בידי המשטרה מסרון ששלח דוברו של נתניהו: "יש אישור לפילבר"

החשד להטרדת עד המדינה: בעקבות ההודעה שנתפסה, המשטרה בוחנת אם מישהו נתן את האישור המדובר מלמעלה, או שאוריך פעל על דעת עצמו. בסביבת הדובר דובקים בגרסה: "מדובר בפעולת קמפיין לגיטימית"

זמן צפייה: 02:10

כוורת רה"מ בחקירה: המשטרה מחזיקה במסרון ששלח יונתן אוריך לאחד הנחקרים האחרים בפרשה, בו כתב: "יש אישור לפילבר" - כך פורסם הערב (רביעי) בחדשות 13. בעקבות כך, במשטרה תוהים אם מישהו נתן אישור מלמעלה לשלוח את רכב הברסלבים לביתו של עד המדינה שלמה פילבר, או שמא פעל אוריך על דעת עצמו.

בסביבתו של אוריך דובקים בטענה כי מדובר בפעולת קמפיין לגיטימית שמקבלת אישורים ותקציבים. בשל כך מבקשת הפרקליטות לפתוח את הטלפונים הניידים של החשודים ולעיין בהם.

שלמה פילבר בבית המשפט
שלמה פילבר בבית המשפט | צילום: חדשות 13

במהלך דיון שנערך היום בבקשת המשטרה להוציא צווי חדירה למכשירי הטלפון של ארבעה מאנשי קמפיין נתניהו טען עורך הדין עמית חדד, המייצג את עופר גולן, כי "ביקשו ממנו הסכמה לשיחה ספציפית – ואז החוקרת פתחה התכתבות שלו עם יאיר נתניהו שלא כדין". השופט בדיון אמר שנפלו שני פגמים בחקירת המשטרה: שלא אמרו לנחקרים שיש להם זכות לסרב לעיון בניידים, ושהמשטרה לא ביקשה צו מבית משפט לפני החקירה.

נציג המשטרה אישר כי החוקרת הבחינה בתכתובות בין גולן לבין בנו של ראש הממשלה, אך זאת שאלה את גולן אם הוא מסכים להמשך ביצוע הבדיקה, ולאחר שסירב – הטלפון נסגר והבדיקה הופסקה. עוד מסר, לשאלת חדד, כי החוקרים לא בחנו הודעות שאינן קשורות לנושא החקירה.

לפני כן התייחס נציג המשטרה לתנאים שהוצבו לתפיסת הניידים. "עופר גולן התבקש לתת רק תכתובות שקשורות ליום הארוע. החוקרת צילמה רק מה שרלוונטי לחקירה", אמר והוסיף: "רגע שהחשוד ביקש להפסיק את החיפוש, החיפוש הופסק. ברור לנו שיש עוד תכתובות כי אנחנו רואים שהשרשור לא נגמר".

בהמשך, התייחס נציג החקירה לטענותיו של אוריך כי החוקרת העבירה חומרים ממכשירו הסלולרי לצורך השלמות בתיק 4000, ואמר כי "החוקרת דיווחה באפליקציה מסווגת של המשטרה".

בנוסף, הציגה המשטרה ראיות לכך שעד המדינה שלמה פילבר ניגש למשטרה, והקריא את תחילת תלונתו. בתגובה חזר עו"ד חדד על הטענה כי מטרת ההגעה לביתו של פילבר הייתה לצלם סרטון שיישלח לתקשורת – במסגרת הקמפיין.

יונתן אוריך
יונתן אוריך | צילום: חדשות 13

במהלך הדיון רמז נציג הפרקליטות למעורבות נתניהו בהטרדת עד המדינה. "חשוב לנו לדעת אם גורם איקס עומד מאחורי האירוע - לא רוצה לומר את שמו", אמר. עם זאת בהמשך, בשיחה עם כתבים, הבהיר: "אין כל אינדיקציה למעורבות ראש הממשלה בפרשה".

עוד נטען כי תפיסת טלפונים ניידים אינה צעד חריג. "עלה צורך חקירתי ברור לקחת את הפלאפונים וכמקובל בדיונים של אנשים שנמצאים בסביבתו של אדם שחוסה בחסינות פרלמנטרית", אמר נציג הפרקליטות. "יש נחיצות אמיתית לעיין בניידים כי אנחנו לא מניחים שגילינו את כל הסיפור. רוצים לדעת מי שלח ומי שילם".

נציג הפרקליטות הסביר כי תפיסת המכשירים הסלולריים לא נעשה ללא מגבלות. ראשית, במהלך חקירת יועצי נתניהו הסכימו החשודים לעיון במכשיריהם. חלקם העבירו את המכשיר לידי החוקרים, ואחרים דפדפו בעצמם במכשיר הסלולרי לעיניהם. "בגלל ההכרה שלנו במעמד האנשים ביקשנו את המגבלות הבאות: ביקשנו עותק פורנזי מלא של הנייד שיישמר בידי המשטרה וייאסר עליה לעיין אלא במה שבית משפט יגדיר", אמר. "בנוסף, יהיה מותר להסתכל רק באפליקציות להעברת מסרים בין התאריכים 28-30 באוגוסט".

"הגבלנו את המשטרה בבקשה שכל חומר שקשור לפעילות פרלמנטרית של נבחר ציבור או חסיון עורך דין לקוח אנחנו לא מבקשים", הוסיף נציג הפרקליטות והבטיח: "לאחר תום החיפושים נבקש להחזיר את הניידים לבעליהם".