אחרי פסיקת העליון: בפרקליטות שוקלים לחדש החקירה נגד יועצי נתניהו

אחרי שביהמ"ש העליון קבע כי ניתן להשתמש בחומרים שנמצאו במכשירים של יונתן אוריך ועופר גולן, הפרקליטות צפויה לחדש החקירה כשהחיפוש בניידים ייעשה לפי מילות קוד. עוד צפויים לבדוק אם היו גורמים נוספים הקשורים להטרדת שלמה פילבר

יונתן אוריך, שלמה פילבר, עופר גולן
יונתן אוריך, שלמה פילבר, עופר גולן | צילום: חדשות 13

בפרקליטות יקיימו ישיבה בימים הקרובים כדי להחליט כיצד לפעול לאחר שבית המשפט העליון פסק היום (שלישי) שניתן להשתמש בחומרים שנמצאו בחיפוש בטלפונים הסלולריים של יונתן אוריך ועופר גולן, יועציו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו.

העליון דחה בעצם את ערעורם של אוריך וגולן שטענו כי החיפוש במסגרת חקירת ההטרדה של עד המדינה בתיק 4000, שלמה פילבר, לא היה חוקי. בהרכב מורחב וברוב דעות קבע בית המשפט העליון כי היה פגם בחיפוש, אך התיר את החיפוש במכשירים הניידים.

הכיוון בפרקליטות הוא לחדש את החקירה כשהחיפוש בניידים ייעשה לפי מילות קוד במתווה שנקבע. בפרקליטות יחפשו אם ישנם גורמים נוספים הקשורים להטרדת פילבר ואם תוכננו פעולות נוספות.

ברגע שהחקירה תתחדש ויתבצע חיפוש ייתכן שאוריך וגולן יזומנו לחקירה נוספת.

כזכור, יועצי ראש הממשלה לשעבר נתניהו, אוריך וגולן, נחקרו בחשד למעורבות בהטרדתו של שלמה פילבר, לשעבר מנכ"ל משרד התקשורת ועד המדינה בתיק 4000. לפי החשד, מכונית מצוידת ברמקולים נשלחה לביתו של פילבר ב-2019. היועצים טענו כי החיפוש במכשירים הסלולריים שלהם שבוצע על ידי המשטרה היה לא חוקי.

בהחלטה קודמת, בית המשפט העליון דחה את הערעור של אוריך וגולן על החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב לאשר חיפוש בטלפונים הניידים שלהם במסגרת החקירה. סנגוריהם, בהם עו"ד עמית חדד, טענו כי החיפוש היה לא חוקי, ללא צו חיפוש וגם ללא ידיעת היועצים, ולכן זכותם לסרב לחיפוש.

מטעם עורכי הדין עמית חדד, ליאור אפשטיין, מאיר ארנפלד ונועה מילשטיין שמייצגים את גולן, יוסי שלום, ישראל איינהורן ואוריך נמסר היום: "החלטת העליון בעניין אוריך וגולן שינתה לחלוטין את זכויות האזרח ואת התנהלות מערכת המשפט. בית המשפט העליון, בהרכב מורחב, ביקר בחריפות את המשטרה וקבע לראשונה כללים ברורים לצמצום דריסת הרגל הגסה של זכויות חשודים ונחקרים, שהייתה נהוגה על ידי רשויות האכיפה עד היום. כל שופטי ההרכב אימצו את עמדתנו העקרונית כי יש לשקול פגמים בחקירה בעת בקשות לחדור לטלפונים ניידים, וכי במקרים המתאימים מדובר בשיקול מכריע. עם זאת, מצער שבית המשפט בחר שלא לאמץ את מסקנתו של כבוד השופט אלרון וליישם את החלטתו גם במקרה של אוריך וגולן".