הלינץ' בבת ים: שנה מאסר בפועל וקנס של 2,000 ש"ח נגזרו על אחד המעורבים

בית המשפט גזר על להב נאוגרקר, בן ה-20, שהורשע לאחר שהשתתף בלינץ' בבת ים, גם מאסר על תנאי ופיצוי כספי לבעל המסעדה. בנוסף, הצעיר הורשע בעבירות של הסתה לאלימות וגזענות

גזר דין ראשון בפרשת הלינץ' בבת ים: בתום הדיון שהתקיים הבוקר (רביעי) בעניינו של להב נאוגרקר, שהורשע בגין מעורבות בלינץ' בבת ים - בית המשפט גזר על נאוגרקר בן ה-20 שנה מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצוי על סך אלפיים שקלים לבעל המסעדה בבת ים.

הצעיר הורשע בעבירות של הסתה לאלימות ולגזענות, התפרעות שסופה נזק וחבלה במזיד ברכב ממניע גזעני. נאוגרקר הורשע במסגרת הסדר טיעון, וגזר דינו הוא הראשון בפרשה - על אף שהצעיר איננו הנאשם המרכזי.

המסעדה שנפגעה בעימותים בבת ים | צילום: שימוש לפי סעיף 27א’ בחוק

כזכור, כתב האישום הוגש במאי האחרון נגד שני צעירים ונער, בשל מעורבותם בלינץ' בבת ים - אז סעיד מוסא, עובר אורח ערבי, הותקף על ידי המון יהודי ונפצע קשה. נתנאל בנימין בן ה-25 הואשם בניסיון רצח, נאוגרקר ונער אחר בן 16 הואשמו, כל אחד על פי חלקו, במעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, גניבה, התפרעות הסתה לטרור והסתה לגזענות.

במהלך מבצע "שומר חומות" שהתרחש במאי האחרון, ובעיצומם של עימותים בין יהודים לערבים שאירעו ברחבי הארץ באותם הימים, עלתה קריאה לפגוע באזרחים ערבים ובעסקים בטיילת בבת ים. בעקבות כך, עשרות פורעים - בהם גם הנאשמים, התקהלו באזור והחלו לנפץ חלונות של בתי עסק בבעלות אזרחים ערבים ולקרוא קריאות חוזרות ונשנות לפגוע בהם.

בנימין, הנער ומתפרעים נוספים הגיעו למסעדה שבבעלות אזרח ערבי בבת ים, "שברו את החלונות, זרקו כיסאות ובקבוקי שתייה לעבר חלונות המסעדה וקראו 'מוות לערבים'". בהמשך הערב, הגיע מוסא עם רכבו לאזור. כשנשאל על ידי אחד המפגינים אם הוא ערבי והשיב בחיוב, "הוטח לעברו אגרוף, תוך שהתוקף צועק 'הנה ערבי'". המותקף ניסה להימלט, אולם נתקל בעשרות מתפרעים - ולא הצליח.

סעיד מוסא הפצוע מהלינץ’ בבת ים

בשלב זה, בנימין והנער - יחד עם עוד עשרות מפרי סדר, "הוציאו את הערבי בכוח מהרכב, חשמלו אותו בשוקר, הפילו אותו לרצפה והיכו אותו באגרופים, בבעיטות ובאלה טלסקופית. המתלונן ניסה לקום והופל שוב, תוך שהתוקפים מכים אותו בעצמה באגרופים, במקלות, באלות ובבעיטות. בנוסף, הוטח בפניו קורקינט חשמלי". הלינץ' הופסק על ידי עוברי אורח, אשר הגנו על הערבי והרחיקו את התוקפים.

בבקשת המעצר נכתב כי "השלושה הגיעו למקום מתוך כוונה להשתתף באירוע האלים, והם לא נקלעו למקום במקרה. שלושת המשיבים לקחו חלק דומיננטי באירוע, בהלהטת ההמון, בהרס והביזה וכן באלימות, כל אחד על פי חלקו. באווירה רוויות האלימות, התוקפנות והגזענות, לא היה לקורבן כל סיכוי להיחלץ מההמון ללא פגע".

כתוצאה ממעשיהם של הנאשמים, נגרמו למוסא חבלות חמורות בגופו: שברי ריסוק באף, שברים בארובות העין, שברים בשיניים, חתכים עמוקים בפנים ובראש, שטפי דם בפנים ובראש. בנוסף, נגרמו לו חבלות וחתך בחזה אשר יצרו חזה אוויר וכן נגרמה לו בצקת בגרון.