ממצא דרמטי: שערה שנמצאה על גופת תאיר ראדה עשויה להתאים לא"ח

תוצאות בדיקת DNA שבוצעה מצאו 17 שערות מתאימות לנערה שנרצחה ושערה אחת שעשויה להתאים לאדיר חבני, בן זוגה לשעבר של אולה קרבצ'נקו, שנטען בעבר כי היא זו שרצחה את ראדה והתיק נגדה נסגר. קרבנצ'נקו הגיבה לממצא הדרמטי: "לא קשורה לרצח הנורא". חבני: ":קורא למשטרה לעצור אותי ואת א"ק כדי להגיע לחקר האמת"

זמן צפייה: 03:25

פרשת תאיר ראדה: תוצאות בדיקת הדנ"א המיטוכונדריאלי שנחשפו היום (שני) מגלות שערה אחת נוספת שנמצאה על פלג גופה התחתון של תאיר ראדה, שעשויה להתאים לאדיר חבני, בן זוגה לשעבר של אולה קרבצ'נקו המוכרת יותר כא"ק. מתוך 18 שערות שנבדקו, 17 נמצאו מתאימות לתאיר, ואחת לחבני. ב-2018 נמצאה שערה ראשונה שהדנ"א המיטוכונדריאלי שלה התאים לאדיר, לכן זו למעשה השערה השנייה שעשויה להתאים לו. חבני הגיב: "קורא למשטרה לעצור אותי ואת א"ק אחת ולתמיד כדי להגיע לחקר האמת". פרקליטו של רומן זדורוב, עו"ד ירום הלוי, הגיש לבית המשפט בקשה לדיון דחוף. השופט אשר קולה ביקש מהתביעה להגיב על הבקשה עד מחר.

אדיר חבני, המוכר כא''ח מפרשת תאיר ראדה
אדיר חבני, המוכר כא''ח מפרשת תאיר ראדה

כזכור, בעבר נטען נגד קרבצ'נקו על ידי בן זוגה לשעבר חבני כי היא זו שרצחה את ראדה. חבני השמיע את ההאשמות בסרט התיעודי "צל של אמת". סנגורו של רומן זדורוב אימץ את הטענה, אך פרקליט המדינה עמית איסמן סגר נגד קרבצ'נקו את התיק מחוסר אשמה.

אילנה ראדה, אימה של תאיר הגיבה להתפתחות ואמרה: "הייתי בשתי העדויות, גם של א"ק וגם של א"ח, אלו שהיו בדלתיים סגורות. אני לא יכולה להגיד לכם מה היה בעדויות, אבל אני אספר יצאתי מאוד נסערת מהעדות של א"ק, ברמה שכמעט איבדתי את העשתונות שם. היה רק צריך את הדבר הזה להגיד: אוקיי אילנה זהו זה".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2207181623' autoplay='0' credit='' desc='אילנה ראדה מגיבה לפרסומים' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/t_app_16x9/v1658151896/uploads/2022/903177622.jpg' kid='1_65mtazs3' duration='']

"אני פונה למשטרת ישראל, לפרקליטות המדינה, לפרקליט המדינה עמיית איסמן, וכל שבעת הפרקליטים שהצבת, אני מורה לך ומבקשת ממך לפתוח מחדש את החקירה. עצרו את שני החשודים האלו ומקביל, הוציאו להם צו איסור יציאה מהארץ. זה הצעדים שהם בלתי נמנעים וכל דבר שיעשה אחרת תהיה רשלנות נוספת לנוכח כל העדויות וכל הממצאים שהובלנו במשפט הזה. אני אמרתי שזו השנה של תאיר, והרוצח, הרוצחת או השותפים יתפסו. וכך זה יהיה, הבטחתי ואני אקיים", אמרה ראדה.

אולה קרבצ'נקו
אולה קרבצ'נקו | צילום: דוד כהן, פלאש 90

בחודש אוגוסט שעבר פנתה קרבצ'נקו לפרקליטו של רומן זדורוב, עו"ד ירום הלוי, ודרשה ממנו לחזור בו מכל האשמותיו כלפיה, ובפרט האשמתה ברצח תאיר ראדה, או שתוגש נגדו תביעת לשון הרע. עו"ד אמיר טיטונוביץ, המייצג את קרבנצ'נקו, הסביר במכתבו לעו"ד הלוי כי "בפרסומים הרבים והזדוניים שנעשו על ידך, הסבת למרשתנו נזקים כבדים וחמורים, לרבות כאלו שאינם ניתנים עוד לתיקון" ודורש ממנו לכנס מסיבת עיתונאים ולחזור בו מכל האשמותיו כלפי קרבצ'נקו.

במכתבו, פרקליטה של קרבצ'נקו גם ציין כי "הצגת אותה כרוצחת של ילדה קטנה וזכה ושל אנשים נוספים וכסדיסטית", והכתיב לו דרישות פרטניות כיצד עליו לשוב בו מטענותיו כלפי א"ק במסיבת עיתונאים. בין היתר, דרש פרקליטה של א"ק מעורך דינו של זדרורוב שיצהיר כי הוא "מתנצל בפני גברת אולגה קרבצ'נקו על המחיר הכבד כל כך שנאלצה לשלם על הצגתה על ידי כרוצחת סדרתית סדיסטית".

Whatsapp Image 2022 04 26 At 1
רומן זדורוב בבית המשפט | צילום: חדשות 13

פרקליטיה של אולה קרבצ'נקו, דניאל חקלאי ותומר שוורץ, מסרו בתגובה: "כפי שקבע פרקליט המדינה, אולה אינה קשורה ברצח של תאיר ז"ל משום בחינה. נזכיר שתיק החשד המופרך נגדה נסגר בנימוק חד משמעי של חוסר אשמה. לגבי השערה המדוברת, נבהיר: ראשית, מעולם לא נמצאה שום התאמת דנ"א כלשהי בין הראיות בזירת הפשע לבין אולה עצמה. שנית, גם במסגרת השערה המדוברת, לא קיים דנ"א שמתאים לאולה. שלישית, במסגרת השערה המדוברת, לא מדובר בכלל בדנ"א רגיל שאכן יכול ללמד על זהות הרוצח (או אחיו התאום כשמדובר בתאומים) אלא בדנ"א מיטוכונדריאלי שלכל היותר יכול ללמד על התאמה פוטנציאלית למיליונים, למאות אלפים או לעשרות אלפים במקרה הטוב.

"כלומר, לא מדובר בשערה עם שורש שיש בה דנ"א רגיל, אלא בשערה ללא שורש שיכולה ללמד לכל היותר על התאמה לאנשים רבים בעלי פרופיל ביולוגי מסוים. נקודה לפני אחרונה: ראיה קלושה זו יכולה ללמד לכל היותר על קשר אפשרי בין מר חבני לבין זירת הרצח אף שאיננו יודעים כמובן אם הוא קשור ברצח. ונקודה אחרונה: הגיע הזמן לעזוב את מתמודדת הנפש האמיצה אולה קרבצ'נקו במנוחה. היא לא קשורה ברצח הנורא של נערה תמימה".