חשד: בכירים במטה הבחירות של הליכוד הטרידו את עד המדינה פילבר

מנהל הקמפיין עופר גולן נחקר באזהרה, בחשד שדאג לכך שרכב של חסידות ברסלב ישמיע כינויי גנאי סמוך לבית עד המדינה בתיק 4000. עוד בכירים ייחקרו בהמשך. רה"מ: הרדיפה לא נפסקת • פרסום ראשון

זמן צפייה: 01:54

המשטרה פתחה בימים האחרונים בחקירה נגד בכירים במטה הבחירות של מפלגת הליכוד בחשד שהטרידו את עד המדינה בתיק 4000 ומנכ"ל משרד התקשורת לשעבר שלמה פילבר - כך פורסם היום (ראשון) לראשונה בחדשות 13. ראש הממשלה טען בתגובה לפרסום כי מדובר ברדיפה.

בין היתר, מנהל קמפיין המפלגה עופר גולן נחקר באזהרה ודובר הליכוד יונתן אוריך ובכירים נוספים נחקרו או ייחקרו בהמשך. במשטרה בודקים אם חברי כנסת ופוליטקאים קשורים לעניין. במערכת אכיפת החוק רואים את העניין בחומרה ואף כינו את המעשים "פעילות עבריינית מאפיונרית".

על פי החשד, השניים דאגו לכך שישלחו רכב של חסידות ברסלב לביתו של פילבר, וישמיעו מתחתיו כינויי גנאי. בשבועות האחרונים החלה בדיקה חשאית של המשטרה, שהפכה חקירה באזהרה בימים האחרונים.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

טראמפ: "חיסלנו את אל-בגדאדי – הוא נמלט כשהוא בוכה וצורח"

לראשונה מאז העברת המנדט: גנץ ונתניהו נפגשו בקריה

ההתעללות בתינוקת באשקלון: בן זוגה של האם חשוד ברצח

שלמה פילבר בבית המשפט
שלמה פילבר בבית המשפט | צילום: חדשוות 10

מטעמו של ראש הממשלה נמסר כאמור כי "הרדיפה לא נפסקת לרגע. עוד לא יבש הדיו על אלף העמודים של טענות ההגנה שהגישו פרקליטיו של ראש הממשלה בשימוע, וכבר חוקרים את כל סביבתו הקרובה של ראש הממשלה. המטרה ברורה: לנטרל את יכולתו של ראש הממשלה להיאבק בדעת הקהל מול שיטפון ההדלפות הבלתי פוסק נגדו באמצעות פגיעה במקורביו. שערורייה".

עו"ד עמית חדד, פרקליטו של גולן, מסר בתגובה: "מדובר בהאשמות מופרכות וחסרות שחר שטוב היה אם לא היו נחקרות בכלל. בעוד שלמר גולן אסור להתבטא בנושא כדי שלא לשבש חקירה, דבר החקירה מודלף באופן לא חוקי. אין לנו ספק שבסופו של דבר התיק נגד מר גולן יסגר מהטעם הפשוט - הוא מעולם לא הטריד את עד המדינה פילבר או כל עד אחר".

מוקדם יותר, המשטרה אישרה הערב את הפרסום בחדשות 13, ומסרה כי "החקירה מתנהלת בליווי ופיקוח של פרקליט המדינה ובאישור היועץ המשפטי לממשלה".

כזכור, בחודש פברואר האחרון מנכ"ל משרד התקשורת המושעה, פילבר, חתם על הסכם עד מדינה בפרשת "בזק" שטלטלה את המדינה והמערכת הפוליטית ולימים התגבשה לכתב אישום כפוף לשימוע בתיק 4000. חלק מסעיפי ההסכם בין הצדדים כוללים ויתור מצד המדינה על העמדתו לדין פלילי של פילבר תמורת המידע שימסור, ועל כן לא יישב בכלא. עוד עלה, כי הוא יועמד לדין משמעתי בלבד. בנוסף, ככל הנראה לא יוכל לשמש עוד בתפקיד בשירות המדינה.

כנגד פילבר כזכור עמדה המלצה לכתב אישום מצד המשטרה בתיק בזק. כל הפעולות שאותן עשה פילבר בעברו לכאורה, ובגינן יש המלצה להגשת אישום, יהיו חלק מ"עדות הניקיון" שאותה יידרש לתת במסגרת ההסכם.

בנימין נתניהו ושלמה פילבר
בנימין נתניהו ושלמה פילבר | צילום: רויטרס

בחיקורתיו הרבות, נתניהו עומת עם עדויותיו של פילבר ואמר לחוקריו כע "לא עשיתי שום דבר שלא עבר את כל הוועדות המקצועיות במשרד. אם פילבר אמר שאני נתתי לו את ההוראות אז זה קשקוש מוחלט". עוד הוא נזהר בחקירה בכבודו של עד המדינה, ואמר כי "לכל אדם יש את יכולת העמידה שלו והוא לא עמד בתנאי המעצר. לא רוצה להסביר ולגנות אותו, אלא כל מה שהוא אומר זה לא נכון".

אשת ראש הממשלה הכחישה בפני החוקרים כי מחקה מסרונים ואמרה כי ניר חפץ, יועץ התקשורת לשעבר של הזוג, הוא זה שמחק אותם. "בשעה שישבנו עם ניר והוא אמר לי למחוק מסרונים, זה היה בתקופה שיצאו כל מיני ידיעות והקלטות מהבית לתקשורת. הוא גם אמר לי שהנייד שלי נמצא לפעמים אצל פקידות ומי יודע מה יש שם. נתתי לו את הפלאפון והוא מחק מה שרצה", סיפרה.

לפי ההערכות, העדות שפילבר נתן קשורה בעסקת מכירת וואלה NEWS לאחד האנשים הקרובים לראש הממשלה. כאשר במשטרה ניסו לשכנע את פילבר לחתום על עסקת עד מדינה, הם נתנו בתור דוגמא את המקרה של ארי הרו. נאמר לפילבר שגם הרו היה מסובך לפני שהוא חתם על הסדר עד מדינה כאשר על פי הערכות הוא סיפק מידע בתיק 1000 ותיק 2000.