינוי מקצועיים, לשפר את הבקרה ולחזק את הממשק המקצועי בין המשטרה והמשרד לביטחון הפנים.

מבקר המדינה, יוסף שפירא
מבקר המדינה לשעבר, יוסף שפירא | צילום: יצחק הררי, משרד מבקר המדינה

המבקר מצא פגמים בהתנהלות המשטרה בעת שהחליטה לצאת לפיילוט בעלות של ארבעה מיליון שקלים ללא מכרז - ולרכוש שירותים טכנולוגיים מחברת "הממד החמישי" שבראשה עמד בני גנץ. מדוח המבקר עולה, כי המידע שהוצג למקבלי ההחלטות בנוגע למשך הזמן שבו החברה פעילה ולמאגר לקוחותיה, היה שגוי, ועל בסיס המידע השגוי התבצעה ההתקשרות. המבקר הוסיף כי בכירים ב"ממד החמישי" השתתפו בדיון של המשטרה בנוגע להתקשרות עם החברה לבדיקת התאמת המערכת שהיא מציעה לצורכי המשטרה - דבר שהעניק לה יתרון על פני חברות אחרות.