התעללו פיזית ונפשית: הורשעו שתי סייעות מגן בחולון

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע את אורטל בנימין ורינת ינקו בגין עבירות של התעללות בקטין פיזית ונפשית, תקיפה הגורמת חבלה ותקיפה סתם. בית המשפט הרשיע את הנאשמות בהתעללות נפשית גם כלפי הפעוטות: "ספגו את האווירה בגן ונאלצו לצפות במעשים"

זמן צפייה: 00:28

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע היום (רביעי) את אורטל בנימין ורינת ינקו שעבדו כסייעות ב"גן של סיגל" בגין עבירות של התעללות בקטין פיזית ונפשית, תקיפה הגורמת חבלה ותקיפה סתם. בית המשפט הרשיע את הנאשמות בהתעללות נפשית לא רק כלפי אותם הפעוטות שהופעלה כנגדם האלימות אלא גם כלפי הפעוטות אשר ספגו את האווירה בגן ונאלצו לצפות באותם המעשים.

בתום דיון מסרו עו"ד אפרת רותם וצופייה טייץ המייצגות את אמשפחות הקטינים: "בית המשפט קיבל היום את עמדת הפרקליטות שלאור התנהלות השיטתית של הנאשמות וההתנהגות האלימה אותה הפעילו כלפי הילדים יש להרשיע אותן גם בהתעללות פיזית וגם בהתעללות נפשית".

לדבריהן, "הרשעה זו הינה חלק מהמאבק הבלתי מתפשר של הפרקליטות למיגור האלימות המופעלת כנגד חסרי הישע על ידי מי שאמון על שלומם וביטחונם. הפרקליטות תמשיך לשמש כפה ומגן לאותם הקטינים אשר אינם יכולים להגן על עצמם ונאלצים להתמודד עם אלימות והתעללות במקום בו הם אמורים להיות מוגנים, אנו מקווים שהכרעה זו תהווה אזהרה ברורה לכל אותם צוותים החושבים לפגוע באותם ילדים, אשר אינם יכולים להגן על עצמם ונתונים לחסדיהם של הצוות החינוכי".

תיעוד נוסף של ההתעללות בגן של סיגל בחולון
תיעוד נוסף של ההתעללות בגן של סיגל בחולון

כזכור, הפרשה התפרסמה בשנת 2018, אז ניהלה סיגל אדהמי, תושבת חולון, גן ילדים פרטי המיועד לילדים בני חצי שנה עד גיל 3.5 שנים. כתב האישום תיאר כיצד הסייעות תקפו את הפעוטות, "בהזדמנויות רבות במהלך עבודתן בגן, בתדירות יומיומית", בלשון האישום. אדהמי הואשמה כי נכחה בגן שעות מועטות למרות שידעה שקיימת אלימות כלפי הפעוטות.

הסייעות, אורטל בנימין, רינת ינקו, ורד אברהם, ליבנת אונגר ויפית אשר, הואשמו כי אחזו בילדים בחוזקה, משכו אותם בידיהם וברגליהם וגררו אותם. כמו כן, הן הרימו את הפעוטות והטיחו אותם בחוזקה על מזרנים או על כיסאות, סטרו ואף בעטו בהם. מדי פעם, היו הנאשמות מענישות פעוט שהפריע על ידי הושבתו בכיסא תינוק מוגבה לפרק זמן.