פילבר מדגיש כי התקיימה "פגישת ההנחיה" עם נתניהו: "זוכר כמו זיכרון צילומי"

בבית המשפט המחוזי בירושלים התחדש היום הדיון במשפט נתניהו כשברקע בקשת הפרקליטות והמבוכה שהגיעה אחריה לתקן את כתב האישום באשר למועד "פגישת ההנחיה" שעומדת בבסיס האישום בתיק 4000. מבלי שהתייחס לזמן קיומה, פילבר ציין כי זוכר את קיומה: "זוכר איך פעלתי וזוכר שהלכתי להיפגש עם אלוביץ'". סנגורו של נתניהו לפילבר: "הזיכרון שלך כמו ג'לי רוטט"

זמן צפייה: 03:09

במוקד המשפט - תיקון כתב האישום: שבוע נוסף במשפט תיקי האלפים נפתח הבוקר (שני) כשעד המדינה שלמה פילבר חוזר לדוכן העדים. אלא שהעדות מתחדשת כשברקע בקשה נוספת של המדינה לתקן את כתב האישום באשר למועד "פגישת ההנחיה" בין פילבר לראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, שעומדת בבסיס סעיף השוחד בכתב האישום בתיק 4000.

אתמול הגישה הפרקליטות בקשה לתקן את כתב האישום באשר למועד הפגישה לאחר שבשבוע שעבר, במהלך החקירה הנגדית שערך סנגורו של נתניהו, עו"ד בעז בן צור, לפילבר עלו סתירות באשר למועד קיום הפגישה, שלפי כתב האישום היא היוותה את הוראת נתניהו לפילבר להיטיב עם בזק והבעלים שאול אלוביץ'.

בעדותו היום הדגיש פילבר כי הפגישה התקיימה והוא לא התייחס לזמנים. במענה לשאלה של השופט בר-עם אמר פילבר: "אני זוכר את פגישת ההנחיה כזיכרון צילומי. אני זוכר שהיא התרחשה. אני זוכר איך פעלתי. אני זוכר שהלכתי להיפגש עם אלוביץ'".

הסנגור בן צור תקף את פילבר: "אתה כל הזמן מנסה לפגוע בנתניהו בתוספות כאלה ואחרות כי אתה רוצה להגן על עצמך. הזיכרון שלך הוא כמו ג'לי רוטט".

בפתח הדיון הבוקר שאלה ראש הרכב השופטים רבקה פרידמן פלדמן את עו"ד בן צור אם ההגנה מוכנה להתייחס לבקשת הפרקליטות. בן צור השיב כי לדעתו הוא משער שיענו בכתב במהלך השבוע. בן צור מנסה להראות היום בחקירה שפילבר כלל לא אמר לאלי קמיר, נציג בזק, ואלוביץ' שבא מפגישה עם ראש הממשלה.

בנימין נתניהו בבית המשפט
בנימין נתניהו בבית המשפט | צילום: יוסי זמיר, גלובס

בכתב האישום נטען כי הפגישה התקיימה לפני 15 ביוני, מועד מינויו של פילבר, אלא שבמהלך החקירה הנגדית עלו סתירות גם מצד פילבר עצמו באשר למועד אותה פגישה.

בנוסף, הסנגור בן צור הציג איכונים במהלך עדות פילבר בשבוע שעבר שהראו כי לא הייתה יכולה להתקיים בין 13-7 ביוני, כפי שנטען בכתב האישום. בבקשה לתיקון כתב האישום ביקשה הפרקליטות לשנות את מועד הפגישה ל"מועד שאינו ידוע".

בדיון הקודם הציג פילבר גרסה שונה לאותה תנועת יד של נתניהו כמעין הוראה להיטיב עם בזק. במהלך הדיון אמר פילבר כי ייתכן שפירש לא נכון את תנועת היד של נתניהו לגבי מיתון המחירים למען בזק.

פילבר אמר שייתכן והגרסה המקורית שלו הייתה נכונה ושזה עניין של פרשנות. פילבר ציין כי ייתכן והוא פירש לא נכון. השופט ברעם פנה לפילבר ואמר לו: "אתה אומר שהעדת אמת במשטרה. עכשיו מה שאתה אומר שונה לגמרי ממה שאמרת במשטרה".