נעצר חשוד בעבירות הונאה ברשת של עשרות אלפי שקלים

יחידת הסייבר בלהב 433 עצרה בכפר סאוורחה שבשטחי הרשות הפלסטינית חשוד בהונאות "פישינג" הנחזות להודעות רשמיות של דואר ישראל שנשלחו לאזרחים וביקשו תשלום על שחרור של חבילה שלא קיימת מן המכס

זמן צפייה: 00:51

יחידת הסייבר בלהב 433 עצרה היום (שני) בכפר סאוורחה שבשטחי הרשות הפלסטינית חשוד בהונאות "פישינג" (דיוג) הנחזות להודעות רשמיות של דואר ישראל, באמצעותן גרף לכיסו עשרות אלפי שקלים. במהלך המעצר בוצע גם חיפוש בביתו ונתפסו אמצעי אחסון דיגיטליים.

החשוד נעצר לאחר חקירה סמויה שהתנהלה בחודשים האחרונים, בראשיתה זיהו חוקרי הסייבר עשרות אלפי הודעות פישינג שהופצו לטלפונים הניידים של אזרחים תמימים, בהן נכתב "החבילה שלך עצר במכס, אתה צריך לשלם לשחרר אותו", להודעה צורף קישור אשר הוביל את האזרח לאתר הנחזה לאתר הרשמי של דואר ישראל ושם נדרש האזרח לשלם באמצעות פרטי כרטיס האשראי מאות שקלים על מנת שיוכל לשחרר כביכול את החבילה שממתינה לו.

הודעות הפ''פישינג'' שקיבלו האזרחים
הודעות הפ''פישינג'' שקיבלו האזרחים | צילום: דוברות המשטרה

על פי החשד, אזרח ישראלי המתגורר בשטחי הרשות הפלסטינית הפיץ את ההודעות, במטרה להונות אזרחים ולגרום להם לשלם כ-300 שקלים לכל חבילה, כאשר אותו תשלום הומר למטבעות דיגיטליים במטרה לטשטש את העקבות של פעולותיו הפליליות.

עוד עלה מהחקירה כי החשוד גרף לכיסו עשרות אלפי שקלים באמצעות שיטת ההונאה, כאשר במהלך התקופה שבה פעל, הצליח לגרום לעשרות אזרחים להזין את פרטי כרטיס האשראי ולשלם בעד חבילה שאינה קיימת באתר הנחזה לאתר רשות הדואר.

בשיתוף פעולה עם חברות האשראי, הצליחו ביחידת הסייבר להתחקות אחר פעולותיו של החשוד ובאמצעים טכנולוגים איתרו את הארנקים הווירטואליים בהם על פי החשד נשמר הכסף.